Mens murringer i svangerskapet

Snuppeluppe

Gift med forumet
Jeg har en del mens murringer, som kommer og går. Noen ganger er de svake og går bort igjen etter noen få minutter. Men innimellom så gjør det mere vondt, tar skikkelig "tak" liksom. Er det farlig?  Merket det i natt.... Flere som har hatt det sånn?

Det er helt normalt med slike murringer, på det tidspunktet du er nå, så kommer det vel i hovedsak av at livmora vokser, og disse lingamentene, båndene som holder den fast, må strekke seg. Mye merkelige greier som skjer nedi der, og det murrer og stikker litt da ja.

ORIGINAL: *Stella*

Det er helt normalt med slike murringer, på det tidspunktet du er nå, så kommer det vel i hovedsak av at livmora vokser, og disse lingamentene, båndene som holder den fast, må strekke seg. Mye merkelige greier som skjer nedi der, og det murrer og stikker litt da ja.

Mine mensmurringer kommer og går. Er det også vanlig Stella?

Vil tro det...

Jeg er førstegangsgravid, så jeg har jo ikke allverdens erfaringer, og selv hadde jeg ikke så mye sånne murringer, bare litt noen få ganger, men såvidt jeg har forstått er "det meste er normalt" et greit utgangspunkt.

Så lenge du ikke har sterke kramper og blødninger da, det er et tegn på at det ikke står så bra til, men murringer og stikk er visst helt normalt, men også normalt om man ikke kjenner så mye til dem...

ORIGINAL: *Stella*

Vil tro det...

Jeg er førstegangsgravid, så jeg har jo ikke allverdens erfaringer, og selv hadde jeg ikke så mye sånne murringer, bare litt noen få ganger, men såvidt jeg har forstått er "det meste er normalt" et greit utgangspunkt.

Så lenge du ikke har sterke kramper og blødninger da, det er et tegn på at det ikke står så bra til, men murringer og stikk er visst helt normalt, men også normalt om man ikke kjenner så mye til dem...

Murringene kommer og går, så de er ikke der hele tiden. Det er ikke kjempe vonde smerter, men ubehagelig av og til. I natt hadde jeg lyst til å ta en paracet, men gjorde det ikke. For det gikk over. Men i dag er det bare svake murringer igjen.

ORIGINAL: Jentepus

Jeg har en del mens murringer, som kommer og går. Noen ganger er de svake og går bort igjen etter noen få minutter. Men innimellom så gjør det mere vondt, tar skikkelig "tak" liksom. Er det farlig?  Merket det i natt.... Flere som har hatt det sånn?

jeg hadde masse "mens-smerter" under heeeele svangerskapet fra dag en til fødselen var over... varierende hvor vondt det var selvfølgelig, men kunne være skikkelig tak noen ganger altså.. men jm sa at det var helt normalt(kanskje ikke så mye som jeg hadde, men likevel..)  og så lenge du ikke blør trenger du nok ikke å bekymre deg... men det er jo likevel plagsomt da[:'(]
men på den annen side er det jo veldig deilig at du merker at det er noe som skjer med kroppen din da[:)][:)]
lykke til med resten av svangersakpet, og maNGE bekymringer til kommer det til å bli, men alt går helt sikkert bra[:D]

Back
Topp