Mens som ikke var mens?!

Ziberia

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
♡Julekulene 2021♡
Septemberskattene 2023
Jeg er evig optimist, så regner med at alt står bra til. Men er veldig nyskjerrig på hva som kan være årsaken, så tenkte jeg skulle spørre om noen andre har opplevd the samme.

Bakgrunn:
EL test positiv 13.12 (app sier EL 09.12)
HCG test negativ 22.12
Mensen kom 23.12 ( skulle kommet 26.12)

Var helt bombesikker etter negativ graviditets test og mensen at jeg ikke var gravid. Frem til jeg i går 02.01 fikk en positiv graviditetstest. Den digitale sier 2-3 uker.

Blødningen som kom 23.12 var overhode ingen liten blødning. Den var tyngre enn vanlig mens for meg, og varte i 5 dager - som er vanlig for meg.

Som sagt, jeg har meldt meg inn i denne termin gruppa, og tar ingen sorger på forskudd - men jeg vil gjerne høre om noen andre har opplevd noe lignende og hva som var resultatet ( både positive og negative opplevelser er helt greit) :)

Tusen takk :)

Sniker litt.

Kunne vært en eller annen hormonell blødning, ofte blir de kalt festeblødning - selv om en "vanlig" festeblødning ikke pleier være SÅ heftig. (Men det er jo dem som får "mens" regelmessig i svangerskapet også!). 22/12 ville du jo bare vært ca 8dpo, og det er ikke rart du testet negativt. de fleste får negativt så tidlig. ❤️ 2-3 på digital passer jo sånn sett ganske fint med dato for eggløsning osv. Høres ut som et normalt hCG nivå i alle fall.
Ikke noe konkret svar, bare en sånn.. hva det evt kan være.

Jeg har ikke selv hatt blødninger rundt ikm, men har hatt blødninger senere i svangerskapet som ikke hadde noe betydning for utfallet, i alle fall.

Hvis du føler deg usikker, kan du jo evt spørre om hCG blodprøve hos legen. :)

Sniker litt.

Kunne vært en eller annen hormonell blødning, ofte blir de kalt festeblødning - selv om en "vanlig" festeblødning ikke pleier være SÅ heftig. (Men det er jo dem som får "mens" regelmessig i svangerskapet også!). 22/12 ville du jo bare vært ca 8dpo, og det er ikke rart du testet negativt. de fleste får negativt så tidlig. ❤️ 2-3 på digital passer jo sånn sett ganske fint med dato for eggløsning osv. Høres ut som et normalt hCG nivå i alle fall.
Ikke noe konkret svar, bare en sånn.. hva det evt kan være.

Jeg har ikke selv hatt blødninger rundt ikm, men har hatt blødninger senere i svangerskapet som ikke hadde noe betydning for utfallet, i alle fall.

Hvis du føler deg usikker, kan du jo evt spørre om hCG blodprøve hos legen. :)
Tusen takk for svar - og veldig godt svar og :) I første svangerskap hadde jeg ingen blødninger, men var forbredt på at det kan skje. Men som sagt, det at det var heftigere enn en vanlig mens og varte i 5 dager har satt meg litt ut. Så veldig interessert i å finne ut om det finnes en logisk forklaring på det :) Det høres uansett veldig riktig ut det du sier ang hvor langt jeg er på vei og HCG stinging.

Godt å vite at det gikk bra med ditt svangerskap selv om du hadde blødninger:)

Takk igjen for at du tok deg tid til å svare:)

Tusen takk for svar - og veldig godt svar og :) I første svangerskap hadde jeg ingen blødninger, men var forbredt på at det kan skje. Men som sagt, det at det var heftigere enn en vanlig mens og varte i 5 dager har satt meg litt ut. Så veldig interessert i å finne ut om det finnes en logisk forklaring på det :) Det høres uansett veldig riktig ut det du sier ang hvor langt jeg er på vei og HCG stinging.

Godt å vite at det gikk bra med ditt svangerskap selv om du hadde blødninger:)

Takk igjen for at du tok deg tid til å svare:)

Du, det forstår jeg godt! Men med 2-3 på digital, så høres det jo lovende ut videre for svangerskapet, så jeg håper det bare var hormonene dine som tullet litt. :)

Gratulerer med positiv test, og lykke til videre ❤️

Du, det forstår jeg godt! Men med 2-3 på digital, så høres det jo lovende ut videre for svangerskapet, så jeg håper det bare var hormonene dine som tullet litt. :)

Gratulerer med positiv test, og lykke til videre ❤️
Tusen takk, og masse lykke til, til deg og :Heartred

Back
Topp