mensen, mensen... hvor blir du av?

tweety78

Elsker forumet
Halloen!
Noen flere som prøver å bli gravide her som har mistet mensen over en lenger periode? Tror ikke jeg har hatt eggløsning nå på flere mnd, og det er så frustrerende... Er snart 1 år siden jeg sluttet på p-piller og vet at dette kan ha påvirket syklusen, men er de siste 4 mnd mensen har så og si uteblitt, nå som vi endelig har lyst til å sette i gang med produksjonen av et lite nurk...[:)] Noen som er i samme situasjon som kan gi meg en klapp på skuldera?hm hm... trenger det. Har ikke fortalt til noen at vi prøver enda, for blir helt stressa av alle som spør om jeg er gravid enda osv. Ting tar tid.. Håper på svar fra noen der ute:) Hilsen ny bruker

å huff da... Jeg leste faktisk akkurat et innlegg fra deg til stella og kjente meg såååå igjen! he he.. Godt vi kan skravle litt sammen vi som er i samme situasjon! Hjelper i allefall på psyken min kjenner jeg, for man får jo en følelse av at noe er galt med en osv. Men er jo helt normalt at det tar tid å bli gravid skjønner jeg [;)] Har ikke hatt mensen på en stund jeg nå da, men kjenner en slags murring i magen, som plager meg litt faktisk, og ikke sånn mensmurring heller... Har vært så redd for graviditet utenfor livmoren, men det sier jentene på jobben at DET ville jeg ha kjent. Har jo ikke sagt at det gjelder meg, men ei annen som prøver, he he... Orker ikke alt oppstyret med at vi prøver, om du skjønner.
Legebesøk på fredag, så da får jeg sikkert noen svar på ting[;)]

har du tatt en test i det siste da? jeg venta 3 mnd på mensen en periode og da tok jeg en test ca en gang i uka tror jeg.....   begynte med eggløsningstester og hostesaft og alt mulig... Men det er jo håpløst når man ikke aner når el kommer eller om den kommer i det hele tatt. Jeg har vært hos gyn og alt så bra ut, men har fått ny time 25 april, da har vi prøvd et år og får kanskje hormoner som hjelper til med å få orden på syklusen.. godt å ikke være alene om å slite ja, føler seg ikke så unormal da [;)]

Nei, har ikke tatt noen test siden 11 feb, bestemte meg for at det bare påvirket meg negativt ved å gå å tenke på det konstant. Så kan jo hende at noe har skjedd? Men tør ikke håpe egentlig... Vil egentlig bare slappe av helt i kropp og sinn og la ting skje. Merker jo at man fort kan bli litt hekta på alt dette med hvordan lettere bli gravid, he he... Tempmålinger, tester av alle slag og hostesaft? he he, den leste jeg først om i dag[:D] Har tatt en del eggløsningstester da, men ingen har vist tegn til positive engang, så vi får bare vente i spenning![;)] Har på følelsen at eggene har blitt liggende igjen i livmoren, og ikke kommet ut. Hørte nylig om behandling som får i gang mensen igjen, og det hadde jo ikke vært noe å forakte[:)] venter du også på å få mensen nå eller?

jeg har prøvd hostesaft, grape frukt juice, temp måling, wild jams, akupunktur og el tester. Bruker nå dong quai for å korte ned syklusen. Men prøver å ikke stresse forde da... hehe...  nå venter jeg vel egentlig på el tror jeg hehe.....   i følge syklusen min skulle den ha vært, men det har den ikke..... vente vente vente... mulig tanta kommer om en ukes tid selv om jeg ikke har hatt el da......

skulle bare ønske at mensen kom i grunn jeg sånn at jeg kunne begynne å kontrollere EL litt mer nøyaktig, har jo bare tatt tester sånn på måfå til nå føler jeg. Og periodene mellom mensen blir bare lenger og lenger...sukk. Kanskje jeg har kommet i overgangsalderen? he he... neh, har vel ikke det[;)] men lurer på om jobben min som nattvakt kan ha noen innvirkning også? Har du lest noe om det?

huff,går å venter på eggløsninga jeg da,testet med eltester fra dag 9,men ikke noe på geng nei..[:'(]

huff,går å venter på eggløsninga jeg da,testet med eltester fra dag 9,men ikke noe på geng nei..[:'(]

Hva slags tester tester du med?  og er de helt klare negative?  

