Menopur vs Gonal f

Lille-bille

Glad i forumet
Noen som har prøvd begge og har merket noe forskjell i forhold til kvalitet på egg eller andre ting å sammenligne på? :)

Ser det er blitt lagt inn resept på Gonal f til neste forsøk(har brukt menopur di siste gangene) :)
Har også blitt lagt inn Fostimon(?) aldri prøvd det før :p

Fikk ganske dårlig resultat av Menopur, bedre av gonal-f :)
1 stakkarslig folikkel av menopur, mens gonal f fikk jeg ut tre bra egg som alle ble befruktet.

Masse lykke til med stimuleringen!

Jeg har tatt alle 3, men menopur virket best på meg :) best kvelitet og flere egg :) alle er så forskjellige at det betyr ikke at det er kun en type som funker best på alle :) min runde nr 5, så man lærer litt også :p

Jeg har tatt alle 3, men menopur virket best på meg :) best kvelitet og flere egg :) alle er så forskjellige at det betyr ikke at det er kun en type som funker best på alle :) min runde nr 5, så man lærer litt også :p
Ja altså på gonal f tidligere fikk jeg bare ut 5 egg(2 befruktet), menopur har jeg 1(svak dose) 3 ut og ingen befruktet, 2 (300ie) 13 ut 2 befruktet, 3. 16 ut ingen gode nok :p
Usikker enda hvor store doser gonal f jeg skal på denne gang, har ikke fått planen enda :) men satser på det gjør susen :p

Legen begynte allerede nå å snakke om at vi ikke kan holde på evig å må på et tidspunkt tenke om det er noen vits i å fortsette:/ regner med han mente om vi fortsetter å ende opp uten noe å sette inn, men har bare holdt på med ivf i 1 år, 1 forsøk privat og 3 offentlig(2 avbrutt)

Ja altså på gonal f tidligere fikk jeg bare ut 5 egg(2 befruktet), menopur har jeg 1(svak dose) 3 ut og ingen befruktet, 2 (300ie) 13 ut 2 befruktet, 3. 16 ut ingen gode nok :p
Usikker enda hvor store doser gonal f jeg skal på denne gang, har ikke fått planen enda :) men satser på det gjør susen :p

Legen begynte allerede nå å snakke om at vi ikke kan holde på evig å må på et tidspunkt tenke om det er noen vits i å fortsette:/ regner med han mente om vi fortsetter å ende opp uten noe å sette inn, men har bare holdt på med ivf i 1 år, 1 forsøk privat og 3 offentlig(2 avbrutt)

ja, jeg vet flere som holder på mye lengre.. ikke bare bare å finne verken rett dose eller type :) så lenge man er ved godt mot å økonomien er der, så why not :)
plutselig er det full klaff, å sååååå verdt det! Men tungt da..

Bare hatt ett eneste innsett, men ikke gravid. Så bare brukt opp ett forsøk. 3 av 4 runder er avbrutt. ICSI denne runden :)

ja, jeg vet flere som holder på mye lengre.. ikke bare bare å finne verken rett dose eller type :) så lenge man er ved godt mot å økonomien er der, så why not :)
plutselig er det full klaff, å sååååå verdt det! Men tungt da..

Bare hatt ett eneste innsett, men ikke gravid. Så bare brukt opp ett forsøk. 3 av 4 runder er avbrutt. ICSI denne runden :)

Selve prosessen synes jeg går fint:) jeg gjør jo selvfølgelig alt jeg kan for at vi får det til og vil holde på til vi hvertfall har brukt opp di 3 forsøkene vi får i det offentlige :) har også bare brukt 1 siden 2 er avbrutt :) har hatt icsi di 2 siste, men når eggkvaliteten ikke er på topp så funker jo fint lite:p
Håper bare planen for neste forsøk kommer fort i posten slik jeg kan sjekke når vi får starte på ny :p

Selve prosessen synes jeg går fint:) jeg gjør jo selvfølgelig alt jeg kan for at vi får det til og vil holde på til vi hvertfall har brukt opp di 3 forsøkene vi får i det offentlige :) har også bare brukt 1 siden 2 er avbrutt :) har hatt icsi di 2 siste, men når eggkvaliteten ikke er på topp så funker jo fint lite:p
Håper bare planen for neste forsøk kommer fort i posten slik jeg kan sjekke når vi får starte på ny :p

jeg ser den :) man ville helst ha startet nytt rett etterpå :p har bare synarella i 5 dager til før det braker løst med menopur 450 her. Da skal jeg ta akupunktur mens jeg stimulerer. Er vel det eneste jeg ikke har prøvd ut. Ble roligere til sinns av det iallefall :) blir helt slått ut denne gangen :o

jeg ser den :) man ville helst ha startet nytt rett etterpå :p har bare synarella i 5 dager til før det braker løst med menopur 450 her. Da skal jeg ta akupunktur mens jeg stimulerer. Er vel det eneste jeg ikke har prøvd ut. Ble roligere til sinns av det iallefall :) blir helt slått ut denne gangen :eek:
Jeg hadde akupunktur sist forsøk, fikk da satt inn di 2 eggene som var befruktet og gode :) skal nok til med akupunktur denne gang også:D slapper mer av og føler det funker :)

Jeg har brukt Gonal F på to forsøk og menopur på ett. Holder på med lang protokoll nå og skal ha menopur denne gangen også. Har fått bedre eggkvalitet med den. Ble gravid på siste men mistet. Tok også q 10 da.

Når i IVF syklusen får dere akupunktur?

Vet de at det er eggkvaliteten som er «problemet» og ikke sæden?

Jeg hadde akupunktur sist forsøk, fikk da satt inn di 2 eggene som var befruktet og gode :) skal nok til med akupunktur denne gang også:D slapper mer av og føler det funker :)

ja, jeg tok akupunktur før synarella start. Nå venter jeg til stimuleringen starter opp igjen, så skal jeg ta en eller to behandlinger med akupunktur denne gangen. Ja å herregud jeg slappet av etterpå :D var såååå deilig å endelig få til å slappe av med litt hjelp! :)

Jeg har brukt Gonal F på to forsøk og menopur på ett. Holder på med lang protokoll nå og skal ha menopur denne gangen også. Har fått bedre eggkvalitet med den. Ble gravid på siste men mistet. Tok også q 10 da.

Når i IVF syklusen får dere akupunktur?

Vet de at det er eggkvaliteten som er «problemet» og ikke sæden?

Jeg har tatt akupunktur fr oppstart med sprøyter:) tenker å ta ca 4 ganger eller noe før uttak og 1 på samme dag som innsett og så se det litt ann etterpå:)
Ja fikk beskjed denne gang fra legen at jeg har jo ikke problem med antall egg, men at di liksom ikke blir gode nok til å settes inn:)
Så nå søkes det frem å tilbake på nett for å finne ting som kan hjelpe på kvalitet i tillegg til akupunktur :) tenker q10, melatonin og antioksidanter:)

Back
Topp