Mens etter spontanabort

tryllering

Betatt av forumet
Lurer på om det er noen som vet hvor lang tid det kan ta før mensen kommer tilbake etter en spontanabort. Min siste mens var 25. juli - spontanaborten antas å ha skjedd 13. august - og jeg har fortsatt ikke fått mensen... Hva skjer`a? Vil at den skal komme tilbake nå, sånn at vi kan få prøvd på nytt igjen! [&:]

Heisann tryllering!

Jeg har ikke egen erfaring med det, men det jeg har lest å erfart gjennom veninner er at tanta kommer veldig variert tilbake. Veninna mi venta 2 mnd, å da prøvde de igjen å hun ble gravid på nytt på 1 forsøk. Trur det er vanelig at det tar ca to mnd, det er vell lurt å vente i ca to mnd før man starter igjen. Slik at kroppen får kommet seg igjen.

Men skjønner GODT at du vil prøve igjen så fort som mulig da...[;)]
Håper den kommer snart tilbake da, slik at du kan prøve igjen.

Lykke til

Jeg lurer på det samme som deg! Jeg spontanaborterte i slutten av juli, men blødde i 3 uker i august og. Hadde opphold på en uke og blødde så i 3 dager. Var det mensen tro? Har førhøyet hcg enda, kan man få mensen da? Dette svaret var vel ikke akkurat til hjelp..

Hei Julie78
Jeg blødde i 16 dager, og det er midt i den perioden det antas at jeg hadde en spontanabort. Men jeg blødde ikke i nærheten av så mye som jeg gjør når jeg har mensen. Skjønner ikke det som har skjedd jeg.... Skal heldigvis til gynekolog i mårra for å undersøke at alt har kommet ut, og da skal jeg stille 1000 spørsmål.
Skjønner egentlig ikke at jeg i det hele tatt har hatt en spontanabort, jeg. Blødde jo så lite, og hadde overhode ikke smerter. Men HCG`en min var på 53 for 14 dager siden og jeg testet negativt for 1 1/2 uke siden.

Hvordan var det når du hadde spontanabort? Er veldig nysgjerrig på å høre hvordan andre har opplevd det.

Dette interesserer sikkert ikke noen, men det er så godt å bare få det ut på denne måten. Er så frustrert.... [&:]

Hei tryllering!
Jeg begynte å blø etter uke 7 og fikk bekreftet sa. Hadde ikke noe vondt. Blødde i varierende mengde så i 4 uker og så sluttet det. Har høy hcg, men den synker. Leser at det er vanlig at den første mensen er "rar", men hvordan vet man da at aborten er ordentelig ferdig og at det ikke er en rest? Jeg er jo fremdeles positiv på alle tester!
Hvordan gikk det hos gynekologen i dag?

Hei
Besøket hos gynekologen gikk kjempefint. Alt sto bare bra til. Fikk også se at jeg hadde eggløsning på ultralyd-undersøkelsen - bare så synd at mannen min er bortreist [8D]
Må vel vente til neste eggløsning vi nå, men nå driver jeg å forbedrer livskvaliteten for at det kanskje kan hjelpe til så vi blir gravid igjen.

Hvis du er usikker på om sa er "ferdig" ville jeg ha tatt en tur til gynekologen, hvis jeg var deg. Det er veldig greit å få vite både det ene og det andre - og kanskje trenger du en utskrapning. Det var det jeg var å sjekket på tirsdag. Alt dette ser de på ultralyden.

Lykke til!!! Vi skal nok komme sterkere tilbake du og jeg. [;)]
Klem

Hei!
Jeg aborterte i sommer. Det var en missed abortion. Blødde, men hadde ikke noe vondt. Ikke i det hele tatt. Måtte til utskraping seinere. Jeg tror nesten alle opplever aborten forskjellig! Noen har mye vondt, noen har ikke. Noen blør mye, andre lite. JEg tenkte også at dette umulig kunne være en abort siden det ikke var vondt! Man bør uansett oppsøke lege og få en skikkelig sjekk hos gynekolog. I verste fall ligger det rester igjen lenge, som kan skape infeksjoner og i verste fall arrdannelse i livmoren slik at det blir vanskelig for neste egg å feste seg..
Jeg fikk en normal mens etter bare 20 dager. Nå prøver vi igjen, og tror jeg hadde eggløsning sist uke.. blir spennende..
lykke til til alle som prøver .....[:)]

Helt utrolig!!! Jeg fikk mensen allerede i dag. Det er bare i underkant av 1 mnd etter sa.
Nå blir det ikke lenge til det er bare å prøve igjen.... Yahoo!!! [:D]

Back
Topp