Mens vi er inne på kvalme..

Mammalykke

Gift med forumet
Januarhula 2014
VIP
*Aprilbaby 2018*
Hvordan kommer dere dere gjennom dagen? Jeg ligger i senga til godt utpå dagen.. Flytter meg da til sofaen, hvor jeg ligger til rundt kl 18-19... Og for å si det sånn.. Netflix er min venn ❤

Jeg må for sambo er i Bergen frem til 21 juni. Gått med nød å neppe enkelte morni ger. Så vurderer sykmelding men ska diskutere det med JM på tirsdag. Må ha energi te 3åringen min også. Hu krever jo en mamma tilstede.. litt på hælan nå ja!

Jeg prøvde å jobbe med denne kvalmen, og det funka ikke så fikk sykemelding... De på jobben vet at jeg er gravid og det gjør det hele litt lettere at de vet hvorfor jeg er hjemme...
Dagene går til å småspise og prøve å ikke kaste opp... Men noen av dagene er kjempe lange og vil bare legge meg igjen så en ny dag kan starte og kanskje snart kvalmen blir borte! ;)

ImageUploadedByBV Forum1369856876.135728.jpg
Jeg har kjøpt meg sånne idag i håp om at de kanskje hjelper litt..lov å håpe ;)

Er ikke så kvalm enda. Men forrige gang klarte jeg ingenting. Orker ikke se på tv engang - var såvidt jeg klarte å konsentrere meg om å delta i en samtale over... :( Men første gangen satt jeg på bv og så på tv for å "tenke på noe annet". Hjalp å spise bittelitt hver time...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Holder ut enda med spying etc..men vil nok snart be om sykemelding - iallefall litt så jeg kan bruke lengre tid om morningen. Sliter virkelig der - sånn som nå :/

kvalmen svinger veldig. tidlig på morgenen er jeg grisedårlig og må ta mange pauser mens jeg steller meg.
så går det greit et par timer.... går å er småkvalm hele dagen. så får jeg er skikkelig kvalmekule igjen på ettermiddagen. sånn ca nå... blææææ.
også går det grait fra 7 - 9 kanskje. også starter det igjen
nå må jeg gå å legge meg

yay har endelig funnet noe som funker på kvalmen min nemlig sushi tror det blir min redning. eneste jeg har kunnet spise så langt som jeg ikke ble kvalm av etterpå og som samtidig fjerna det som var av kvalme kan vel skyldes den sylta ingeferen men godt var det ^^

Mja... variasjon mellom å gjere ingenting, sove, ha litt ærend og slappe av... sånn går no dagan!

Jeg går fra senga til sofaen i 13-14 tia, ligger på sofaen til ca 22:00- da legger jeg meg igjen.... Konstant kvalm, skikkelig kvalm! Hender jeg må på do innimellom... Den uka jeg har sønnen min, så har jeg kjæresten min her til å hjelpe, men småen er i barnehagen, og påettermiddagen sitter vi og lese,tegner etc.... Ting jeg klarer... Med mindre gutta er ute og spiller fotball da...

Hvordan kommer dere dere gjennom dagen? Jeg ligger i senga til godt utpå dagen.. Flytter meg da til sofaen, hvor jeg ligger til rundt kl 18-19... Og for å si det sånn.. Netflix er min venn ❤
Har du prøvd og ta 1 postafen? Jeg skal kjøpe det i dag fikk beskjed av legen min og ta det :-)

Morgenen var verst. Og jeg greide aldri å få gutten i bhg til rett tid. Derfor fortalte jeg de på bhg at jeg var gravid og slet veldig med kvalme om morgenen. Jeg hadde nok med meg selv, og jeg ikke skulle krangle med guttungen for å få i ham frokost, og ut gjennom døra. Valgte å fortelle dem det, slik at de ikke skal bli bekymret om han mangler noe en dag eller to.

Fikk sykemelding for 1 uke, siden jeg egentlig skulle jobbe denne uka her. Jeg hadde ikke hatt sjans til å få levert guttungen på bhg, og komme meg på jobb til rett tid.

Nå er kvalmen mye bedre. Men morgenene og dagene kan variere. Ene dagen kan jeg være kjempedårlig, mens neste kan jeg være ganske bra!

Noe som hjelper meg er å få i meg et eller annet. En brødskive er nok til å kanskje redde dagen min. Det er ganske slitsomt da. Går jo og tenker på mat døgnet rundt. Tenker på at man bør spise for å ikke bli kvalm. Kan ikke spise seg mett, for da blir man kvalm. Tenker på ulik mat, og hva man føler man ikke kan bli kvalm av (dette varierer fra dag til dag). Jeg er lei av å tenke på mat og kvalme!

kjenner meg så godt igjen med å være lei av å tenke på mat! Og ikke spise for mye, ikke for fort, ikke for lite, ikke for sjeldent for da ender det i skikkelig kvalme - oppkast. Og matlysten er borte! Da er det kjempe lett å få i seg mat. Bare man tenker på mat brekker man seg.... uff.. Gleder meg sååå masse til kvalmeperioden er over! Kan ikke huske hvordan det er å ikke være kvalm og hele tiden måtte passe på :P

Jeg prøver å leve normalt så godt som jeg kan, men ettermiddagen og kvelden er helt jæævlig!!! Jeg er sykmeldt fra før pågrunn av en arbeidskonflikt, så trenger ikke det, men gjerne tips til hva som hjelper mot kvalmen.
Er så kvalm at jeg misunner dem som kaster opp, skulle ønske jeg klarte det for å si det sånn.... Prøver å stikke andre enden av tannkosten min nedi halsen,men hjelper ikke.... SNAAAART OVER!! 4 uker igjen! Var ikke i nærheten så dårlig med mine to første

Back
Topp