Mens smerter uke 29

Sitrus95

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er gravid i uke 29+2 og har de siste dagene våknet på natten pga mensen smerter, vondt i korsryggen og det stråler nedover lårene. Og smertene kan komme å gå utover dagen. Er også øm nederst i magen. Har også mye kynnere hvis jeg er i aktivitet.

kan ikke huske det var sånn her sist jeg var gravid :smiley-ashamed004 . Så lurte på om dette er normalt? Andre som har hatt det sånn?

Hei. Jeg er gravid i uke 29+2 og har de siste dagene våknet på natten pga mensen smerter, vondt i korsryggen og det stråler nedover lårene. Og smertene kan komme å gå utover dagen. Er også øm nederst i magen. Har også mye kynnere hvis jeg er i aktivitet.

kan ikke huske det var sånn her sist jeg var gravid :smiley-ashamed004 . Så lurte på om dette er normalt? Andre som har hatt det sånn?
Har dessverre ikke noe å komme med, men hvis det stråler nedover lårene kan det ikke være sånn bekkenløsning? Håper du blir bedre.

Hei! Jeg har kjent på litt mensensmerter i det siste og har også mye kynnere i aktivitet. Det verker for det meste i rygg, hofter og lår på natten, ikke så mye på dagen.

Huff. Ikke lett å være gravid :smiley-ashamed004 Ja jeg sliter også med bekkenløsning. Så i denne graviditeten fikk jeg absolutt alle vondter føler jeg:p

A123: håper det blir bedre for deg snart! Når har du termin?:)

Huff. Ikke lett å være gravid :smiley-ashamed004 Ja jeg sliter også med bekkenløsning. Så i denne graviditeten fikk jeg absolutt alle vondter føler jeg:p

A123: håper det blir bedre for deg snart! Når har du termin?:)
Takk, like måte!:-) Jeg har termin 11.04, er 31+3 i dag.

Det kan vel både være smerter i forb.med bekkenløsning og evt modningstegn. Det er bare å ta det med ro. Selv om det ikke kommer på dagen, så kan det godt være et tegn på at du må roe ned litt.

Hei! På en måte godt å høre at andre har det akkurat slik jeg har det nå! Ved aktivitet blir magen steinhard og har ofte mensensmerter nederst i magen som stråler nedover i lårene. Har også bekkenløsning som ikke gjør ting bedre… termin 15.04. Godt dette er siste gangen

Hei! På en måte godt å høre at andre har det akkurat slik jeg har det nå! Ved aktivitet blir magen steinhard og har ofte mensensmerter nederst i magen som stråler nedover i lårene. Har også bekkenløsning som ikke gjør ting bedre… termin 15.04. Godt dette er siste gangen
Masse god bedring. Er ikke noe godt å ha det sånn:confused: vi får håpe tiden går fort nå mot termin! Masse lykke til videre:D

Det er litt rart, men er faktisk litt godt å vite at vi er flere! Og oppi alle vondtene (!) så er det litt rart at det er siste gangen og jeg går og funderer på hvordan jeg best kan forevige det fine ved graviditeten også - ta noen ordentlige bilder, skrive om det, sånn bare for meg selv. Men det er ikke lett å ha fokus på det fine med konstante smerter heller

Hei.

Jeg har veldig mye nedpress, mensensmerter og vonde kynnere, var på sykehuset idag, fikk hel sjekk, mine vonde kynnere har påvirket livmorhalsen, og cx på den er nå 2,5 cm, for par uker siden var den 4 cm.

Har nå også fått så mye nedpress og mens ish vondt at jeg var på sykehuset i går for å utelukke at noe er i gang. Det var det ikke, eneste forklaring var at hun la seg med hode ned, og presser nedover det så vi på ul. Jeg er i uke 30 nå, og lurer på hvor sannsynlig er det for at hun blir liggende sånn i 10 uker til.. jeg kan nesten ikke stå eller gå uten at det kjennes son blæra mi sprekker snart...

De fleste vondter er dessverre normalt når man går gravid :( Men hvis du kjenner ting som kommer i tak med mensensmerter så må du ta kontakt med føden.

Jeg har hatt stråling ned i lårene når jeg hadde bekkenlåsning, så det kan nok være lurt å ta kontakt med en fysio. Smertene var også da vært om kvelden og natten både med og uten bevegelse for meg.

Nå er hodet godt nede i bekkenet hos meg, av og til kan jeg kjenne det stikker ganske skarpt når hun presser ned både utover mot magen og på blæra. Noen av de smertene kan være ganske skarpe og vonde, men det er somregel kortvarige smerter som gir seg når hun roer seg med bevegelsene.