ORIGINAL: Anita74

Hva slags tester tester du med?  og er de helt klare negative?  

strimel fra billigtester,og de er helt klar negativ...hnf[:@]

martaifarta.

Jeg bruker også de testene, og de slår alltid ut, men test streken er noe svakere enn kontroll streken.  Men på lørdag, søndag og mandag var de så å si like sterke, sterkest på lørdag, og i går var det bare en veldig svak test strek, betyr det kanskje at jeg hadde EL i helgen? selv om test streken ikke var kraftigere enn kontroll streken? 

Uff, masse spørdmål, jeg finner det jo ut i slutten av mnd. uansett.. [:)]

ORIGINAL: Anita74

martaifarta.

Jeg bruker også de testene, og de slår alltid ut, men test streken er noe svakere enn kontroll streken.  Men på lørdag, søndag og mandag var de så å si like sterke, sterkest på lørdag, og i går var det bare en veldig svak test strek, betyr det kanskje at jeg hadde EL i helgen? selv om test streken ikke var kraftigere enn kontroll streken? 

Uff, masse spørdmål, jeg finner det jo ut i slutten av mnd. uansett.. [:)]

tror nok du hadde eggløsning da ja[:D]
tror ikke det har noe å si om teststreken ikke var sterkere,så linge den var like sterk,og at den gikk til bake til å bli svak igjen..
håper spira sitter denne gangen da[:D][:D]LYKKE TIL!!

Hei dere,
jeg var i samme situasjon selv. Etter å ha sluttet på p-piller tok det 8 måneder uten at mensen viste tegn til å komme tilbake. Hadde gått på pillene i 10 år, så kanskje ikke så rart, men frustrerende selv om det ikke var såå hast å bli gravid. Følte liksom ikke at vi kom i gang med å prøve, men samtidig kunne man jo være gravid når som helst og måtte være forsiktig med alkohol etc. Legen min sendte meg til utredning hos gynekolog, som forklarte det med at det var som en klokke som hadde stoppet og trengte at man 'knipset litt på den, så ville den starte å gå igjen'. Han skrev ut Pergotime til meg, eggløsningsstimulerende middel som man tar i fem dager, deretter skal man få en eggløsning noen dager etter det igjen. Tredje kuren satt det, jeg var gravid og fikk en fin sønn for et og et halvt år siden [:)]. Etter ammingen tok slutt kom heller ikke mensen tilbake, så han skrev ut nye kurer til meg. Og for en uke siden fant jeg ut at vi skulle ha en til!! Det er noen bivirkninger ved pillene, bl.a øker de faren for tvillinger. Men for meg var det iallfall greit å få igang kroppen, selv om ikke alt gikk helt naturlig for seg... [;)]

Lykke til, enten dere velger naturmetoden eller må ha litt hjelp!

Barbamamma

Oj...dette kjenner jeg igjen. Sluttet på piller i august og fikk ikke mesnen før jeg ble gravid i januar. Hadde et par lureblødninger, men ble helt GAL av den dumme syklusen.

Jeg kjøpte tilslutt maaaaaange EL-tester på billie-teste.com og testet for EL hver dag i 22 dager før den ble (nesten)positiv. Fortsatte så i 14 dager etter det også fordi jeg ikke var sikker på om jeg hadde hatt EL. Og plutselig ble den positiv igjen. Det var da jeg fant ut at jeg var gravid.

Kan ikke annet enn å anbefale deg å teste for EL, og så kontakte gynokolog/lege hvis det går noe særlig lenger. Vet at man kan få hjelp av legen dersom man mangler EL.

Ønsker deg lykke til!
Klem, M

Det er så flott å høre at andre også har det eller har hatt det sånn som jeg! En blir så mye mer positiv med en gang[:)] Føler at klokka mi også har "stoppet" opp litt og at det hadde vært fint å få den i gang igjen. Har tatt mange EL tester, men alle negative, og etter så lang tid uten mens begynner det å bli både frustrerende og dyrt! he he.. Dessuten blir det jo også til at man stadig går og tenker på det også når man er så frustrert, noe som heller ikke er bra , føler nesten at jeg på den måten holder egget tilbake oppe i livmoren... [X(] 
Men hører ofte om disse "billigtestene", hvor kjøper dere de?og evt pris?Har brukt den digitale til clearblue jeg og den er litt dyr syns jeg. Går jo fort en pakke...[>:]

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp