"Mens" smerter 4 uker etter fødsel

Guest
Jeg hadde en lang fødsel, og jeg ble klippet ganske mye fordi babyen ble stresset i slutten av fødselen. Jeg fikk også drypp etter fødselen fordi livmoren ikke ville trekke seg skikkelig sammen med en gang. 

Etter 1-2 uker fikk jeg betennelse i stingene, og går nå på pencelin, stingene har blit bedre, måtte fjerne noen av stingene til legen når jeg fikk pencelin. Men har enda ganske mange sting igjen....som jeg trodde jeg skulle miste etter 10-15 dager! Og jeg fikk jenta mi den 20 september! Det kan ikke være bra å ha stingene så lenge...

og de 2 siste dagene så har jeg begynt å få mens smerter i nedre del av magen, som er sterkere i dag enn i går. 

Er det noe jeg burde være beskymret over!?
 
Hei!

Det er ikke uvanlig at der kan være noen sting igjen lenger enn 2-3 uker. Som regel vil de falle ut etter hvert. Hvis de er vonde, og du evt skulle merke at du får økende smerter eller feber, hadde jeg tatt kontakt med lege eller jordmor, og be dem sjekke stingene.
Etter ca 6 uker vil livmoren være tilbake til normal størrelse igjen, og på veien ned, kan du godt ha litt menssmerter, men det burde jo avta nå etterhvert.
Jeg vet ikke om du har prøvd å sitte i grønnsåpebad? Det vil ofte kunne hjelpe på vonde sting, og evt rense opp hvis der skulle være noen bakterier der.
Det ville jeg iallefall prøvd 1 gang pr dag.
Blir det ikke bedre, spør om å få sjekket stingene.

Høres det ut som en grei plan A?

Mvh jordmor Grethe
 
ja, stingene er bedre, har sittet i grønnsåpe nesten hver dag siden jeg kom hjem fra sykehuset...og jeg har fått pencelin mot betennelsen i stingene.

Så hvor lenge kan stingene sitte i, før jeg MÅ få de fjernet "manuelt"
 
Back
Topp