Mensen etter uttak av spiral.

~allegodetingerfire~

Elsker forumet
Dere som har hatt hormonspiral. Hvor lenge etter kom dere inn i vanlig syklus. Jeg fjernet min på tirsdag. Begynte å blø i dag. Men vet ikke om jeg skal regne det som mensen eller pga fjerningen. I utgangspunktet skulle jeg hatt mensen i disse dager.

Blødde litt første dagene etter uttak 4. desember. Fikk mensen den 5. januar og nå er jeg gravid heeh..

Edit: jeg hadde ikke mens, sett bort ifra spotting de første to mnd :)

Last edited:
Jeg hadde regelmessig mens hele tiden mens jeg hadde spiral, og den fortsatte som vanlig etter uttak :)

Tror det tok 5 uker før første mens kom. Så ble syklusene gradvis kortere ned til 28 dager, men så ble de lengre igjen!

Merk at de første syklusene er det vanlig å blø mye, spesielt om man ikke hadde mens med spiralen, slik jeg har forstått det. En normal mens for meg er slik at jeg mest skifter bind pga hygiene, 3-4 ganger om dagen. Men de første menstruasjonene etter uttak av spiral holdt det på å renne over bare fra friminutt til friminutt på jobb, og jeg måtte løpe og hente bind fordi jeg glemte at jeg burde ta med på do. :p hadde ikke menssmerter eller noe annet som minnet meg på det, liksom. Men det gikk seg til etter noen sykluser :)

Blødde rundt 3 dager etter uttak. Blødde da 2-3 dager. Og så kom mensen som vanlig en mnd etter det. Da som normalt. Ble gravid etter den.

Tror det tok 5 uker før første mens kom. Så ble syklusene gradvis kortere ned til 28 dager, men så ble de lengre igjen!

Merk at de første syklusene er det vanlig å blø mye, spesielt om man ikke hadde mens med spiralen, slik jeg har forstått det. En normal mens for meg er slik at jeg mest skifter bind pga hygiene, 3-4 ganger om dagen. Men de første menstruasjonene etter uttak av spiral holdt det på å renne over bare fra friminutt til friminutt på jobb, og jeg måtte løpe og hente bind fordi jeg glemte at jeg burde ta med på do. :p hadde ikke menssmerter eller noe annet som minnet meg på det, liksom. Men det gikk seg til etter noen sykluser :)

Takk for tips skal snart ta den ut, og er bortskjemt med lite blødninger så ikke planer om å begynne å fossblø:/

Takk for tips skal snart ta den ut, og er bortskjemt med lite blødninger så ikke planer om å begynne å fossblø:/

Hehe, nei, men da er det lurt å ha ekstra bind tilgjengelig i tilfelle. :p

Begynte å blø etter 2 dager og blødde som en gris i 2,5 uke. Første syklus kom på 45 dager, andre på 34, og er nå i tredje syklus.

Back
Topp