Mens vi venter på en skatt nr. 2 ❤️

Det skjønne eg godt du syns e tungt ❤ håpe virkelig at utredninga ikkje viser noko, og at det berre handle om timing :) eventuelt ein quickfix, men sånn e det jo sjeldent.

Men som dei andre seier er det godt å ha eit neste steg!❤

Så kjedelig! Men det er jo godt å ha et så konkret steg rett rundt hjørnet! Jeg blir alltid så skuffet når jeg ser tempen droppe på den måten, men samtidig syns jeg det er et godt tegn å få. Jeg bruker alt for mye tid på å studere negative tester og prøve å mane frem noe som ikke er der. Når tempen dropper slik den morgenen, roer jeg meg på en måte.

Ja veldig kjedelig, men enig i at det er godt å ha et så tydelig tegn på hvilken retning det går. Da slipper jeg å lure og håpe og tolke, men får forberedt meg mentalt på det som kommer :)

Blæhh, ikke sånn kurven skal se ut! :yuck:
Men dette var forsøk fra i fjor, satser virkelig på bedre kurver og tester i år:Heartpink

Ja teit kurve, kroppen min må snart lære seg å lage den riktig!
Godt poeng at dette var forsøk fra i fjor, nå er det nytt år og nye kurver - det må jo bare bli bra :D

Det skjønne eg godt du syns e tungt ❤ håpe virkelig at utredninga ikkje viser noko, og at det berre handle om timing :) eventuelt ein quickfix, men sånn e det jo sjeldent.

Men som dei andre seier er det godt å ha eit neste steg!❤

Ja håper på det :) Er jo vanlig at det kan ta et år, så jeg har fortsatt tro på at det kan skje av seg selv. Litt oppmuntrende å lese at dere brukte 16 pp på første (om jeg husker riktig) - og etter det har det vel gått litt raskere :shy: Kroppen min må bare skjønne at vi prøver å lage barn, er jo ikke så lett for den stakkars når den aldri har fått lov før :p

Ja håper på det :) Er jo vanlig at det kan ta et år, så jeg har fortsatt tro på at det kan skje av seg selv. Litt oppmuntrende å lese at dere brukte 16 pp på første (om jeg husker riktig) - og etter det har det vel gått litt raskere :shy: Kroppen min må bare skjønne at vi prøver å lage barn, er jo ikke så lett for den stakkars når den aldri har fått lov før :p

Ikkje på første, men nr 3, både første og andre barn satt på første PP, så når me droppa prevansjon for å få nr 3 hadde eg aldri trudd at det ville være 16 negative tester på rad før første positive. Men me stolte på Guds timing og forsto jo etterkvart at det kunne ikkje vera noko anna rett og slett :p så eg viste nå at eg kjapt kunne bli gravid, men likevell tok det ein evighet! Håper alt er bra med deg og at dere kan få barn og at det lar vente på seg av andre årsaker ❤

Så trist å høre at det ikke klaffet nå :oops: :Heartred

Blir det privat eller offentlig utredning? Håper at utredningen går fint og at de finner ut om det er noe eller ikke, da er man et steg videre :Heartred Stor klem!

Ikkje på første, men nr 3, både første og andre barn satt på første PP, så når me droppa prevansjon for å få nr 3 hadde eg aldri trudd at det ville være 16 negative tester på rad før første positive. Men me stolte på Guds timing og forsto jo etterkvart at det kunne ikkje vera noko anna rett og slett :p så eg viste nå at eg kjapt kunne bli gravid, men likevell tok det ein evighet! Håper alt er bra med deg og at dere kan få barn og at det lar vente på seg av andre årsaker ❤

Ah, skjønner. Ja det må ha kjentes ut som en evighet når det hadde klaffet så raskt tidligere :) Ja får håpe på det, at det kun er timingen det står på og at det snart er vår tur :Heartred

Så trist å høre at det ikke klaffet nå :oops: :Heartred

Blir det privat eller offentlig utredning? Håper at utredningen går fint og at de finner ut om det er noe eller ikke, da er man et steg videre :Heartred Stor klem!

Ja kjedelig, hadde vært så fint å starte det nye året med to streker. Men mange muligheter i 2022 :rolleyes:

Det blir offentlig nå (jeg var innstilt på å gå privat om det var lang ventetid på å få time offentlig, men det gikk ganske raskt). Om veien videre tar veldig lang tid er det mulig vi går privat, men tror det skal gå greit å vente noen mnd.. :) Håper bare det er like god hjelp og oppfølging å få offentlig, jeg har hørt så mye positivt om det private, og det er jo viktig det også.. Ja blir uansett fint å få noen svar - for å se om vi skal prøve videre selv eller bør få hjelp :shy:

PP13 - CD30 - 14 DPO
Litt tungt å starte uka med dagens måling, veldig tydelig at tr kommer i dag :sorry:

