PP 14 - CD 9
Da har jeg vært hos gynekolog for en sjekk og for å få hjelp videre. Det gikk veldig bra, og jeg gikk derfra med en god følelse

Han tok seg god tid til både prat og selve undersøkelsen. Deretter la han opp en plan for veien videre.
En oppsummering fra undersøkelsen;
- Jeg har en liten muskelknute i livmoren, men plasseringen gjør at den ikke er noe å tenke på.
- Jeg har ingen tegn til PCO (en gynekolog sa for noen år siden at det kunne se ut til at jeg hadde det).
- Jeg hadde flere små follikker/egg i begge eggstokkene, hvorav det var ett på venstre side som så ut til å være "ledende" og som trolig vil være klart om ca. 5 dager. Follikken var 15 mm. nå og det vokser ca. 1 mm. hver dag - så da passer det perfekt med EL på CD 14.

- Gynekologen så at åpningen til livmorhalsen var veldig trang, og sa at det kunne gjøre det utfordrende for sædcellene å svømme inn

Så han blokket opp (utvidet) åpningen - jeg ante ikke at det var mulig engang!

Tenk om det er det som skal til - og at vi kanskje kan få det til på egenhånd!?

Alt annet så bra ut heldigvis.
Og om det ikke går denne runden, har vi fått denne planen videre:
- Jeg har fått resept på letrozol for de tre neste prøveperiodene, og skal ta blodprøver for å sjekke progesteron og diverse annet.
- Om jeg ikke har blitt gravid på tre runder med letrozol, skal jeg (og mannen) tilbake for prat og henvisning til IVF. Jeg fikk info om hvilke skjemaer/søknader vi må fylle ut i forkant. Glemte å spørre om ventetid (går offentlig)..
- Om jeg skulle bli gravid sa gynekologen at vi bare må ringe og komme inn for tidlig ultralyd i uke 6 eller 7. Håper veldig at neste besøk der er pga. ultralyd og ikke blodprøver..
Deilig med en konkret plan videre! Gynekologen avsluttet timen med å si at han var sikker på at det snart ble baby - jeg håper han har rett