Mensen etter fødsel

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
Hører så mye forskjellig av helsepersonell så blir helt forvirret [emoji85]

Når fikk du din tilbake?

Var hos gynekolog for 7 mnd siden og da var alt fint på ul. slimhinnen viste at mensen ikke var på vei enda. 2.januar kom noe som minner meg om el slim. grunnen til at jeg spør er at kroppen min ikke liker å være uten mensen. det er ubalanse der nede som gir kløe til og fra. skal til samme gynekolog om 18 dager pga kløen.

ammer minst 2 ganger etter lillegutt er lagt. ammer ved hvert måltid og når han skal sove, så masse amming enda [emoji7]

19 mnd siden fødsel snart

Last edited:
9 uker og 11 uker. Fullammet begge gangene. Har hørt at alt er vanlig. Hadde vært gull å vente i mange mnd!

11 måneder tok det her. Da hadde vi en pause fra nattamming. Å kutte amming mellom midnatt og kl.6 om morgenen utgjør ofte en stor forskjell siden prolactin (ammehormon som stopper eggløsning) produseres mest om natten.

8 mnd tror jeg det var, fullammet bare 6 dager, så tror ikke det påvirka så veldig [emoji6]

7 mnd første gang, fullammet nesten seks mnd, mest amming på sen kveld/natt videre.
Denne gangen gjenstår og se, bare fire uker siden fødsel.

Etter 9 og 7 uker.

1 år neste uke og enda ingen mens. Ikke hatt mensen siden 2014. Gikk rett fra pilleslutt til graviditet 2 ganger. Minipillen som er årsaken her

11 måneder tok det her. Da hadde vi en pause fra nattamming. Å kutte amming mellom midnatt og kl.6 om morgenen utgjør ofte en stor forskjell siden prolactin (ammehormon som stopper eggløsning) produseres mest om natten.

Ikke rart at mensen lar vente på seg her da, siden Lillejenta spise masse om natten. Hun er 7 måneder.

Etter ca 2 mnd sist. Men da veldig uregelmessig.

Nå vet jeg ikke siden jeg går på cerszette, og jeg får ikke menstruasjon på de.

Sist gikk det 10mnd. Brukte ingen prevensjon og ammet masse.
Nå er lillebror 9 1/2 mnd og ennå ingen mens. Bruker heller ingen prevensjon denne gangen

7 mnd på nr 1.
9 mnd på nr 2 (prematur)

Med første - ca 5 mnd etter (delammet), med andre - etter ca 7 mnd (fullammet i 5 av de), med denne - ikke fått den enda, men regner med at den kommer ganske snart siden jeg ikke ammer. 6 uker siden fødsel

Back
Topp