Mens vi venter på nr 2

Mammadrøm86

Betatt av forumet
Marsboerne 2023
Jeg er klar for baby nr 2, men samboer er ikke det. Så mens jeg venter på at han skal ombestemme seg, så tenkte jeg å gå ned i vekt for å legge forholdene bedre til rette for en ny graviditet. La på meg 20 kg sist graviditet, men det mye både fostervann og baby. Etter fødsel var jeg nesten nede i vekta jeg hadde rett før jeg ble gravid, men så kom sjokoladekiloene under amminga :angelic: Og jeg la på meg ca 12 kg over det neste året. I slutten av mai lå vekta rett under 100 kg og da tok jeg tak. I juni spiste vi primært lavkarbo, men har hatt pause i juli og begynte på igjen 05.08.

Vi prøver å spise lavkarbo som hovedregel men noen ganger går det ikke, og det er greit. Hvis jeg skal ut med venninner eller vi er bortreist en helg, så er det lov til å spise det man vil og nyte det. Jeg veier meg som regel hver dag, men er ikke noen krise om jeg har gått opp litt en dag, er trenden som betyr noe.
I tillegg har jeg som mål å gå 10000 skritt om dag og trene 2x20 min i uka styrke. Vil øke styrkemengden utover høsten, men må begynne et sted.

Siden jeg hele tiden håper at samboer skal gå med på å prøve på en til, så har jeg ikke satt noe endelig mål, men prøver å ha små delmål. Så må jeg jo innrømme at jeg gjerne skulle vært under 84 kg, der jeg var da jeg ble gravid sist. Og egentlig burde jeg være nede på 70 tallet et sted, men det får vi evt. begynne å drømme om etter hvert.


Foreløpig vektnedgang
03.06: 99,6 (bmi 34,1)
10.06: 97,0 (bmi 33,2)
17.06. 96,4 (bmi 33,0)
24.06 95,0 (bmi 32,5)
01.07 93,7 (bmi 32,0)
09.07: 91,8 (bmi 31,4)

Sommerferie :flower
Hadde lyst å holde meg under 95 kg, men klarte det ikke helt.

Første mål: 91,8 som var vekta før sommeren,
05.08: 95,6 (bmi 32,7)
 
På morgenen viste vekta 93,3, og jeg har svettet som en gris de siste dagene, så blir kvitt vannvekt i alle fall.
 
Back
Topp