Mens vi venter på Aprilbabyen vår <3

Mammadrømmen

Glad i forumet
Aprilbarna`15
4+4 uker i dag.

Det er litt gøy å ha en plass å skrive ned utvikling, tanker og følelser, og ha muligheten til å spørre om ting man lurer på, uten å måtte opprette en blogg liksom. Så jeg håper å klare å opprettholde denne dagenboken, fint å ha noe å se tilbake på også :)

Jeg sluttet på prevensjon den 13.06.14, men var ikke prøvere den første måneden etter. Måneden etter der igjen derimot, da var vi på ferietur og hadde det kjempefint, og la inn aksjer ca hver kveld ;-)

IKM var den 11/12.08, men ingen TR kom. En sterk mistanke om at noe var på gang ble tent, og i går den 13.08 testet jeg positivt!

Aldri i min villeste fantasi hadde jeg drømt om at det kom til å gå så fort, men jeg er så klart takknemlig og veldig lykkelig for det :)

Symptomer som gjorde at jeg trodde testen ville bli positiv:
- kvalm
- ømme pupper
- utrolig varm
- murring i livmoren
- stråling i korsryggen
- tett nese
- følte ikke på meg at TR var på vei
- uvanlig uren hud
- stikking i livmoren
- lite utflod i forhold til hva som er normalt før TR
- svimmel
- mer synlig blodårer på kroppen

I natt ble jeg og kjæresten ligge lenge å tenke på og snakke om hvordan livet vil bli med et barn. Han er så bekymret for hver minste lille ting, stakkar. Jeg skjønner ikke helt hvor han får det fra :(

Når jeg sto opp i dag var jeg supereffektiv og fikk ringt til jordmor for å bestille time til første svangerskapskontroll, men pga lang ventetid anbefalte hun meg å bestille time hos lege også, så kunne jeg heller avbestille hvis jeg fikk time til jordmor før uke 12. Så da gjorde jeg det i samme slengen :) I tillegg bestilte jeg time til privat ultralyd til dagen før kontrollen, da er jeg altså 12+1. Gleder meg til å se babyen min <3

Når jeg var så godt i gang tok jeg like så godt en telefon til sykehuset, der jeg går til oppfølging for Ulcerøs Kolitt. For det står jo selvfølgelig i pakningsvedlegget til medisinen jeg går på at ved graviditet bør lege kontaktes. Men ingen av medisinene var skadelig for baret, jeg måtte for all del ikke slitte, da det ville være mer skadelig for barnet hvis jeg fikk en stor forverring. Så da er jeg betrygget på det feltet også :)

Samtidig som jeg er så godt i gang med skrivingen her kan jeg jo også skyte inn at jeg hadde min første høyintens treningsøkt etter både ferie og viten om en baby i magen i dag, og det gikk over all forventning. Glad spiren ikke har tatt i fra meg noe energi enda, og jeg håper at det holder seg slik en stund til. Da jeg virkelig vil kunne trene som normalt og holde meg i form til babyen kommer :)

Kjenner det dessverre litt i bekkenet allerede, og det er kanskje litt tidlig? Men jeg har slitt med det i flere år uten å være gravid, satser bare så det det ikke blir så mye verre.

Puh! Det ble et langt innlegg gitt ;)
 
Det gikk fort for dere:) skal følge med på deg! Ble enda mer innteressant når du skrev at du har UC. Jeg fikk selv det påvist i mai. Vært sykemeldt siden.. Grusom sykdom:/ håper det går bra for deg i forhold til sykdommen :)
 
Det gikk fort for dere:) skal følge med på deg! Ble enda mer innteressant når du skrev at du har UC. Jeg fikk selv det påvist i mai. Vært sykemeldt siden.. Grusom sykdom:/ håper det går bra for deg i forhold til sykdommen :)

Takk :)

Huff ja, den kan være grusom.
Jeg fikk den påvist i januar 2010, og det året var mye preget av sykehusbesøk, utprøving av forskjellige medisiner osv. Men etter at de fikk den blødende betennelsen i sjakk, har jeg vært stort sett bra :)

Har noen dårlige perioder innimellom, men har lært sykdommen og kroppen så godt å kjenne at jeg vet som regel hva årsaken er. Det kan være stress eller hva jeg har spist f.eks.

