Menopur dose og antall egg

A

AA1991

Guest
Noen som har modnet mange egg uten å blitt overstimulert?

Jeg går på Menopur 150 og var på kontroll etter 9 dager. Da talte de 19+22 eggposer som var under modning, alle ca samme størrelse. Hun sa det var veldig mange, men at det ikke er sikkert alle går hele veien til egguttaket. Mulig vi måtte avbryte etter uttak pga mulig overstimulering.

Kjenner ikke noe særlig til hormonene denne gangen, men er veldig hoven ved eggstokkene og litt ubehagelig å gå i trapper feks.

Noen som har vært gjennom noe av det samme?
 
Noen som har modnet mange egg uten å blitt overstimulert?

Jeg går på Menopur 150 og var på kontroll etter 9 dager. Da talte de 19+22 eggposer som var under modning, alle ca samme størrelse. Hun sa det var veldig mange, men at det ikke er sikkert alle går hele veien til egguttaket. Mulig vi måtte avbryte etter uttak pga mulig overstimulering.

Kjenner ikke noe særlig til hormonene denne gangen, men er veldig hoven ved eggstokkene og litt ubehagelig å gå i trapper feks.

Noen som har vært gjennom noe av det samme?
Jeg gikk på samme dose som deg, og hadde mellom 50-60 eggposer (men en del av de var små). Hadde også vondt/ubehag i magen før uttak. Jeg fikk ikke lov å sette Ovitrelle, måtte istedet ta Gonapeptyl og fikk ikke lov å sette inn egg. Tror nok du må forberede deg på totalfrys ❤️
 
Noen som har modnet mange egg uten å blitt overstimulert?

Jeg går på Menopur 150 og var på kontroll etter 9 dager. Da talte de 19+22 eggposer som var under modning, alle ca samme størrelse. Hun sa det var veldig mange, men at det ikke er sikkert alle går hele veien til egguttaket. Mulig vi måtte avbryte etter uttak pga mulig overstimulering.

Kjenner ikke noe særlig til hormonene denne gangen, men er veldig hoven ved eggstokkene og litt ubehagelig å gå i trapper feks.

Noen som har vært gjennom noe av det samme?
Jeg har vært med på det 2 ganger.
Den ene gangen endte det med gonapeptyl og planlagt frys.
Den andre gange tok de uttak før alle eggposene rakk å bli store. Fikk allikevel ut over 20 egg. Fikk innsett men måtte ta blodprøve først.
 
Ja, for det er for å unngå overstimulering?
Jeg gikk på samme dose som deg, og hadde mellom 50-60 eggposer (men en del av de var små). Hadde også vondt/ubehag i magen før uttak. Jeg fikk ikke lov å sette Ovitrelle, måtte istedet ta Gonapeptyl og fikk ikke lov å sette inn egg. Tror nok du må forberede deg på totalfrys ❤️

Gonapeptyl, hva er det?
 
Ja, for det er for å unngå overstimulering?


Gonapeptyl, hva er det?
For å unngå overstimulering, ja. Ovitrelle inneholder jo hCG, som er det hormonet som forverrer OHSS. Jeg har lest noen plasser at Gonapeptyl umuliggjør å kunne sette inn egg, men jeg vet ikke om dette stemmer. Det er uansett en slags eggløsningssprøyte akkurat som Ovitrelle.
 
Back
Topp