Mensen etter MA

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg trodde jeg hadde el tirsdag for to uker siden, "alle symtomene" var der. Skulle da hatt mens tirsdag denne uken eller vært gravid. Men jeg har ikke fått mens og gtest er negativ.

Hvor lang tid etter MA fikk du mens? Hvis du ikke ble gravid med en gang selvfølgelig.. Og hvor langt på vei var du da du mistet? Tenker det sikkert tar lengere tid for kroppen å komme seg jo lengere på vei man er.

Jeg fikk mensen 6 uker etter MA, men vet ikke om jeg hadde eggløsning før det. Etter jeg fikk mensen tilbake hadde jeg regelmessige sykluser med en gang på 28 dager

Jeg fikk påvist MA på OUL da jeg var 19 uker på vei. Fosteret ble målt til å være rundt 15 uker gammelt.

Usikker på om jeg hadde EL da jeg spottet i 3 1/2 uke etter den medisinske aborten, og fikk nå mensen for et par dager siden (ca 4 1/2 uke etter med. abort). Det virker som det er veldig individuelt hvor lenge både blødningene etter selve aborten varer, og hvor lang tid det tar før mens kommer tilbake.

Takk for svar! :)
Får vell bare vente. Er bare redd for at jeg plustelig begynner å blø når jeg ikke er hjemme, usj :p

Jeg tok cytotec en tirsdag og lørdag var jeg ferdig å blø. Kom littegranne brun utflod to ganger etter det da jeg var på do. Gtesten var helt negativ to uker etter cytotec

Ja, det skjønner jeg. I mitt tilfelle så begynte det med litt spotting dagen før mensen kom for fult, så jeg fikk ihvertfall et lite forvarsel:)

Da må du nok bare være litt tålmodig og vente noen dager og se. Om mensen ikke har dukket opp innen noen dager, så får du prøve å ta en ny test:)

MA i uke 13 og tok 6 uker før mensen kom igjen

MA som ble oppdaget i uke 15+4, fostret hadde vært dødt i 2-3 uker :( jeg hadde utskraping, og fikk ikke mens tilbake før etter 90 dager, altså 3 mnd.. Vet ikke om jeg hadde el da.. Så kom neste mens etter 42 dager igjen, så 38.. Hadde 35 dagers syklus før jeg ble gravid, så håper det er på tur til å stabilisere seg nå..

Første mens etter aborten var merkelig.. Veldig smertefull og bare brunt blod som kom. I tillegg blødde jeg lite. Kunne ikke bruke tampong engang. Mens nr 2 var akkurat samme, men nå, når den kom for 3 gang var den helt likedan som før jeg ble gravid. Ingen smerter og friskt blod. Ser ut for at min kropp trengte laaaang tid før den var "i dur" igjen.. Håper ikke din kropp trenger like lang tid..

Tror også det er veldig individuelt akkurat der.. Noen er heldige å blir gavide etter 1 mens, andre,meg blandt annet, må vente lengere :(

Lykken til :)

Takk for flere svar :) har også tenkt om at hvis man er langt på vei så kanskje kroppen bruker lengre tid på å komme seg i normalen?. Ikke sikkert det har noe med det å gjøre. Men ja det er nok veldig individuelt ser d ut som:)

Har ikke noe annet enn fødsel å sammenligne med fra før. Da jeg fikk nr 1 så fikk jeg el 8uker etter fødsel fordet om jeg fullamma. Ble da gravid og null mens. Og fødsel nr2 satte jeg inn spiral etter 6uker så da fikk jeg ikke mens før jeg tok spiralen ut;p
Får vell bare vente å se:) og humpe i vei å håpe det klorer seg fast en spire.

Jeg var 16 uker, fosteret ca 15 uker da jeg hadde MA. Ble cytotec. Blødde i syv uker. Mens kom ti uker etter. Spottet litt noen dager før. Blør mer enn vanlig.

Hadde ma i uke 12. Fikk eggløsning etter 3 uker, og mens etter 5 uker.

Fikk mensen på dagen 4 uker etter. Cytotec 11+3 og utskrapning. Dag 23 i syklusen nå og så langt bare negative el tester

Mensen kom lørdag, så 4 1/2 uke etter ma.
Men fytti, aldri blødd så mye med mens før :o blødde jo like mye nå som da jeg tok cytotec. Sorry detaljer men det var så mye koagler og slim, ikke hatt sånn før under mens. Håper el kommer når den skal! Humping annenhver dag fra lørdag (1uke etter mens) helt frem til neste ikm, sånn for sikkerhets skyld! Vilvilvil bli gravid nå! Om jeg blir gravid nå så blir terminen på bryllupsdagen vår :p

Mensen kom lørdag, så 4 1/2 uke etter ma.
Men fytti, aldri blødd så mye med mens før :o blødde jo like mye nå som da jeg tok cytotec. Sorry detaljer men det var så mye koagler og slim, ikke hatt sånn før under mens. Håper el kommer når den skal! Humping annenhver dag fra lørdag (1uke etter mens) helt frem til neste ikm, sånn for sikkerhets skyld! Vilvilvil bli gravid nå! Om jeg blir gravid nå så blir terminen på bryllupsdagen vår :p
Var sånn for min del også, hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd jeg var gjennom en ny abort ved første mens (litt over tre uker etter cytotec), var veldig vondt også. Deretter tok det seks lange uker før neste mens kom, tror ikke jeg hadde el den runden. Anbefaler å teste etter el for å være sikker! Men så fikk jeg el som normalt og ble gravid neste runde, og er nå 8+4 :-) Lykke til, håper du er like heldig som jeg var og får en ny spire som sitter snart!

Var sånn for min del også, hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd jeg var gjennom en ny abort ved første mens (litt over tre uker etter cytotec), var veldig vondt også. Deretter tok det seks lange uker før neste mens kom, tror ikke jeg hadde el den runden. Anbefaler å teste etter el for å være sikker! Men så fikk jeg el som normalt og ble gravid neste runde, og er nå 8+4 :) Lykke til, håper du er like heldig som jeg var og får en ny spire som sitter snart!
Tenkte jeg skulle prøve å ta temp. Samt følge nøye med utfloden :p
Tusen takk for det! :) gratuleter! Håper spira klamrer seg fast hos deg! :)

Så utrolig heldige dere er !
Jeg fikk dobbel dose med cytotec i november, å enda ikke fått tilbake mens!! Jeg holder på å bli gal jo

Fikk heller ikke komme inn å sjekk å se om alt var kommet ut !!

Jeg hadde SA i uke 6. Blødde veldig lite i 6 dager. og hadde ingen form for noe smerter overhode. Fikk eggløsning på dag 15 fra første blødningsdag i SA. Så da vil jeg få mensen søndag om 2 uker.

Jeg fikk mensen 3,5 uke etter Cytotec. MA oppdaget 11+3, babyen var bare 8+5. Masse slim og noen koagler her også. Fikk mensen 2-3dager før negativ test, så det var tydelig noe ‘rester’ som kom ut. Er kun på CD 5, begynner å teste etter el om ca 10 dager. Har alltid hatt litt lange sykluser.

Back
Topp