Fungerer nå på Mezavant tabletter og Pentasa stikkpiller.

Håper du finner du av din UC snart også, da lover jeg deg at livet ditt blir sååå mye bedre :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
4+6 uker i dag.

Jeg har ikke så mye å meddele, det har liksom ikke skjedd så mye her enda.

Matlysten er litt av og på, og det igjen fører til at jeg blir litt kvalm innimellom. Passer på å ha en vannflaske i nærheten hele tiden :)

Har også de samme murringene i magen som jeg har hatt hele tiden + en del stikking når jeg f.eks strekker meg.

Også har jeg fått så mye kviser! Det vises ikke så godt, men huden min er FULL av bumper og prikker. Det er helt rart, da jeg ikke er noe spesielt plaget med dette til vanlig. En søt jente sa til meg i går at det kanskje ville gi seg innen 1. trimester er forbi :)

Ellers klarte jeg ikke å dy meg i går da jeg var ens ærend til byen for å handle BioOil og matvarer, det ble med en 2-pakk med kjønnsnøytrale bodyer og en 2-pakk med sokker fra H&M <3 Og en gravidbukse til den kommende moren.

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
5+0 uker i dag.

Er det flere som har fått betydelig større pupper så tidlig som dette?

Mine har blitt mye større, og de stutter liksom lang vei. Ser helt merkelig ut i forhold til hvordan jeg vanligvis ser ut :p Kjæresten er veldig fornøyd med det da.

Det blir godt å begynne på jobb igjen i morgen etter 4 uker ferie. Håper at det får tiden frem til uke 12 til å gå litt fortere :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Puppene vokste greit frem til uke 6, så var det opphold i ca 1 uke, og nå som jeg er 7 uker i morgen kjenner jeg de vokser og er ømme igjen ;)


TuMmY LoVe
 
Ja, har allerede gått fra C til D. Jeg er 5 + 3, (termin 21. April) Hvor store vil de til slutt bli!?? :eek: Haha

Jeg ble også gravid på første forsøk. Trodde virkelig ikke det kunne være så lett.
 
Ja, har allerede gått fra C til D. Jeg er 5 + 3, (termin 21. April) Hvor store vil de til slutt bli!?? :eek: Haha

Jeg ble også gravid på første forsøk. Trodde virkelig ikke det kunne være så lett.

Haha, det lurer jeg også! Hvis de vokser nå, så tidlig liksom :p

Er det ditt første barn du venter? :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
5+3 uker i dag.

Tiden går sååå saaakte! Men likevel fortere nå som jeg har begynt på jobb igjen. Håper ukene raser avsted :)

Har så lyst til å rope ut til hele verden at jeg er gravid. Kjenner at jeg er på nippet til å røpe meg hver gang jeg snakker med mamma på telefonen, og til damene på jobb går jeg bare rundt med et lurt smil, spørs om de ikke skjønne at det er noe på gang.

Har fortsatt de samme symptomene jeg har hatt hele tiden, men ingen direkte plager heldigvis!

Har allerede begynt å se litt på vogn, selv om det er veldig tidlig. Har ingen klar mening om hvilken jeg skal ha, så tips mottas med takk :) Men jeg tror jeg skal kjøpe brukt, ser at det ligger mange fine og fult brukbare vogner på finn.no.

Babynest har jeg også planlagt å kjøpe til den lille. Egentlig mente jeg at det bare var en rar trendgreie jeg ikke ville ha, men etter å ha lest litt om det har jeg skiftet mening. Virker som en fin soveplass for barnet på dagtid, spesielt om du er ute å reiser. I tillegg kan den brukes i vogn og sprinkelseng den første tiden når barnet enda er så liten. Så det kommer jeg nok til å kjøpe inn om ikke så lenge, fant mange fine på finn.no der også.

