Mens termin og ul termin?

Jeg har bare begynt å tenke litt...
Da jeg var på ordinær ultralyd ble jeg satt tilbake 8 dager. Min termin er den 12 og ul termin den 20. Men på ul skjemaet står det overtid til den 3 september. Kommer de til å la meg gå så lenge? Det er jo over 3 uker etter mens termin!!! Liker ikke tanken...

Samme problemet her, jeg er ikke på overtid før 9.SEPTEMBER!! 
Skremmende lenge etter termin som er midten av august. 
Skal snakke med JM på neste kontroll for jeg mener og VET det er fullstendig feil ... 

Jeg hadde menstermin 6.juni sist og ultralydtermin 17.juni.. Skulle bli satt igang den 28.juni, men  heldigvis startet fødselen selv den 27.juni og han var ute 28.ene.. Bare timer før jeg egentlig skulle bli satt igang!

Så det var jo 22 dager etter menstermin!!! Hadde jeg gått gravid 3 dager mer, så hadde det vert 9 fulgåtte mnd siden jeg testet positivt.. Skal jo nesten ikke gå an :P Å stor gutt var det også så kom, så jeg hadde nok rett ang mensterminen ;)

immababy skrev:
Samme problemet her, jeg er ikke på overtid før 9.SEPTEMBER!! 
Skremmende lenge etter termin som er midten av august. 
Skal snakke med JM på neste kontroll for jeg mener og VET det er fullstendig feil ... 

Det prøvde jeg også sist gang, uten hell... Jeg VISSTE hva tid vi hadde sex siste gang før uteblitt mens, men dem stod hardnakket på sitt!

Vet jo at egg kan ligge i dvale litt før det blir befruktet, men ingen egg jeg vet om overlever 3 uker!! :P

Syns avogtil dem stoler litt formye på ultralyden.. Det kan jo faktisk hende at dem måler feil!

En venninde av meg ble satt tilbake over 5 uker, og selv om SFmålene følgte mensterminen, nektet de å høre på henne.. Men ungen kom 1 mnd før ultermin, og var stor frisk å fin, så ingen tvil om at det var mensterminen så va rett der =)

Tror faktisk ulmaskinene har mer feilmargin enn "sovende egg".

De er veldig arrogante når det gjelder ordinær ul, hadde sex en eneste gang og bekkenet streiket 2 dager etter. Men maskinen dems bestemte,ikke hva kroppen min fortalte meg :( Men jeg går etter mensterminen min, når jeg kommer til det den sier er 40+3, så begynner jeg masinga på føden. Denne her skal IKKE gå tom for fostervann slik gullet gjorde fordi de ikke ville høre på meg, men stod fast på sitt!!

Og det samtidig som de vet det er en feilmargin på +/- 2 uker, allikavel lar de maskinen styre, og ikke høre på fornuft!!

Kjenner jeg er meget engstelig for dette med forskjellene i terminene. Ville antagelig ikke vært det hadde det bare vært snakk om noen dager, men i mitt tilfelle er det STORE forskjeller. Menstermin: 20.06. ULtermin: 10.08.

Siden jeg og min mann har forsøkt i flere år så har vi veldig god kontroll på på siste samleie, eggløsning og første dag i siste mens, dette blir ignorert til de grader, og beskjeden vi fikk var: Dere kan jo ha hatt samleie uten at dere har registrert det (sorry mac, men etter fem år med registreringer så glemmer man bare ikke et).

min termin(menstermin) er 29/7 og UL terminen er 4/8.
Jeg er veldig redd for overtid å pratet med legen min om dette, han sa at i forhold til overtid så går de utifra mensterminen min, altså når jeg er kommet til ul terminen så har jo jeg gått nesten 7 dager over.....
skjønner ikke  hvorfor de må flytte termin når man vet/har menstermin og har full kontroll selv..

jeg hadde d problemet sist. min termin var 25 oktober. noe som stemmer etter d jeg har regnet ut. ble satt tilbake til 31 oktober. og om jeg hadde gått 14-16 dager over hadde jo ungen kommt i midten av november. men han ble født 31 okotber på ul termin da. jeg mener enda at han kom 6 dager over tiden. for d stemmer ikke i d hele tatt med 31 oktober. jaja. 

Min termin e 25/8
Legetermin e 27/8 (pga av skuddår)
Ul termin e 3/9 !!!!

