Menopur vs. Puregon

Majaa

Betatt av forumet
Hei på dere[:)]

Jeg skal etter planen begynne med Perotime, Puregon og Pregnyl ved syklusstart i mai. Har fått tak i Pergotime og Pregnyl, men apotekene i nærheten av der jeg bor er tomme for Puregon hetteglass som jeg skal ha. Har fått beskjed av fertilitetsklinikken i Porsgrunn at jeg får resept på Menopur dersom jeg ikke rekker å få tak i Puregon. Det er kanskje noen her som har brukt begge deler og som har noen erfaringer å komme med?

Begynner med medisiner for første gang nå, og må si jeg er spent. Er det noen som vil dele info med meg? Hva kan jeg vente meg av bivirkninger osv.?

Jeg har brukt puregon 4 forsøk og Mneopur + puregon på mitt siste forsøk ( mars / april 2011). Jeg fikk faktisk best resultat på siste forsøk, så hadde jeg tenk på det før , hadde jeg testet ut Menopur mye før.

Men jeg vet ikke statistisk sett hvordan dette ligger an.

Jeg brukte puregon på 1 og 2 forsøk, mens på 3 forsøket var det menopur som ble testet ut. Likt resultat på alle forsøkene for mitt vedkommende, men har hørt at menopur kan gi færre men bedre egg [;)] Er verken bedre eller dårligere spør du meg. Hipp som happ [;)]

Takk for svar. Håper det gjør susen, uansett hva jeg bebgynner på [:D]

Jeg har bare brukt mekling, og kjente kun at jeg var trøtt av bivirkning på den. Var ganske snill mot meg den[:D] har testdag om en uke så vi får se!

Back
Topp