Menopur.. Hjelp?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Står at før tilberedning skal den være i kjøleskap. Den biten er grei, men så kommer det jeg stusser på: "Den ferdige blandingen kan oppbevares ved romtemperatur under 25°c"

KAN, men ikke må? Nå er det jo sommer og jeg er ganske sikker på at romtemperaturen her hjemme ligger på godt over 25°c. Kan jeg da ha den ferdige blandingen i kjøleskap i stedet for?

Står at før tilberedning skal den være i kjøleskap. Den biten er grei, men så kommer det jeg stusser på: "Den ferdige blandingen kan oppbevares ved romtemperatur under 25°c"

KAN, men ikke må? Nå er det jo sommer og jeg er ganske sikker på at romtemperaturen her hjemme ligger på godt over 25°c. Kan jeg da ha den ferdige blandingen i kjøleskap i stedet for?
Ja, du kan ha den i kjøleskap ferdigblandet. Jeg hadde det samme problemet i juni (det var varmt) og jeg hadde det i kjøleskap. Det er det beste om alternativet er 25 grader +

Godt spørsmål ring klinikken i morgen
Jepp, skrevet liste med spørsmål, men alltid så greit å høre hva de erfarne damene her inne har gjort og fått beskjed om :)

Hadde min i kjøleskapet også (juni det og). Om du syns det er ubehagelig å sette iskald sprøyte, så bare ta det ut et kvarter eller så før stikkinga :)

Poenget er at den ikke skal over 25 grader. Da kan virkestoffet bli ødelagt. Ville hatt den i kjøleskap/kjølebag, men ikke sånn at den fryser:) Og så er det slik at det er litt slingringsmonn på dette, men greit å ikke risikere noe;)

Hadde den i kjøleskap :)

Back
Topp