Mens man venter

Babydrøm

Glad i forumet
Er på riksen hver 14.dag for å sjekke om hjertet til mini slår. Usikker på om mini vil overleve til fødsel eller ei, vil uansett ikke leve utenfor magen sier legene. Dere med erfaring, bør jeg gå til jordmor alikevel? Hva kan hun hjelpe med? Er det noe poeng med fødselsforberedende kurs osv? Er litt over 24 uker nå...
 
Hvis du har nytte av å gå til jordmor og kunne prate med henne, så synes jeg du skal gå. Sjekker de blodtrykk og urin når du er på riksen? Din helse skal jo også ivaretas.

Fødselsforberedende kurs ville jeg selv tenkt at kunne blitt litt for tungt og trist, å sitte der med en gjeng som gleder seg til å få frisk og fin baby ved termin, men det må du nesten føle litt på selv. Ser jo at det kunne vært greit med mer info om selve fødselen, særlig hvis du går til termin, men kanskje du kan få den informasjonen hos jordmor? Tror ikke det finnes noe rett og feil i slike situasjoner, du må gjøre det som er best for deg.
 
Hvis du har nytte av å gå til jordmor og kunne prate med henne, så synes jeg du skal gå. Sjekker de blodtrykk og urin når du er på riksen? Din helse skal jo også ivaretas.

Fødselsforberedende kurs ville jeg selv tenkt at kunne blitt litt for tungt og trist, å sitte der med en gjeng som gleder seg til å få frisk og fin baby ved termin, men det må du nesten føle litt på selv. Ser jo at det kunne vært greit med mer info om selve fødselen, særlig hvis du går til termin, men kanskje du kan få den informasjonen hos jordmor? Tror ikke det finnes noe rett og feil i slike situasjoner, du må gjøre det som er best for deg.
Ja jeg ber om det hver gang jeg er på riksen. Alt fint så langt med meg. Men er sliten... kanskje jeg skal ta en tlf til jordmor neste uke og høre. Gruer meg til fødsel
 
Ja jeg ber om det hver gang jeg er på riksen. Alt fint så langt med meg. Men er sliten... kanskje jeg skal ta en tlf til jordmor neste uke og høre. Gruer meg til fødsel

Skjønner godt at du er sliten. Jeg ville ringt til jordmor.
 
Går greit, på vent fortsatt. Kom gult sprut flere ganger I går. Vet ikke om det er vanlig? Ikke så mye foreløpig I dag. Forkjølet, ellers alt greit.
Vet ikke. Det kan ikke være den berømmelige slimproppen? Har du kjent liv de siste dagene? Tenker på deg!
 
Har ikke kjent liv enda pga at mini er syk. Og spruten kom hele dagen.
Når har du neste oppfølgingstime? Syns du burde fått en ul nå. Det du beskriver høres ikke helt normalt ut nei. Det kan jo være lekkasje av fostervann for eksempel.
 
Når har du neste oppfølgingstime? Syns du burde fått en ul nå. Det du beskriver høres ikke helt normalt ut nei. Det kan jo være lekkasje av fostervann for eksempel.
Skal på riksen igjen neste mandag. Og fostervann har jeg lite av sier legene.
Hmmm... tar en tlf til jordmor etterhvert her.
 
Ringte riksen. De viste egentlig ingenting. Sa jeg burde komme, sjekke om det er vannet som gikk evt. Spurte om tegn om det var det, fikk så uklar info. Føler ingen bråhast, så sa jeg kommer I morgen. Føler meg helt fin.
[emoji173]
 
Var vist ingenting. Alt vann på plass
Ok. Hvordan takler du ventetiden? Klarer du å glede deg litt over den lille selv om du vet at han bare er her for en kort tid? Vår ventetid ble jo ikke så lang fra vi visste at jenta vår ikke ville overleve, bare noen dager. Men jeg kjente ekstra godt på livet inne i meg og prøvde å glede meg over henne mens jeg kunne. Det er helt ubeskrivelig tøft det du gjennomgår nå, og jeg syns du er beintøff!
 
Ok. Hvordan takler du ventetiden? Klarer du å glede deg litt over den lille selv om du vet at han bare er her for en kort tid? Vår ventetid ble jo ikke så lang fra vi visste at jenta vår ikke ville overleve, bare noen dager. Men jeg kjente ekstra godt på livet inne i meg og prøvde å glede meg over henne mens jeg kunne. Det er helt ubeskrivelig tøft det du gjennomgår nå, og jeg syns du er beintøff!
Tusen takk :Heartred vanskelig å glede seg, kjenner ikke tilknytting. Kjenner ikke noe liv. Ikke lett, men er den rette avgjørelsen for oss. Vet ikke kjønn heller pga at ting dekker for...
 
Tusen takk [emoji813]red vanskelig å glede seg, kjenner ikke tilknytting. Kjenner ikke noe liv. Ikke lett, men er den rette avgjørelsen for oss. Vet ikke kjønn heller pga at ting dekker for...
Det kan jeg skjønne [emoji22][emoji173][emoji169] Du er enormt sterk. Utrolig hvilke krefter som bor i oss når vi ikke har annet valg. Men la deg selv sørge og være svak også.
 
Det kan jeg skjønne [emoji22][emoji173][emoji169] Du er enormt sterk. Utrolig hvilke krefter som bor i oss når vi ikke har annet valg. Men la deg selv sørge og være svak også.
Sant man kan få krefter over det normale i slike situasjoner. Er veldig åpen med alle rundt meg, hjelper mye! I tilegg sikkerhetsnett I tilfelle jeg/vi blir langt nede senere.
 
Back
Topp