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Haha, det lurer jeg også! Hvis de vokser nå, så tidlig liksom :p

Er det ditt første barn du venter? :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app


Ja, er første jeg venter! Jeg er bare en dag før deg, og føler jeg kan relatere meg veldig i det du skriver :) barnevogn har jeg ikke begynt å sett på enda da men :p hehe Men jeg tenker på hva jeg må kjøpe inn til meg selv. Det blir dyrt å være gravid på vinteren! da kan man ikke bare kjøpe noen lette plagg som kjoler å ha på seg. Hvor lett er d å finne en gravidboblejakke f.eks? :p hehe Har kommet over kun én fin jeg så på nettet.
 
Ja, er første jeg venter! Jeg er bare en dag før deg, og føler jeg kan relatere meg veldig i det du skriver :) barnevogn har jeg ikke begynt å sett på enda da men :p hehe Men jeg tenker på hva jeg må kjøpe inn til meg selv. Det blir dyrt å være gravid på vinteren! da kan man ikke bare kjøpe noen lette plagg som kjoler å ha på seg. Hvor lett er d å finne en gravidboblejakke f.eks? :p hehe Har kommet over kun én fin jeg så på nettet.

Ja, er første jeg venter! Jeg er bare en dag før deg, og føler jeg kan relatere meg veldig i det du skriver :) barnevogn har jeg ikke begynt å sett på enda da men :p hehe Men jeg tenker på hva jeg må kjøpe inn til meg selv. Det blir dyrt å være gravid på vinteren! da kan man ikke bare kjøpe noen lette plagg som kjoler å ha på seg. Hvor lett er d å finne en gravidboblejakke f.eks? :p hehe Har kommet over kun én fin jeg så på nettet.

Oi! Det har jeg ikke tenkt på en gang, men du sier virkelig noe der! Man vil jo gjerne kle seg fint fordi om man begynner å bli litt større.

Mulig de har noe i mammaavdelingene på f.eks H&M når det nærmer seg vinter? :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
5+5 uker i dag.

Helt siden i går har jeg gått rundt med en rar/øm følelse helt nederst i magen. Det hele begynte med kraftig leamus natt til torsdag, det var så ille at jeg både kjente og så det fra utsiden, og jeg ble selvfølgelig litt bekymret, men leste litt om det før jeg slo meg til ro :)

Kjenner litt kramper enda i ny og ned, det er akkurat som de murringene jeg hadde i begynnelsen er trappet opp nå, men det gir vel mening også med tanke på at livmoren vokser. Jeg klarer ikke helt å beskrive følelsen, men det kjennes nesten ut som det er noe som snur seg der nede, enda jeg vet at kan ikke kan kjenner liv enda :)

Ellers klarte jeg ikke å la være i dag... Jeg kjøpe Janus babyull til det lille frøet for 700 kr! Men til mitt forsvar var det 30% av på OBS og jeg fikk mye for pengene. Kjøpte i str 50 (0-4 mnd) og 60 (4-6 mnd), og i hvit farge :)

Jubler for at det er fredag i dag!
Helgen skal brukes til snekkering på verandaen, god mat, godteri, kanskje en fest, film og kjærestekos <3


Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
5+5 uker i dag.

