Mensen etter keisersnitt?

milly90

Andre møte med forumet
Det er 2 og en halv måned siden jeg hadde keisersnitt. Etter renseperioden var over tror jeg faktisk at jeg fikk mensen. Det mente legen også, men forsatt usikker. Min mens varer 4-7 dager, men denne gangen 8. Beklager detaljer! Dagen det startet kom det en svær sånn klump med blod. Større enn hva slimproppen er. Og siden tamponger var uaktuelt i første mens (jeg tror det var mens) så måtte jeg bruke bleier for å ikke blø igjennom. Før jeg begynte med tamponger måtte jeg faktisk bruke bleier pga store blødninger. I hvertfall så blødde jeg sånn passe normalt uten den svære klumpen. Noen dager etterpå kom det en svær klump igjen. 8 dagen var mensen eller hva det var borte. Jeg fikk mensen eller hva det var den 15 forrige måned. Nå er det 3 dager siden jeg skulle hatt den. Var det mensen jeg hadde forrige måned?
Jeg ammer ikke. Er mensen min kanskje uregelmessig? Hva skjer? Huff!
Er utrolig redd for å bli gravid igjen for tidlig!
Om mensen ikke kommet i løpet av neste uke og for å sleppe den klumpen man har i magen så tror jeg at man kanskje bør tenke på en graviditetstest eller hva?

Har du begynt på prevansjon?
Jeg var ferdig med renselsen 6 uker etter fødselen.. en uke etter dette begynte jeg på minipillen og da fikk jeg mensen noen dager etter dette. Det var helt tydelig mensen, men tror nok den kom pga jeg startet på pillen igjen.. Å jeg hadde mye kraftigere mens enn jeg pleier å ha. Mener å ha lest det ett sted også. at første mens etter fødsel er ganske kraftig..

Jeg bruker ikke noe. Venter på å få hormonspiral

Jeg tok keisersnitt og fikk beskjed om at det kunne komme en etterblødning lenge etter renselsen var ferdig. Da i form av klumper og andre ekkle ting. Kan høres ut som om det er det som er tilfelle med deg kanskje.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Hmm. Kanskje det? Blødde jo som en foss! Og det føltes ut som jeg hadde eggløsning her for en stund siden. Men da jeg hadde dette du mener så hadde jeg sikkelig vondt i magen og området rundt eggstokkene 3 dager før jeg fikk denne blødningen som varte i 8 dager, men den smerten som var i magen og området rundt kan jeg faktisk ikke sammenligne med mensen smerter. Denne var mye verre.

Jeg tok keisersnitt 24 juli. Husker ikke helt hvor lenge den renselen varte, men tror det var ca.3-4 men kan ha vært lengere. uker. Jeg satt inn hormon spiral på 6 september (6 ukers kontrollen) Fikk mensen den 12 sep. Den varte i 14 dager. Så fikk jeg mensen igjen etter 10 dager. Den varte i 13 dager. Jeg hadde hormonspiral før jeg ble gravid, da hadde jeg nesten ikke mensen å den varte bare i ca. 5 dager. Brukte bare truseinnlegg.

Jeg tok keisersnitt, og renselsen varte i 5 uker.
Ammer ikke, og fikk menstruasjon 8 uker keisersnittet - varte 4-5 dager før det stoppet, noe som er normalt her.

Er du redd for en eventuell graviditet så anbefales det jo selvfølgelig å ta en test, så vet du det sikkert :)

Back
Topp