Heilt jævligt når de sa sept te meg, så jeg går for 27/8 :P

Dere burde be om samtale på fødepoliklinikken.. Og si dere er bekymret mtp termin. Be om å få målt babyen noen uker før.. Det er jo ikke helt nøyaktige målinger, men det kan jo gi gode svar. Jeg fikk en jente 10 dager før termin.. Og hun var 4200gr og 51 lang. Jeg krevde å bli satt i gang da jeg visste hun var stor. De mente hun ville være ca 3600 ved termin.. Denne gangen skal jeg kreve det samme om jeg vet babyen er så stor. Men det er hardt å måtte kreve og stå på høygravid for at de skal høre på deg.. Skjønner dere er urolige og ønsker dere lykke til!

Menstermin er iflg BV 30/7 og iflg jordmor 1/8. UL termin er 7/8, noe jeg vet ikke stemmer, men verken jm eller sykehus hører på hva jeg har å si. Jeg testet positivt uke 3,4 og ville da iflg UL termin ha testet positivt i uke2,4 før egget har festet seg og begynt å frigjøre HCG, dette er jo umulig. Var i tillegg i tidlig UL i uke 9,4 iflg menstermin og da sa legen at det målene stemte akkurat med menstermin. Så UL termin stemmer ikke her iallfall, så jeg går utifra menstermin min og kommer å kreve å bli igangsatt utifra den.

ja disse terminene kan man bli skikkelig forvirra av og dere er ikke noe mindre forvirra enn det jeg var den gangen jeg skulle ha mine to..

med nr 1 sa min termin 27 november, ultermin sa 20 november og han kom 02.12.03
med nr 2 sa min termin 22 mai. ultemin sa 27 mai og han kom 24.05.09

Hei!

Jeg lurer på om alle dere har fått overtidstermin?

Hvor står den i såfall? Jeg har ikke fått noen tror jeg (finner det ikke på noen skjema eller papirer)..

Men har fått muntlig beskjed om at jeg ikke skal gå lenger enn 16. august. Har UL termin 8. august, og menstermin 10. august.

Synes det er rart at de tar sjansen på å la oss gå over tiden, når noen babyer dør i magen på denne tiden! Synes det er skummelt å tenke på. Om de holder den muntlige avtalen jeg har fått så vil jeg heldigvis ikke gå lenge over tiden, så håper virkelig det er tilfelle. Samtidig sier jordmor at hun vil bli overrasket om jeg går over tiden, men skjønner ikke hvilket grunnlag hun har for å si noe sånt.. :P

Utrolig kjipt at man skal gå og krangle på slikt! Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å bare lytte til de som tross alt kjenner kroppen sin best! Håper virkelig dere som har store forskjeller blir tett fulgt opp mot slutten slik at det ikke oppstår komplikasjoner. *klem*

Kjenner jeg er veldig glad for at det bare er to dager i forskjell mellom min menstermin og UL termin.

Skjønner godt dere blir bekymret når det er så stor differanse mellom egen termin og ul termin, vil jo ikke gå unødvendig overtid heller!!

Jeg er heldig og har menstermin 1. aug og ul termin (på alle tre ul) er 2. august, så føler det stemmer bra her! :)

Ikke enkelt når det er så store forskjeller nei, men tror stort sett ultralydtermin er temmelig sikker! Etter flere år med prøving, hadde vi god kontroll på når eggløsningen var. Tok både eggløsningstester og målte basaltemperaturen som stiger når eggløsningen har vært. Hos oss stemte ul termin på dagen, begge gangene!

Når vi har eggløsning kan jo variere veldig, og sædcellene kan jo også leve flere dager etter samleie og befrukte ett egg nesten en uke etter sex... Dessuten starter de aller aller flestre fødslene av seg selv, når fosteret er klar for det - så ville ikke bekymret meg var jeg dere! Barnet kommer når det er klart!

Jeg vet eksakt når jeg hadde eggløsning og vi hadde samleie på samme dag. Så full oversikt. Iom at jeg har lengre sykluser på mens enn de 28 dagene som blir beregnet var termin hos legen en helt annen enn min egen.

MIN Termin: 7.sept
Lege Termin: 1. sept.
UL termin: 8 sept

Jeg gikk 12 dager over med førstemann, dette var en fredag så da satte de meg igang denne dagen. Han ble født på dagen 13 dager på overtid.. 4340 gram.. ;)
Nesten konfirmant denne karen så han kunne kommet litt før uten at det hadde gjort noe.. hehe..

Vet sånn ca når gulle ble unfanga.

Nr1. menstermin: 22feb. ul termin 25 feb. ks 14 feb.
Nr2. Menstermin 10 aug og Ultermin 3 augst. (englebarne mitt)
nr3 Mens termin 16 aug, og ul termin 18 aug. ks 6 eller 7 aug.

Back
Topp