Mensen og graviditet etter MA

Mamu

Andre møte med forumet
Hei. Jeg oppdaget på tidlig ultralyd en MA i uke 10 + 5. jeg ble målt til 6 + 2. Gjennomførte medisinsk abort uken etter, som var 23.01. I følge min normale sykluslengde skulle mensen kommet forrige uke, og etter min normale syklus skulle mensen kommet i dag. Fremdeles ingen mens...

Når fikk du tilbake mensen? Og hvor fort ble du gravid igjen?
 
Hei, jeg oppdaget en ma på oul i uke 21 og fikk utskrapning 2 dager senere. Mensen kom ca 1 mnd etter utskrapingen og jeg ble gravid igjen på neste eggløsning.
Mulig jeg kom raskt tilbake i syklus, da jeg gikk lenge uten å vite om MA'n.
 
Oppdaga MA både uti uke 18 og 14, fekk mensen tilbake akkuratt 1mnd etter begge gangene, blei gravid i PP2 etter den i uke 18, og er nå i PP3 etter den i uke 14. Babyene dødde kort tid før det blei oppdaga, så eg gjekk ikkje lenge med MA sånn sett ❤
 
Hei. Jeg oppdaget på tidlig ultralyd en MA i uke 10 + 5. jeg ble målt til 6 + 2. Gjennomførte medisinsk abort uken etter, som var 23.01. I følge min normale sykluslengde skulle mensen kommet forrige uke, og etter min normale syklus skulle mensen kommet i dag. Fremdeles ingen mens...

Når fikk du tilbake mensen? Og hvor fort ble du gravid igjen?

Mener å huske at jeg fikk tilbake mensen etter 5-6 uker. Hadde da vært gjennom tre tablett-kurer. Hadde MA oppdaget i uke 11 i oktober og venta litt med vilje, men ble gravid igjen i slutten av desember/starten av januar : ) Mistet dessverre i SA, men er gravid igjen nå.
 
Oppdaget MA 10+2 med foster som sluttet å utvikle seg 8+6/9+0. Tok nesten 8 uker før jeg fikk mensen tilbake. Ble gravid igjen første eggløsning etter den mensen, men det endte i SA 5+4 i slutten av januar. Tok tre uker da fra første blødningsdag i SAen til positiv eggløsningstest og er nå 4 dpo og håper på ny graviditet så snart som mulig.
 
Hei. Jeg oppdaget på tidlig ultralyd en MA i uke 10 + 5. jeg ble målt til 6 + 2. Gjennomførte medisinsk abort uken etter, som var 23.01. I følge min normale sykluslengde skulle mensen kommet forrige uke, og etter min normale syklus skulle mensen kommet i dag. Fremdeles ingen mens...

Når fikk du tilbake mensen? Og hvor fort ble du gravid igjen?
Hadde MA nesten på samme tidspunkt, foreløpig ikke fått mensen tilbake, men mener jeg skal ha hatt eggløsning i helgen - så håper jo mensen ikke dukker opp de neste 9 mnd :joyful:
 
Fikk mensen igjen 5 uker etter utskrapning (MA). Forholdsvis normale sykluser siden den gang. Ikke blitt gravid igjen enda... Dette var i slutten av mars 2020. (Første PP var i mai)
 
Jeg fikk påvist MA på ultralyd i uke 12, målt til 8+4. Tok en medisinsk abort og mensen kom 5-6 uker etter. 39 dager for å være helt nøyaktig

Jeg har ikke forsøkt å bli gravid siden, men fikk høre av flere leger at vi ofte er mer fruktbare rett etter en abort. Usikker på om det stemmer, men det er en fin tanke! ☺️
 
Oppdaget MA 12+5 den 18.januar, har fortsatt ikke fått mensen.. snart 6 uker siden nå. Tok graviditetstest 24 og 34 dager etter utskrapningen og det var fortsatt syltynt mulig positiv på den siste testen også.. :shifty:
Trodde jeg hadde eggløsning nå, men el-tester avkreftet det :sorry:
Skikkelig lei av å ikke være i normal syklus!
 
Hos meg har det kvar gong tatt omlag 8 veker frå cytotec-kur til mensen var tilbake, har da vore målt til rundt 8 veker.
 
Jeg har fortsatt ikke fått mensen 6 uker etter MA. Er kun 3 uker etter utskraping da. Måtte ha 2 kurer med cytotec og endte med utskraping.

Fikk positiv el-test for en uke siden da, så da er den på vei neste uke. Eller forhåpentligvis er jeg gravid igjen :happy:
 
Hei. Jeg oppdaget på tidlig ultralyd en MA i uke 10 + 5. jeg ble målt til 6 + 2. Gjennomførte medisinsk abort uken etter, som var 23.01. I følge min normale sykluslengde skulle mensen kommet forrige uke, og etter min normale syklus skulle mensen kommet i dag. Fremdeles ingen mens...

Når fikk du tilbake mensen? Og hvor fort ble du gravid igjen?
Så trist å høre at du har mistet ❤️
Jeg gjennomgikk også en medisinsk abort nøyaktig samme dag som deg i januar, og her har heller ikke mensen dukket opp enda. Det er vanlig ar det kan gå 4-6 uker, men har også lest om de som må vente lengre. Jeg mistet også i august, og da var mens tilbake etter 32 dager, så det ligger an til å bli lengre syklus denne gangen. Ble da gravid etter 4 mnd, men som du skjønte, satt ikke den hele veien heller ❤️
 
Tusen takk for svar alle sammen! Så leit å høre at så mange har opplevd det samme. Føler virkelig med dere ❤️ Det hjelper vist å klage litt her, for mensen dukket opp i dag. Krysser fingrene for at det snart sitter igjen, både for min del og for alle dere andre som lengter ❣️
 
Back
Topp