Vis vedlegget 374422

Da blir det å bruke timen jeg har neste uke (som jeg hadde håpet jeg kunne avlyse) for å starte utredningsprosess. Er godt å ha et konkret neste steg som ikke er for lenge til :)

God mandag og god ny uke alle sammen! Håper du får en god overgang til hverdagen igjen :)

Sender deg en klem og ønsker deg masse lykke til med utredningsprosessen :Heartred Krysser fingrene for at vi begge blir gravide i 2022:love7

PP 14 - CD 9
Da har jeg vært hos gynekolog for en sjekk og for å få hjelp videre. Det gikk veldig bra, og jeg gikk derfra med en god følelse :)
Han tok seg god tid til både prat og selve undersøkelsen. Deretter la han opp en plan for veien videre.

En oppsummering fra undersøkelsen;
- Jeg har en liten muskelknute i livmoren, men plasseringen gjør at den ikke er noe å tenke på.
- Jeg har ingen tegn til PCO (en gynekolog sa for noen år siden at det kunne se ut til at jeg hadde det).
- Jeg hadde flere små follikker/egg i begge eggstokkene, hvorav det var ett på venstre side som så ut til å være "ledende" og som trolig vil være klart om ca. 5 dager. Follikken var 15 mm. nå og det vokser ca. 1 mm. hver dag - så da passer det perfekt med EL på CD 14. :D
- Gynekologen så at åpningen til livmorhalsen var veldig trang, og sa at det kunne gjøre det utfordrende for sædcellene å svømme inn :wideyed: Så han blokket opp (utvidet) åpningen - jeg ante ikke at det var mulig engang! :eek: Tenk om det er det som skal til - og at vi kanskje kan få det til på egenhånd!? :woot: Alt annet så bra ut heldigvis.

Og om det ikke går denne runden, har vi fått denne planen videre:
- Jeg har fått resept på letrozol for de tre neste prøveperiodene, og skal ta blodprøver for å sjekke progesteron og diverse annet.
- Om jeg ikke har blitt gravid på tre runder med letrozol, skal jeg (og mannen) tilbake for prat og henvisning til IVF. Jeg fikk info om hvilke skjemaer/søknader vi må fylle ut i forkant. Glemte å spørre om ventetid (går offentlig)..
- Om jeg skulle bli gravid sa gynekologen at vi bare må ringe og komme inn for tidlig ultralyd i uke 6 eller 7. Håper veldig at neste besøk der er pga. ultralyd og ikke blodprøver.. :rolleyes:

Deilig med en konkret plan videre! Gynekologen avsluttet timen med å si at han var sikker på at det snart ble baby - jeg håper han har rett :shy:

Last edited:
PP 14 - CD 9
Da har jeg vært hos gynekolog for en sjekk og for å få hjelp videre. Det gikk veldig bra, og jeg gikk derfra med en god følelse :)
Han tok seg god tid til både prat og selve undersøkelsen. Deretter la han opp en plan for veien videre.

- Jeg har en liten muskelknute i livmoren, men plasseringen gjør at den ikke er noe å tenke på.
- Jeg har ingen tegn til PCO (en gynekolog sa for noen år siden at det kunne se ut til at jeg hadde det).
- Jeg hadde flere små follikker/egg i begge eggstokkene, hvorav det var ett på venstre side som så ut til å være "ledende" og som trolig vil være klart om ca. 5 dager. Follikken var 15 mm. nå og det vokser ca. 1 mm. hver dag - så da passer det perfekt med EL på CD 14. :D
- Gynekologen så at åpningen til livmorhalsen var veldig trang, og sa at det kunne gjøre det utfordrende for sædcellene å svømme inn :wideyed: Så han blokket opp (utvidet) åpningen - jeg ante ikke at det var mulig engang! :eek: Tenk om det er det som skal til - og at vi kanskje kan få det til på egenhånd!? :woot:

- Jeg har fått resept på letrozol for de tre neste prøveperiodene, og skal ta blodprøver for å sjekke progesteron og diverse annet.
- Om jeg ikke har blitt gravid på tre runder med letrozol, skal jeg (og mannen) tilbake for prat og henvisning til IVF. Jeg fikk info om hvilke skjemaer/søknader vi må fylle ut i forkant. Glemte å spørre om ventetid (går offentlig)..
- Om jeg skulle bli gravid sa gynekologen at vi bare må ringe og komme inn for tidlig ultralyd i uke 6 eller 7. Håper veldig at neste besøk der er pga. ultralyd og ikke blodprøver.. :rolleyes:

Deilig med en konkret plan videre! Gynekologen avsluttet timen med å si at han var sikker på at det snart ble baby - jeg håper han har rett :shy:
Åhh, for noen gledelige nyheter! Så utrolig deilig å være "klarert" for graviditet, og vite at alt virker å være i skjønneste orden:joyful: Aldri hørt at livmorhals kan være så trang og blokkes opp jeg heller, men ja TENK OM det faktisk er alt som skulle til! Det er jo ikke utenkelig, siden alt annet var som det skulle :) Heia heia!!
Og hvis det likevel ikke skulle gå er det jo herlig at du har fått en plan videre. Men satser i likhet med deg på at neste besøk blir en TUL:love2 Dette året skal det hvertfall bli baby:love017

