Menopur vs. Gonal-f

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Hva er forskjellen på disse og hva er det som gjør at de finner ut hvilken medisin man skal ta? :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Svar på det siste du spurte om hvordan de finner det ut. Hos meg så bare tok de samme som sist iom at det fungerte så bra. Skal gå på puregon fra og med im. Ellers er det veldig klinikkavhenig tror jeg

Jeg trodde menupor og gondal-f var det samme, har lært noe nytt i dag :-) men uansett jeg tror det er basert på erfaringen som en lege har og det er også avhengig av dine blodprøve resultat og din helse tilstand.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Det eneste jeg vet om menopur er at det er laget av urinen til kvinner i overgangsalderen. Hihihi:):)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det eneste jeg vet om menopur er at det er laget av urinen til kvinner i overgangsalderen. Hihihi:):)

For du bruker menopur? Jeg gikk gonal og vi er jo på samme klinikk :P Det slo meg bare. Hehe

For du bruker menopur? Jeg gikk gonal og vi er jo på samme klinikk :P Det slo meg bare. Hehe

Jeg bruker menopur ja:) Men vi har jo forskjellige "diagnoser" :)

Æsj, det høres forferdelig ut. :-p jeg skal bruke det til neste forsøk. :-)

Det er heldigvis behandlet gjennom mange ledd før det havner i sprøyta:):)

Æsj, det høres forferdelig ut. :-p jeg skal bruke det til neste forsøk. :-)

Jeg ser for meg fabrikken. Masse gamle damer som sitter og tisser hele dagen. Hahaha

Quote="WCE, post: 17385064, member: 9453"]For du bruker menopur? Jeg gikk gonal og vi er jo på samme klinikk :p Det slo meg bare. Hehe

Sent from my iPhone using BV Forum[/quote]

Jeg er på samme klinikk som dere og brukte menopur de siste 2 forsøkene :-) hakke peiling på hva forskjellen er.

Quote="WCE, post: 17385064, member: 9453"]For du bruker menopur? Jeg gikk gonal og vi er jo på samme klinikk :p Det slo meg bare. Hehe

Jeg er på samme klinikk som dere og brukte menopur de siste 2 forsøkene :-) hakke peiling på hva forskjellen er.[/quote]
Hva er årsaken til ivf/icsi hos dere da?

Jeg er på samme klinikk som dere og brukte menopur de siste 2 forsøkene :) hakke peiling på hva forskjellen er.
Hva er årsaken til ivf/icsi hos dere da?

Sent from my iPhone using BV Forum[/quote]

Årsaken er at jeg ikke har eggledere igjen. Mannen har greie løpere. Men mulig vi skal prøve ett nytt opplegg ved siste forsøket nå, siden de andre forsøkene ikke har resultert i graviditet.

Når skal dere i gang med neste forsøk da? Jeg har lest litt opp og ned på nettet nå, vet ikke hvor bra det er :P

Jeg har akkurat testet negativt, ble ferdig med tr her om dagen. Men jeg lever i håpet å begynne rett på et nytt forsøk nå på dag 21 denne måneden:-P Jeg skal på kontroll 12.mai, og da får jeg svar :-)

Leit å høre det ikke gikk nå :( Har du egg på frys som skal brukes nå eller blir det fersk?

Jeg skal starte på Gonal-F men vet ikke hvorfor akkurat den. Har ikke PSC :)

Leit å høre det ikke gikk nå :( Har du egg på frys som skal brukes nå eller blir det fersk?

Jeg har ett egg på frys fra første ivf. Men jeg satser på fersk forsøk hvis kroppen er klar for det :-) men en burde egentlig vente en syklus mellom hvert forsøk. Det er bare jeg som er utålmodig :-P

Hva er forskjellen på disse og hva er det som gjør at de finner ut hvilken medisin man skal ta? :p

Har forstått det som at hormonene er nokså like og at de prøver seg litt frem i forhold til hva som er utfordringen. De legene som holder på med dette har jo mye erfaring med hva som fungerer. Jeg fikk gonal f da vi fikk datteren vår og ettersom det fungerte sist, fikk jeg det på første søskenforsøk. Utfordringen var opprinnelig hans dårlige sædkvalitet og jeg fikk 225ie første gang basert på alder og blodprøver. Andre gang fikk jeg 300 ie uten at det ble mer enn 3 egg. Dermed prøvde de 450 ie menopur for å se om jeg reagerte annereldes, men fikk bare 2 egg da også. Nå sist fikk jeg 450 ie fostimon som ofte prøves på oss som har lite egg. Da fikk jeg faktisk 5 egg, men kun et som ble befruktet. Forskjellen var at det var så bra at det delte seg også. Muligens også tilfeldig, men jeg håper at fostimon er det som gjør at det fungerer for meg i neste runde. Lykke til :-)

Har brukt gonal, 300iu, men med kun 4 dårlige egg hvor ingen kunne settes inn. Fikk beskjed om at vi fikk bare et forsøk til pga at jeg responderte så dårlig. Da ble det medisinbytte. Fikk så puregon 300iu + menopur 75iu, fikk ut 10 egg hvor 2 ble fine og satt inn. Ble gravid med en :) har dårlig kvalitet, og da er menopur bedre på modninga.

Jeg ingen erfaring med gonal f, men har fått høre at puregon er et renere produkt enn menopur som er mere blandet.
Jeg fikk mye bedre kvalitet på puregon enn menopur, men forsøket med puregon var på langt regime og de på menopur på kort, så mulig det er forklaringen.
Noen klinikker bruker en blanding av menopur og puregon (som f eks ivf-klinikken Oslo).

Back
Topp