Mens etter MA i uke 7

JuneMama

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Heisann.

Jeg hadde en MA i uke 7 og dette var den 18.juli.
Fikk Cytotec tabletter og jeg sluttet å blø etter en uke og el kom tilbake den 30.juli.

Men jeg skulle hatt mens nå i helgen og den er enda ikke kommet.
Har tatt g-test, men den er negativ.

Hvor lenge etter MA fikk dere tilbake mensen?
Jeg har absolutt ingen tegn til at den nærmer seg.

For meg var det helt annerledes. Blødde i 5 uker etter MA i uke 7, og så inn i en "normal" syklus igjen. Mensen kom igjen da som normalt først etter ca 8 uker.

Hadde MA i uke12 08.juli.

7 doser cytotec, innlagt på sykehuset.

Blødde 2-3 dager før det stoppet. Fikk vondt i magen igjen og blødningene startet på nytt. Ul 6 dager etter viste 13mm rester.
Stoppet igjen å blø...

Spottet sporadisk de neste ukene. Hadde et opphold på nesten to uker før det nå kom rester på nytt.
Fire uker etter var G-testen negativ igjen...

I dag fikk jeg positiv el-test...

Sykehuset sa at om ikke mensen var tilbake innen 8 uker så måtte man henvises til gynpol for kontroll.

Hadde MA i uke12 08.juli.

7 doser cytotec, innlagt på sykehuset.

Blødde 2-3 dager før det stoppet. Fikk vondt i magen igjen og blødningene startet på nytt. Ul 6 dager etter viste 13mm rester.
Stoppet igjen å blø...

Spottet sporadisk de neste ukene. Hadde et opphold på nesten to uker før det nå kom rester på nytt.
Fire uker etter var G-testen negativ igjen...

I dag fikk jeg positiv el-test...

Sykehuset sa at om ikke mensen var tilbake innen 8 uker så måtte man henvises til gynpol for kontroll.

Har ikke vært på ul etter cytotec kuren, så vet jo ikke sikkert om det er tomt.
Men jeg får nå bare følge med å se litt hva som skjer.

Er 4,5 uke siden MA og jeg har enda ikke fått mens. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg bør ringe til legen eller ikke.

Ettersom jeg husker så fikk jeg beskjed om at det var normalt med 4-6 uker, men vet andre har fått beskjed om ennå lenger. Men tror 4 uker i grunnen er veldig tidlig. Vet du at alt er ute og har du negative tester? Jeg fikk beskjed på UL dag 9 at eggløsning var like rundt hjørnet og hadde negativ test.

Jeg hadde ma/sa 15. Juli og har akkurat såvidt begynt å spotte, kroppen kommer når den er klar :)

Har begynt å få tr i dag og nå er det 4,5 uke siden MA.
Da er det kanskje ikke så lenge til el og ny prøving.
Men om alt stemmer, så vil el komme den helgen som min samboer skal på guttetur til Polen det er jo utgjort :-/

Back
Topp