Mensen etter fødsel

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Er det vanlig at mensen ikke har kommet tilbake 8 mnd etter fødselen?

Eldstemann 14 mnd, mellomste 20 mnd yngste satte inn spiral etter 17 mnd uten t den hadde kommet og ikke sett den siden. Hun er nå 2,5 år

Etter 8 mnd er det nok like vanlig at den hr kommet som at den ikke har det

Det er individuelt, men ikke uvanlig å ikke ha fått den rundt 8 måneder.

Husker ikke med første, men med andre kom den ikke før 15 måneder etter fødsel. Var sikkert rundt 8 måneder med første, når jeg tenker meg om. Var tidligere i hvert fall.

Den kom innen ett år mener jeg ...mener alt var relativt tilbake til normalen ganske fort...tror det fikk bare 3 mnd og jeg...nå ble jeg jo gravid igjen 8mnd etter fødsel :o

Gikk 5 mnd med førstemann her, nå er yngste 3 mnd og den har fortsatt ikke kommet..

Begge var ca 8mnd da mensen kom tilbake. Eldste ammet jeg til han var 13-14mnd, yngste er snart 10mnd og ammer enda.

Jeg fikk den tilbake etter 12 mnd med eldste. Yngste er 5 mnd, og jeg har ikke fått det tilbake ennå. Håper det er lenge til [emoji13]

De fleste som fullammer får ikke igjen mensen før de trapper ned på ammingen, men det finnes selvfølgelig unntak
Noe som like gjerne kan henge sammen med at de fleste får ikke igjen mensen før det er vanlig å trappe ned på ammingen ;)

Ehh.. du bare gjentar og omformulerer det hun sier? Fordi?
Jeg påpeker at det ikke trenger være en sammenheng.

Å få igjen mens fordi man slutter å amme er ikke det samme som at mensen kommer rundt den tiden mange slutter.

Lillegutt ble 8mnd igår og ikke sett noe til mensen enda, men nå ammer jeg ganske mye enda (spesielt på natt) :)

Fikk tilbake etter 12 mnd, men forsvant igjen frem til jeg sluttet på cerazette og sluttet å nattamme ca ved 22 mnd. Nå har jeg syklus igjen, men ammer litt enda. Begynte på cerazette 4-5 mnd etter fødsel, og mellom 12-22 mnd hadde jeg litt småblødninger, men mest ikke-mensen.

Back
Topp