mens-termin vs ul-termin

hegavik

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg har termin 26. mai, noe som stemmer både med min egen dato og tidlig ul.. Jeg vet akkuratt hvilken dag jeg hadde egg-løsning.. Er det da mulig å bli satt tilbake/frem på OUL?

ja det er vell mulig med en dag eller to...man kan ha eggløsning men at egget ikke fester seg med en gang.eller at man faktisk hadde el dagen før eller etter man trodde. men det er jo bare snakk om ett par dager:)

Er så redd for å bli satt tilbake.. Ikke at det gjør noe dersom jeg føder ca på termin, men er så redd for å gå langt over termin :p

så lenge du vet ca når du hadde el så ville jeg ikke tro at det blir noen vesentlig forandring i termin dato:) er jo sååå kjipt og bli satt tilbake:/ jeg visste også når jeg hadde el og har regnet ut termin til 26 mai her også:D skal på ul i morgen men fått vell ikke satt noe fast dato enda.må vell vente 2-3 uker til

Hei.
Det er mulig å bli flyttet ;-)
Jeg vet når jeg hadde EL, og på UL i uke 6 så stemte det på dagen. UL uke 11 viste at vi lå litt lenger frem, og UL i uke 14 viste at vi lå enda lenger frem. Så jeg kommer til å bli satt frem rundt 3-6dager på OUL den 18. Desember.
Dette kommer av at ungene vokser ca likt, men at det er inviduelle variasjoner. Hvor min lille krabat da tydligvis vokser litt raskere enn gjennomsnittet.
Men mye blir du nok ikke flyttet ;-)
Disse som blir satt tilbake med gjerne 2-3 uker, har nok ikke vært på tidlig UL, og så har det vist seg at EL var senere ELLER at egget har brukt fryktelig lang tid på å feste seg o.l. Noe som ikke er tilfelle hos deg, siden du har vært på UL ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

hehe :) Forrige svangerskap hadde jeg mens-termin + tidlig ul-termin 12 og 13.mai, fikk 23. mai på oul, men fødte 8. mai.. Synes det er så skummelt å gå altfor lenge over termin! Skal sies at forrige gang følgte jeg ikke med på når EL var :) Men mini var normalvektig, så tror nok min egen mens-termin stemte best sist vertfall.. :)

Jeg hadde lik termin i forhold til tidlig ul og mens. Men ble satt tilbake fire dager på ordinær. Helt greit for meg. Jeg har aldri gått til termin med noen av ungene så jeg regner med ungen her kommer når den er klar den også. Uansett hva legene sier :P

Jeg har menstermin 17.Mai og ul termin 23.mai. kommer til å følge godt med, da vesla mi ikke hadde det bra da hun ble født 14 dager over termin.

Med forrige hadde jeg min egen termin 3 april, UL sa 15, hun ble født 10. Håper ikke jeg blir satt 2 uker tilbake denne gang også..

Back
Topp