Er du urolig så ringer du til føden, så sier du hvordan det føles og spør om det er normalt, så kan de si om de vil ha deg inn på en sjekk bare for sikkerhetsskyld eller om det høres helt harmløst ut.

De fleste vondter er dessverre normalt når man går gravid :( Men hvis du kjenner ting som kommer i tak med mensensmerter så må du ta kontakt med føden.

Jeg har hatt stråling ned i lårene når jeg hadde bekkenlåsning, så det kan nok være lurt å ta kontakt med en fysio. Smertene var også da vært om kvelden og natten både med og uten bevegelse for meg.

Nå er hodet godt nede i bekkenet hos meg, av og til kan jeg kjenne det stikker ganske skarpt når hun presser ned både utover mot magen og på blæra. Noen av de smertene kan være ganske skarpe og vonde, men det er somregel kortvarige smerter som gir seg når hun roer seg med bevegelsene.

Er du urolig så ringer du til føden, så sier du hvordan det føles og spør om det er normalt, så kan de si om de vil ha deg inn på en sjekk bare for sikkerhetsskyld eller om det høres helt harmløst ut.
Hei! Vil bare høre med deg om vondtene du nevner i bekkenet har vart lenge? Jeg startet å få samme smerter i går, er 35 uker på vei, i dag har det vært enda verre, og frykter om det skal være slik resten av svangerskapet så blir jeg veldig redusert selv om det roer seg når hun roer bevegelsene, så er hun en livlig krabat inni der!

Hei! Vil bare høre med deg om vondtene du nevner i bekkenet har vart lenge? Jeg startet å få samme smerter i går, er 35 uker på vei, i dag har det vært enda verre, og frykter om det skal være slik resten av svangerskapet så blir jeg veldig redusert selv om det roer seg når hun roer bevegelsene, så er hun en livlig krabat inni der!
Hvilke smerter da? Ifht låsningen? Det gikk bort etter en time hos kiropraktor. Går jevnlig nå for å holde det i sjakk. Nå er jeg egentlig veldig fin! Stikkingen og trykkingen på blæra av og til er vedvarende og er her fortsatt.

Hvilke smerter da? Ifht låsningen? Det gikk bort etter en time hos kiropraktor. Går jevnlig nå for å holde det i sjakk. Nå er jeg egentlig veldig fin! Stikkingen og trykkingen på blæra av og til er vedvarende og er her fortsatt.
Tenkte på stikkingen og trykkingen på blæra, men begge deler er greit å vite om sånn sett pratet med jordmor og hun hadde mistanke om at smerten jeg kjenner, kjennes som baby trykker på en nerve, er at hun har festet hodet i bekkenet. Og at det er noen nerver i bekkenet hun kan komme borti. Samtidig som hun tenkte jeg kan ha fått bekkenløsning. Blir mye bedre ved hvile og god støtte med puter, men kjipt å bli sengeliggende nå Har booket time hos kiropraktor til uken takk for tips!

Tenkte på stikkingen og trykkingen på blæra, men begge deler er greit å vite om sånn sett pratet med jordmor og hun hadde mistanke om at smerten jeg kjenner, kjennes som baby trykker på en nerve, er at hun har festet hodet i bekkenet. Og at det er noen nerver i bekkenet hun kan komme borti. Samtidig som hun tenkte jeg kan ha fått bekkenløsning. Blir mye bedre ved hvile og god støtte med puter, men kjipt å bli sengeliggende nå Har booket time hos kiropraktor til uken takk for tips!
Den stikkingen og trykkingen på blæren har nok mye med at hun er godt nede i bekkenet ja. Jeg ble bedre i bekkenet etter at hun kom lenger ned. Kiropraktor sa at ofte var det sånn fordi hodet da stabiliserte bekkenet litt.

Når det kommer til bekkenløsning så er det noe alle har, men det er ikke alle som plages av det, det er derfor de har byttet navn til bekkenleddsmerter.

Med min første så trykka hun så sykt mye på blæra, jeg følte jeg måtte tisse igjen sekundet jeg reiste meg fra do. Det var helt enormt plagsomt. Jeg ble igangsatt i uke 35 på grunn av svangerskapsforgiftning så jeg vet ikke om det hadde vart helt til termin, men jeg antar det. Da hadde jeg veldig mye symfysesmerter også, det kjentes ut som noen stakk en kniv inn i tissen og vrei om. Kjenner det litt nå også, men ikke nok til at det hemmer meg. Nå er det veldig vondt i blæra om jeg holder meg litt for lenge, og av og til når jeg går så stikker det, men det hemmer meg heldigvis ikke så fryktelig som det høres ut som det gjør for deg .

Back
Topp