Helt siden i går har jeg gått rundt med en rar/øm følelse helt nederst i magen. Det hele begynte med kraftig leamus natt til torsdag, det var så ille at jeg både kjente og så det fra utsiden, og jeg ble selvfølgelig litt bekymret, men leste litt om det før jeg slo meg til ro :)

Kjenner litt kramper enda i ny og ned, det er akkurat som de murringene jeg hadde i begynnelsen er trappet opp nå, men det gir vel mening også med tanke på at livmoren vokser. Jeg klarer ikke helt å beskrive følelsen, men det kjennes nesten ut som det er noe som snur seg der nede, enda jeg vet at kan ikke kan kjenner liv enda :)

Ellers klarte jeg ikke å la være i dag... Jeg kjøpe Janus babyull til det lille frøet for 700 kr! Men til mitt forsvar var det 30% av på OBS og jeg fikk mye for pengene. Kjøpte i str 50 (0-4 mnd) og 60 (4-6 mnd), og i hvit farge :)

Jubler for at det er fredag i dag!
Helgen skal brukes til snekkering på verandaen, god mat, godteri, kanskje en fest, film og kjærestekos <3


Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
Så gøy ¨å starte litt med innkjøp ... :p Er jaggu ikke lett å la vær! har selv bestilt garn fra nøstebarn for å begynne på et teppe. Og hev likegodt med 2 ull luer..... :D hadde tenkt å vente lenger, men sånn kan d gå ...
 
6+1 i dag, kanskje?

Huff, det har vært noen tunge og lange dager... På lørdag etter litt anstrengelse med snekkering ute på huset vårt fikk jeg akutte smerter i nedre del av magen/underlivet, det føltes ut som flere knivstikk på rad. Til slutt ble det så ille at jeg bare måtte gå inn, og der fikk jeg bekreftet det jeg fryktet mest; blod på papiret etter dobesøk!

Redselen og tårene kom med en gang, og jeg husker ikke helt hvilke tanker som for igjennom hodet mitt, men jeg var i hvert fall sikker på at jeg hadde mistet. Og gikk egentlig bare å ventet på at det skulle begynne å fosse blod.

Etter noen støttende ord fra samboer og en telefon med legevakten bestemte vi oss for å dra dit, mest fordi det gjorde så fryktelig vondt egentlig. Jeg tenkte hele tiden at disse smertene er ikke normalt.

I det vi hadde kommet oss på legevakten hadde smertene egentlig gitt seg, og jeg må legge til at jeg ikke hadde blødd noe mer etter det dobesøket heller, nå var det bare litt brunt på papiret.

Jeg fikk snakket med en snill lege, som beroliget oss litt, også tok jeg hcg blodprøve, før vi dro hjem igjen.

Utpå kvelden følte jeg meg likevel gravid, ømme pupper osv. Likeså på søndag. Og siden jeg ikke blødde noe mer og ikke hadde hatt noe mer smerter var det nesten så jeg hadde litt håp igjen :)

I dag var jeg hos fastlegekontoret for å ta en ny hcg blodprøve, som jeg sikkert får svar på på onsdag, sammenlignet med den fra lørdag.

Så jeg vet altså ingenting enda, er jeg gravid eller er jeg ikke? Symptomene er i hvert fall på plass, og kvalmen er kommet for fult, men det kan jo også sitte i hodet. Jeg skal i hvert fall kreve en tidlig UL hvis hcg prøven har steget slik den skal. For hvis jeg fortsatt er gravid, er jeg likevel bekymret for hva smerten/blødningen var fornoe.

XX Krysser fingrene for meg selv, og at det lille frøet vårt fortsatt er på plass XX <3

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Krysser allt som krysses kan for deg jeg XXX
Håper virkelig alt er som det skal! :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
6+3 uker i dag.

I dag fikk jeg den gode beskjeden jeg har gått rundt å håpet og ventet på de siste dagene... HCG i blod har steget fra 11059 til 22000 på to dager! Det betyr at jeg fortsatt er gravid <3

Jeg er så lettet og glad nå, kan ikke få beskrevet det, men jeg regner med dere skjønner :)

Her har kvalmen slått til for fult, null mat som frister bortsett fra chilinøtter og middagsmat. Så frokost og lunsj er altså et mareritt hver dag! Men jeg klager ikke, har tross alt valgt det selv :)

Ellers var jeg på min første pulsspin time som gravid i dag, etterfulgt av en time med MRL. Gikk over all forventing, så da er det bare å kjøre på så lenge formen og bekkenet tillater det!

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp