"Mens vi venter på ny slankekrig" motivasjonstråd

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Last edited:
Så ålreit at du fikset trådene!!

Jeg skal gå topp 7 (7 topper, 3 mil) på søndag. Så i dag føler jeg at jeg får spise sjokolade.. Det er så typisk meg det, å rettferdiggjøre dritten jeg trykker i meg :p
 
Så ålreit at du fikset trådene!!

Jeg skal gå topp 7 (7 topper, 3 mil) på søndag. Så i dag føler jeg at jeg får spise sjokolade.. Det er så typisk meg det, å rettferdiggjøre dritten jeg trykker i meg :p
Oi imponerende!! Da har du god grunn til å kose deg med en sjokolade i dag :)
 
Ikke dumt.
Slett ikke dumt.
 
Jeg vil gjerne henge her i sommer :)

Trenger et seriøst spark bak etter å ha gått opp mange kilo etter fødsel i januar.
Håper at konkurransemennesket i meg får fart på sakene for jeg vet at jeg kan hvis jeg vil.

Og blir selvsagt med på krigen til høsten også :D
 
Jeg har vært så fornøyd med å komme ordentlig i gang med vektnedgang denne våren, med god hjelp fra slankekrigen som nettopp var! Tror dette vil være supert for å kunne fortsette nedgangen nå i sommer!

Har til nå klart å gå ned 5kg siden slankekrigen begynte, og håper veldig på å kunne komme under 90 kg før neste slankekrig! Da går jeg også fra bmi med alvorlig fedme til moderat fedme (under 35), noe som er mitt første mål! Hjelper også mentalt at jeg da vil komme under "90-tallet" :)
 
Jeg vil gjerne henge her i sommer :)

Trenger et seriøst spark bak etter å ha gått opp mange kilo etter fødsel i januar.
Håper at konkurransemennesket i meg får fart på sakene for jeg vet at jeg kan hvis jeg vil.

Og blir selvsagt med på krigen til høsten også :D
Samme her, men etter fødsel i september... Starter jobb på mandag håper rutiner hjelper meg også. :)
 
Så kjekt!:)

Har gått ned 14 kg siden januar, så nå begynner kiloene å gå litt seinere av! Egentlig har jeg kun 6 kg igjen til målet, men skulle nok gått ned enda mer!

Startet jobb igjen i mai, ette 1 1/2 år vekke pga syk i svangerskapet og permisjon, var flink å trene frem til jobb start, men nå sliter jeg med å få tid!
Trenger nok litt motivasjon til å komme igang med trening igjen, må sitte av tid!
 
Litt stolt av meg selv gått to uker nå hvor jeg kun har spist snop i helgene :) Har faktisk ikke vært fristene å hive i seg så mye drit. Har fristet med cola noen ganger.
Så veldig fornøyd med meg selv [emoji4]

Har jo gått opp alt jeg gikk ned i krigen nesten, så :( «Bare» to kilo, men føles ikke godt.
 
Litt stolt av meg selv gått to uker nå hvor jeg kun har spist snop i helgene :) Har faktisk ikke vært fristene å hive i seg så mye drit. Har fristet med cola noen ganger.
Så veldig fornøyd med meg selv [emoji4]

Har jo gått opp alt jeg gikk ned i krigen nesten, så :( «Bare» to kilo, men føles ikke godt.
Flink du har vært å vært snopefri i ukedagene! Jeg prøver men ikke så lett.

Jeg gikk også opp alt etter jeg falt ut av krigen, og litt til. Endelig gått ned igjen men det tok ganske mange uker før det løsnet.
 
Litt stolt av meg selv gått to uker nå hvor jeg kun har spist snop i helgene :) Har faktisk ikke vært fristene å hive i seg så mye drit. Har fristet med cola noen ganger.
Så veldig fornøyd med meg selv [emoji4]

Har jo gått opp alt jeg gikk ned i krigen nesten, så :( «Bare» to kilo, men føles ikke godt.

Jeg også.

Eller. Jeg vaker litt under starten på sist krig men regner med å gå opp minst det i sommer.

Jeg er jo ikke overvektig så jeg sliter litt med "så farlig kan det jo ikke være", mens diabetes-spøkeøset pga arv spøker i bakgrunnen så jeg har absolutt godt av å leve sunnere. Bør prøve
 
Her er det aktivitet igjen jo :D
Jeg har vært på ferie, og har dermed gått opp litt igjen. Det er ok, jeg tenker ikke kalorier og måtehold på familieferie :)
Nå sliter jeg med at jeg ikke klarer å holde meg unna godis :(
Har begynt å gå tur igjen. Det ble pause i det og pga alt for varmt vær.
Jeg skal melde meg på et løp til høsten, og skal delta i klassen 5 km I gå-puljen. Jeg kan jo ikke løpe. Trodde det skulle bli kjempelett, men merker nå at formen har blitt dårligere enn jeg trodde ^^ Er bare å jobbe hardt framover :)
 
Flink du har vært å vært snopefri i ukedagene! Jeg prøver men ikke så lett.

Jeg gikk også opp alt etter jeg falt ut av krigen, og litt til. Endelig gått ned igjen men det tok ganske mange uker før det løsnet.

Trasig, men bra du gikk ned igjen. :) Tredje uka jeg prøver nå og har feilet litt, men det må man nesten regne med. :p Har fått sånn søtsug etter middag igjen som jeg sliter litt med. Heldigvis har vi ikke noe særlig snop jeg har lyst på. :p

Hvordan går det med deg nå? :)

Jeg også.

Eller. Jeg vaker litt under starten på sist krig men regner med å gå opp minst det i sommer.

Jeg er jo ikke overvektig så jeg sliter litt med "så farlig kan det jo ikke være", mens diabetes-spøkeøset pga arv spøker i bakgrunnen så jeg har absolutt godt av å leve sunnere. Bør prøve

Jeg trenger vel egentlig ikke gå ned så mye heller da jeg er normalvektig, men plutselig en dag sitter jeg der med 80 kilo igjen og må slanke meg ned 20 kilo én gang til. Har lyst til å være fit og ha kondis! Pluss en sunn kropp innvendig så jeg ikke får en elendig pensjonisttid. :p Pedlederen min på jobb er 50 og har flott rumpe og jogger jevnlig. Sånn vil jeg også være!

Hvordan går det med kakaodrikkingen? :) Blir vel ikke så mye nå på sommeren, vel? :p
 
Kakaodrikkingen begrenses heldigvis fint av sommeren.
 
Kroppen er så ubrukelig om dagen, stiv og vondt overalt. Det er nok ikke til å stikke under en stol at jeg merker de ekstra kiloene... Veier nå 6,8 kg mer enn da jeg ble gravid i fjor. På det minste gjennom graviditeten veide jeg nesten 15 kg mindre enn jeg gjør nå (takk hyperemesis). Hvorfor var jeg så dum at jeg lot meg selv gå opp alle kiloene igjen?
På tide å slutte snopingen!!
 
Trasig, men bra du gikk ned igjen. :) Tredje uka jeg prøver nå og har feilet litt, men det må man nesten regne med. :p Har fått sånn søtsug etter middag igjen som jeg sliter litt med. Heldigvis har vi ikke noe særlig snop jeg har lyst på. :p

Hvordan går det med deg nå? :)
Det søtsuget har jeg hatt den siste uka, men klart for det meste å holde ut selv om jeg har kost meg litt :) Kjøpte en snickers i dag og rett etter at jeg hadde kjøpt den så kjente jeg at jeg var litt kvalm og lurte på hvorfor jeg i det hele tatt kjøpte den. Vel den er spist opp nå :p Bra dere ikke har noe mye snop som du har lyst på, da blir ikke fristelsen så stor heller :)
Har kommet meg endelig ned på 97 tallet igjen, men akkurat i dag så er den vel på 98 siden jeg fikk mensen i går. Men det skal fort av og jeg skal fortsette nedover :)
 
Her er det aktivitet igjen jo :D
Jeg har vært på ferie, og har dermed gått opp litt igjen. Det er ok, jeg tenker ikke kalorier og måtehold på familieferie :)
Nå sliter jeg med at jeg ikke klarer å holde meg unna godis :(
Har begynt å gå tur igjen. Det ble pause i det og pga alt for varmt vær.
Jeg skal melde meg på et løp til høsten, og skal delta i klassen 5 km I gå-puljen. Jeg kan jo ikke løpe. Trodde det skulle bli kjempelett, men merker nå at formen har blitt dårligere enn jeg trodde ^^ Er bare å jobbe hardt framover :)
På familieferie skal man kose seg :)
Imponert om at du skal være med i et løp! Heier på deg fremover!
 
På familieferie skal man kose seg :)
Imponert om at du skal være med i et løp! Heier på deg fremover!

Takk ❤️
Det er den laveste vanskelighetsgraden, og lengden er ikke et problem. Å holde farten oppe kan bli verre ^^
 
Takk ❤️
Det er den laveste vanskelighetsgraden, og lengden er ikke et problem. Å holde farten oppe kan bli verre ^^
Man må vel begynne én plass :) Skal du gå alene eller skal du gå sammen med noen? Jeg så at i nærheten av her så skal det være et løp, og ble litt inspirert av deg til at det hadde vært kjekt å være med :) Men vi er dessverre bortreist den helga den skal være så da ble det ikke vurdert noe mer.
 
Startet jobb etter permisjon på mandag. Rekker så vidt å spise lunsj, og sliten på kvelden, men klarer å unngå snop(yay!). Ned 2kg på 3 dager, så var vel noe vann som hadde samlet seg som har rent ut sammen med vann&kaffe. Men fin start! :)
 
Back
Topp