Menopur

Lano

Blir kjent med forumet
Hei:)
Dere som har brukt menopur. Når dere skal noe som gjør at dere må ta med menopur dosen, hvordan har dere gjort det? Fylt opp en sprøyte eller tatt med hetteglasset og sprøyter?

:)

Tatt med.
Skal ikke blandes før den skal settes.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

jeg skal og ta den nå i tillegg til gonal f... blir spennende...har ikke tatt den før...har ikke hentet den enda..
fikk litt noia når jeg leste at man skal blande selv og ikke ferdifylt penn, redd for å gjøre feil..
jeg sykemelder meg når jeg begynner på sprøytene...orker ikke styre med det å jobb, siden det er viktig å ta den til samme tid hver dag.. ikke lett det når man jobber skift...

Jeg skal starte opp på menopur om ca 3 uker. Veldig spent på hvordan det skal gå. Vårt 1. forsøk og jeg er dritnervøs! Jeg hadde satt veldig pris på om dete kunne holde meg oppdatert på hvordan det går. Bivirkninger, humør, evt andre ting. Har søkt masse på nett, men virker som om det er veldig få som får menopur. Hvor mye of lenge skal dere ta? Jeg skal ta fra dag 4-8. Husker ikke helt mengden:)

Helt greit med menopur. Fikk ingen bivirkninger av de. Eneste jeg ble ganske øm der jeg satte sprøytene.. brukte menopur 1200 (og noen bokstaver) 150g i 8 dager. Så 600 sammen dosen dag 9+10. Jeg grudde meg skikkelig men det gikk kjempe greit! Resultatet ble positiv graviditetstest så det var så verdt det :-)

Håper på samme resultat selv:) Det er godt å høre om andres positive resultater. Det gjør at man fortsatt håper:)

Jeg brukte Menopur ca 8 dager, ikke noe problem:-) jeg klarte ikke sette de ordentlig selv de første dagene så samboeren måtte ta over :-P men det går helt fint.. jeg satte sprøyten ca kl 22, jeg forsøkte å komme meg hjem til dette klokkeslett hver dag. Om jeg ikke fikk dette til, trakk jeg opp en sprøyte og tok den med meg. Bare å planlegge :-)

Jeg brukte menopur i 11 dager. Gikk veldig greit, ingen andre bivirkninger enn at jeg var mye trøtt under hele hormonbehandlingen. Jeg satte sprøyter på jobb og hvor enn jeg var. Prøvde å gjøre minst mulig ut av det, tok med meg glasset og sprøyte i veska i tilfelle jeg ikke kom hjem til jeg skulle stikke. Litt ekkelt å sette på seg selv første gangen, men så blir man vant til det :)

Jeg skal også ha Menopur for første gang, veldig spent, er det enkelt å dosere riktig? jeg har resept både på 1200 og 600, skal ha dose på 187,5 IE daglig i vel 8-9 dager ca om jeg husker rett. Sist forsøk brukte jeg Cetrotide og den også var så du måtte blande selv og manuelt dosere, gikk fint, men dette er jo et annet system, alltid litt redd/skummelt med noe nytt! Men jeg skal altså stikke meg om morgenen jeg da.. er det ikke fler som gjør/har gjort det?

Jeg skal også ha Menopur for første gang, veldig spent, er det enkelt å dosere riktig? jeg :-)har resept både på 1200 og 600, skal ha dose på 187,5 IE daglig i vel 8-9 dager ca om jeg husker rett. Sist forsøk brukte jeg Cetrotide og den også var så du måtte blande selv og manuelt dosere, gikk fint, men dette er jo et annet system, alltid litt redd/skummelt med noe nytt! Men jeg skal altså stikke meg om morgenen jeg da.. er det ikke fler som gjør/har gjort det?
Skal du ikke ta den på ettermiddag/kveld? Jeg fikk hvertfall beskjed om at den ikke skulle tas før kvelden... men du har kanskje funnet ut av d

Skal du ikke ta den på ettermiddag/kveld? Jeg fikk hvertfall beskjed om at den ikke skulle tas før kvelden... men du har kanskje funnet ut av d
Hmm ikke sett gjennom papirene en gang til, ska sjekke opp i morgen :):)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

jeg tok den om morgenen...det fikk jeg beskjed om

Et spm til. Hvor lenge er det fra første sprøyte til uttak og sånn? Jeg har som skrevet før resept på menopur 1200IU (?) og skal ta fra dag 4-8. Skal man ta noe mer før uttak? Tar man da ut ved førstkommende EL? Åååh, jeg har så mange spm. Hehehe

Jeg mener å huske at jeg gikk på det i 8 dager, og etter ultralyen måtte jeg ta den 3-4 dager til før eggløsningssprøyta ble satt. Det er forskjellig hvor lenge en går på dem, avhengig av størrelse på foliklene:-) tror jeg da...

Jeg skal også ha Menopur for første gang, veldig spent, er det enkelt å dosere riktig? jeg har resept både på 1200 og 600, skal ha dose på 187,5 IE daglig i vel 8-9 dager ca om jeg husker rett. Sist forsøk brukte jeg Cetrotide og den også var så du måtte blande selv og manuelt dosere, gikk fint, men dette er jo et annet system, alltid litt redd/skummelt med noe nytt! Men jeg skal altså stikke meg om morgenen jeg da.. er det ikke fler som gjør/har gjort det?
Jeg tok menopur om morgenen. Fikk ikke beskjed om at jeg ikke kunne det, og skulle bare ta en gang om dagen. Veldig greit å trekke opp riktig, bare å fylle sprøyta til den dosen du skal ha:) jeg tok 225 IE i 11 dager. Merket ingen bivirkninger annet enn at jeg var trøtt under hele hormonbehandlingen:) Masse lykke til, det går helt sikkert bra!

Jeg tok menopur om morgenen. Fikk ikke beskjed om at jeg ikke kunne det, og skulle bare ta en gang om dagen. Veldig greit å trekke opp riktig, bare å fylle sprøyta til den dosen du skal ha:) jeg tok 225 IE i 11 dager. Merket ingen bivirkninger annet enn at jeg var trøtt under hele hormonbehandlingen:) Masse lykke til, det går helt sikkert bra!
Oki, takk for svar. Så fint du ikke merket noe til bivirkning, da ser jeg mer frem til dette :D trøtthet skal jeg også klare å stå gjennom :)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Jeg fikk dose på 1200 iE, tok i 8 dager, og valgte selv nårtid på døgnet jeg ville ta, så jeg tok kl 18.00 for det passet best. Fikk ingen bivirkninger av menopur, tok gonalf samtidig. Doser på 75ie menopur, og 150 ie gonalf

jeg hadde dose på 225 i tillegg fikk jeg gonal på 50, fra første sprøytedag til uttak gikk det 14 dager

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp