Mensen lignende smerter

Theab

Flørter med forumet
Hei

Til morningen i dag så fikk jeg litt vondt nederst i magen. "Smertene"kjentes ut som mensen smerter. Det var på en måte strålende smerter. Er det noen som har kjent det samme?
Vet dere evt hva grunnen er?

Er nok bare fordi livmora vokser. :) Har det i perioder selv, av og på. Med første hadde jeg det konstant fra el til jeg var over 12 uker, måtte ta paracet for å klare å sove om natta, så sterke var de.

Jeg hadde også så sterke smerter en natt i uke 10. Trodde jeg holdt på å miste :p men var bare for at det vokser inni her :) er 14+1 i dag og mensen smertene kommer og går :)

Jeg har det hver dag, ofte flere ganger til dagen. Det er nok helt normalt, men jeg blir også veldig urolig er ikke noe gøy! Føler liksom mensen skal komme :/

Jeg har det hver dag, ofte flere ganger til dagen. Det er nok helt normalt, men jeg blir også veldig urolig er ikke noe gøy! Føler liksom mensen skal komme :/

Det er jo logisk da, for både mensen og graviditet foregår i livmoren, og nå vokser den og koser seg :D

Det er jo logisk da, for både mensen og graviditet foregår i livmoren, og nå vokser den og koser seg :D
Heheh, ja :D i mitt hodet er det forbundet med mens, så automatisk tenker jeg liksom at der en noe galt. Men har hatt det så lenge nå, så begynner sakte å forstå det nå ;)

Har det også av og til. Når de er sterke blir jeg kjempestressa selv om jeg vet det er helt normalt. Tror det er fordi at vanligvis er blodet på vei når jeg kjenner sånn vondt. Blir like "overrasket" hver gang jeg da går på do og det ikke har begynt å blø. Det skal jo være sånn, livmora jobber :-)

Går veldig opp og ned med murringene her. En periode hadde jeg det daglig, men så har det gått lang tid uten "vondter". I dag er det litt tilbake igjen. Virker som om det er mye "aktivitet", strammer, strekker og stikker med jevne mellomrom. Ikke direkte vondt, men ikke behagelig heller. Beroliger meg selv med at det er mye som skal skje nedi der og at alt som vokser gir noe ubehag.

Dette tror jeg er normalt. Hadde helt sykt mye av det i starten av svangerskapet, og nå av og på en sjelden gang. Går straks inn i uke 11

Første svangerskap var jeg jo plaget mest i første trimester. Dette svangerskapet har jeg blitt mer plaget de siste par ukene, kan vel være fordi livmor er litt større i utgangspunktet når man har fått barn før? Har murret såpass at i natt drømte jeg at jeg skulle føde, var på sykehuset og alt, bare 34 uker på vei da. Men hadde ikke mage :p

Back
Topp