Mensen!? Eller renselse?

Snekkerdama

Andre møte med forumet
Tenkte det skulle bli kjempegøy å begynne på babysvømming no som det har gått 7 veker og renselsen såg ut til å vere så godt som over. Men neida, blør som ein gris igjen! Ikkje meir enn kraftig mens, men hadde då håpt å ikkje få den kjærringa på besøk på leeenge! Har ikkje kjent eggløysing (men kjende heller ikkje etter), har ikkje hatt vondt eller andre slike vanlige plager, pms eller søvnmangel er vanskelig å skille. Einaste eg har opplevd er eit lite kvisehelvete og uryddig blodsukker (diabetes). Ammar og pumper fulltid. Ukomplisert keisersnitt.

Burde sikkert gå til legen for å vere sikker, men dama er ein av dei legane som er superstressa på jobb, hadde vore fint å sleppe å gå dit. Har nokon andre opplevd å få mensen SÅ tidleg etter fødsel før?
 
Høres ut som siste blødning når skorpen fra morkaken ramler av :)
 
Skulle til å si at det sikkert er den siste delen av redselen, hvor siste rest av skorpene fra såret kommer. Men så leste jeg at du skrev 7 uker. Jeg trodde den siste delen av renselsen vanligvis kom rundt 2-3 uker etter fødsel. Men kanskje jeg husker feil. :p
 
Her var renselsen helt over etter ca 4 uker. Idag er det 5 uker og 5 dager siden fødsel og begynte å blø igjen.. lurer på om det var sånn sist også, men om det er siste rest eller mens vet jeg ikke. Fullammer. Kjempe gøy når jeg skal til legen imorgen på 6ukers kontroll [emoji85]
 
Skal mye til at du får mensen når du ammer/pumper, vel? Jeg blør fortsatt en god del friskt blod fire uker etter ks, har noen rolige dager innimellom før det blir verre igjen.
 
Jordmor her sa at alt innen 6 uker er renselse. Jeg tror nok ikke du har mensen enda mtp fullamming. Du har jo sannsynligvis blitt litt mer aktiv og beveger deg mer nå enn i starten, da kan det komme litt mer blødninger.
 
Opplevde nettooo det samme. 5 uker og 4 dager hvor de siste ukene var truseinnlegg og utflod mengde, så boom, menssmerter, mensmengder, økende mengde og mer menslukt. Selve renselsen synes jeg var luktfri.

Her bruker vi mme da, så hadde jo forventa kroppen var i gang igjen fort, men hadde trodd jeg skulle være ferdig med renselsen i allefall.
Ikke sikkert det er mens, men det virker desverre slik =/
 
Sniker.... men etter sist fødsel så hadde jeg renselse i 10!!!!! uker og opphold i 2-2,5 uker før menstrasjonen kom tilbake! Og ja jeg fullammet til lille til hun var 5 mnd, så fullamming betyr ikke at mensen SKAL utgå..dessverre :mad:
 
Back
Topp