Menner som ikke vil stå opp...

Bollen

Elsker forumet
Hvor lenge hadde dere latt dem såve før dere ble skikkelig irritert og sure??
Og evt hvor lenge lar dere dem såve??

jeg hadde nok blitt sur om han IKKE ville stå opp med snuppa! så her i huset har vi ikke denne problemstillingen - vi står opp en helgedag hver og da kan den som sover lenge stå opp når h*n vil.

Sambo var treg med å stå opp før, bare rista han våken til slutt. Han innså vel at det ikke hjalp å bare late som man ikke hører noe.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

jeg hadde nok blitt sur om han IKKE ville stå opp med snuppa! så her i huset har vi ikke denne problemstillingen - vi står opp en helgedag hver og da kan den som sover lenge stå opp når h*n vil.

Sign.   [:)]

ORIGINAL: MercedesBærta.

Her har vi ikke faste dager eller noe, den som er trøttest sover videre[8D]

I natt satt mannen oppe til 4 så han ligger og sover enda[;)]
Men ungene sov til ca 08 og de så på tv nesten en time før de ba om frokost så jeg sto opp 09 [:)]

Blir litt annerledes når nummer 3 kommer, men mannen står opp like mye som meg[:)]
Han sto opp på natta og bytta bæsjebleie på snuppa selv på en jobb natt[:)]

Vi har hver vår dag i helgen å stå opp med barna. Men ingan av oss ligger sånn kjempelenge uansett, klokka 10 er vi som regel oppe alle mann. Da har vi hele dagen sammen til å gjøre ting og tang[:)]

Her har jeg og sambo en sovedag hver, og da sover vi så lenge vi vil.
Står somregel opp senest 11, helst 10. Ingen av oss vil sove bort dagen.

Nå har vi det slik at jeg står opp lørdager og han søndager og det funker egentlig veldig bra. Om jeg er dautrøtt en lørdag og han er våkne står han opp og omvendt.

Her står jeg så og si aldri opp med hun om morgenene.. Av den grunn at han trenger ikke på langt nær like mye søvn som meg. Så da foretrekker han å stå opp med henne, slik at vi får kveldene i lag. Dersom jeg står opp, må jeg legge meg rundt 9-10 tida om kvelden, og det synes han er kjedelig.. Så er veldig heldig sånn sett!!

Men i dag er ikke en slik dag.. Han skulle ut en tur i går fordi jeg ville invitere en venninne på litt vin og ost.. Lang historie kort, han sa han var hjemme 12-1 tida, men enda med å komme inn døra klokka 6 i dag tidlig.. Da hadde jeg ikke sovet hele natta, 1.5 time fordi snuppa var urolig, og resten av tida fordi jeg ble litt smådårlig/urolig i magen av osten.. Dermed er det selvsagt jeg som er våken med snuppa nå, uten å ha sovet så mye som et minutt på over 24 timer.. Til tross for at han hadde sagt han skulle stå opp med henne..

ORIGINAL: Ninky_Nonken

Istedet for å bruke krefter på å bli sur har jeg bare inneforstått meg på det at det blir jeg som står opp først med barna, så da legger jeg meg også slik at jeg får nok søvn. Har vel sovet til over 8 en 4 gang siden førstejenta ble født! Men jeg bruker å legge meg nedpå en liten time noen dager når minstemann har første duppen sin, da tar sambo størstejenta. Orker bare ikke å gå sur på sambo for en filleting, nå om dagen er jeg oppe mellom 5 og 6, det er veldig tidlig! Men legger meg også da senest 10 slik at jeg får de timene med søvn som jeg trenger.

Mannfolka vil aldri forandre seg, det vil bare tære enda mer på ett forhold som er i startfasen som familie. Og i den startfasen er det mer enn nok som tærer på ett forhold.

I min verden er ikke søvn og det å ta seg av sine egne unger en filleting, så her får han bare se til å ta sin tørn om morgenen han også. Er hans unger også, så hvorfor skal han få oppføre seg som en unge selv? Sliter selv med en som er vanskelig å få opp (grunnet sykdom og bortskjemthet) men det er bare å riste ham våken og spenne han utav senga, har behov for å sove frampå selv noen dager. Hadde seriøst ikke giddet å bo sammen med en som aldri står opp med ungene om morgenen. [:-]

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

mannen står opp hver morgen[8|]

Det er fordi han VIL da, og hvvis jeg står opp så står han også opp!

Når babyn kommer og skal opp tiiidlig så blir det noe annet her ja

vi deler på og stå opp tidleg.
men ofte setter ungene seg forran tven uten og vekke oss.
men det blir jo snart forandring på når nr 3 kommer.
uansett så er vi altid oppe til ca 9-10,liker ikkje sove vekk helgene.

Her er det motsatt, og det er jeg som sover. Jeg får sove så lenge jeg vil, med mindre det ikke skjer noe spesielt eller noe. Det er skjelden jeg kan sove lenge en søndag, i og med at jeg underviser og må dra hjemmefra halv ti hver lørdag og søndag. Så de få gangene jeg har fri søndag, får jeg sove så lenge jeg orker. Nettopp stått opp nå.

Sign! Veldig greit med ei sånn ordning[:)]

ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: MercedesBærta.

jeg hadde nok blitt sur om han IKKE ville stå opp med snuppen! så her i huset har vi ikke denne problemstillingen - vi står opp en helgedag hver og da kan den som sover lenge stå opp når h*n vil.

Back
Topp