PP 14 - CD 9

- Gynekologen så at åpningen til livmorhalsen var veldig trang, og sa at det kunne gjøre det utfordrende for sædcellene å svømme inn :wideyed: Så han blokket opp (utvidet) åpningen - jeg ante ikke at det var mulig engang! :eek: Tenk om det er det som skal til - og at vi kanskje kan få det til på egenhånd!? :woot:

Høres ut som en veldig bra plan! Godt å gå fra gyn med en god følelse:) Krysser fingrene for deg, Alfakrøll:Heartred

PP 14 - CD 9

- Gynekologen så at åpningen til livmorhalsen var veldig trang, og sa at det kunne gjøre det utfordrende for sædcellene å svømme inn :wideyed: Så han blokket opp (utvidet) åpningen - jeg ante ikke at det var mulig engang! :eek: Tenk om det er det som skal til - og at vi kanskje kan få det til på egenhånd!? :woot: Alt annet så bra ut heldigvis.

Åh, så fantastisk med en slik gynekolog! Det er utrolig hva de klarer å se og gjøre altså. Og det er jo mye bedre å få det til hjemme med litt hjelp enn i et laboratorium ;)

PP 14 - CD 27 - 13 DPO
Nå er jeg midt oppi de mest slitsomme og nervepirrende dagene i syklusen, der jeg tolker og tenker og håper :bag: Testet 12 dpo for å prøve å forberede meg mentalt på hvilken vei det går, og den ble helt blenda.. Men likevel håper jeg litt :facepalm: Temperaturen har ikke sunket foreløpig, og jeg har litt annerledes mensensmerter enn vanlig, for vanligvis har jeg kramper, men nå er det masse stikking og stråling nedover lårene :wideyed: Har også begynt å spotte, men vet at mange kan spotte/blø litt selv om de er gravide.. Spotter faktisk en del mer enn vanlig - men det er ikke tr for det er for lite for det og temperaturen faller alltid først.. Om ikke kroppen jobber med noe og derfor har høyere temp? o_O
Tipper jeg våkner til lavere temp og tr i morgen..

Last edited:
PP 14 - CD 27 - 13 DPO
Nå er jeg midt oppi de mest slitsomme og nervepirrende dagene i syklusen, der jeg tolker og tenker og håper :bag: Testet 12 dpo for å prøve å forberede meg mentalt på hvilken vei det går, og den ble helt blenda.. Men likevel håper jeg litt :facepalm: Temperaturen har ikke sunket foreløpig, og jeg har litt annerledes mensensmerter enn vanlig, for vanligvis har jeg kramper, men nå er det masse stikking og stråling nedover lårene :wideyed: Har også begynt å spotte/småblø, og det er faktisk en del mer enn vanlig spotting - men det er ikke tr for det er for lite for det og temperaturen faller alltid først.. Om ikke kroppen jobber med noe og derfor har høyere temp? o_O
Tipper jeg våkner til lavere temp og tr i morgen..
Oj oj, så spennende! Forhåpningene øker jo med god grunn litt ekstra når det ikke bare er potensielt innbilte symptomer, men faktisk enkelte ting som er direkte avvikende fra normalen eller nytt/ukjent:happy093
Selv om siste test var blenda håper jeg videre med deg, masse babystøv sendes til deg Alfakrøll:joyful::Heartpink

Oj oj, så spennende! Forhåpningene øker jo med god grunn litt ekstra når det ikke bare er potensielt innbilte symptomer, men faktisk enkelte ting som er direkte avvikende fra normalen eller nytt/ukjent:happy093
Selv om siste test var blenda håper jeg videre med deg, masse babystøv sendes til deg Alfakrøll:joyful::Heartpink

Jaa sant, forhåpningene øker veldig når det er noe helt nytt :nailbiting: Men samtidig blir jeg litt irritert på meg selv som får forhåpninger av det for kroppen er en luring og har stadig nye symptomer :wacky: Tusen takk for babystøv Noelle_, det trenger jeg! :joyful: :Heartred

Denne prøveperioden lå jo alt til rette og det skulle bli din tur! Så jeg håper temperaturen din har rett, og at du snart får en positiv test :happy:

Denne prøveperioden lå jo alt til rette og det skulle bli din tur! Så jeg håper temperaturen din har rett, og at du snart får en positiv test :happy:

Ja tror det er derfor jeg beholder håpet litt til, at denne prøveperioden lå jo alt til rette for klaff.. Og jeg vil så gjerne havne i termingruppe for oktober med deg og KHelg! :love2

Back
Topp