Mennene etter jobben...

Maliya!

Elsker forumet
For oss som er hjemme med barn og vi skulle liksom ha ordnet hus og hjem og middag... Hva gjør mennene etter at de har kommet hjem fra jobben, lurer jeg på!?

Jeg mener, er lager mat som regel, noen ganger har han spist varm lunch så da spiser han bare brød på kvelden... greit nok. Han har begynt ny jobb for tre uker siden, og etter jobben har han såvidt giddet å legge barna og etter det har han bare sittet foran dataen!

Forlanger jeg for mye når jeg vil han skal ta oppvasken for eksempel?

[:)]Min gjør ting etter behov- har småen vært rolig, og jeg har vasket så trengs jo ikke det.
Men han er med barna, koser seg med de, og legger som regel hu største.
HAn jobber lange dager så begrensa hva jeg synes han bør gjøre etter en lang dag[;)]

Men ved behov så både støvsuger han og vasker gulv

her rydder alltid gubben etter middagen. og så leker han litt med minien.
og det er "hans oppgave" å bade han og legge han.

nei syns ikke du forlanger for mye...det er en jobb å gå hjemme med barn og ta seg av husarbeid også..

gubben min er kjempe flink til å rydde,vaske,lage mat og ta seg av lisja etter han er kommet hjem..
er mer jeg som er den late i forholdet men gjør no litt på huset jeg å, men nå som jeg er gravid syns jeg det er slitesomt nok å ta meg av lisja..

Nå har jeg surret hjemme noen dager pga jobben gikk konk onsdag forrige uke. Har rydda og støvsugd og vasket klær og andre huslige ting, og det har endt med at samboeren min får dårlig samvittighet når han kommer hjem fra jobb, fordi jeg gjør så mye mer enn han her hjemme. Er forskjell på mannfolka tydeligvis. Min pleier være ganske flink å rydde, han liker å ha det ordentlig rundt seg og er nok ganske mye mer ryddig enn hva jeg selv er.

Det var godt å høre at jeg ikke forlanger for mye, takktakk!

Han kommer riktignok seint hjem, i 6-7tida og er nok ganske sliten og det virker som onm det er et ork å leke bed barna etterpå, og oppvasken står til meg. Jeg er nok litt lat fortida også, men med bekkenprobl så er det ikke så mye jeg orker å gjøre...

Prøvde å si i fra en gang, men da svarte han med å spørre om det var galt at han slappet litt av etter jobben. jaja, hva sier man til sånnt?

Han er veldig flink. Lager middag, rydder som regel kjøkkenet og legger som regel ungene om kvelden..Og leker med dem selvsagt[:)]

her gjør jeg det meste av husarbeidet, men han hjelper selvfølgelig til om det trengs...
Ellers er det han som bader eldste annenhver dag, og legger henne et par dager i uken. Vi bytter på å rydde etter middagen, den som ikke rydder ut er med barna [;)]

Ellers har han torsdagsettermiddagene "fri". Da kan han gjøre som han vil. Men, er eldste i skikkelig trass og yngste henger på meg bidrar han så godt han kan. [8D]

Varierer veeeldig fra dag til dag. Kommer som regel alltid hjem til middagen på bordet, etter dette tar han med seg Thea på sofaen og koser med henne helt til han nesten sovner. Så tar jeg henne [:)]  Her ikke vært så flink å stelle henne og legging. Men vi har begynt og legge henne annenhver kveld[:)]

Akkurat nå som jeg spiser min egen mat, så må han lage middag og annen hver kveld så skal han legge småen, men det er stort sett det eneste han gjør etter jobb. Må jo ha tid til en times dupp på sofan og 30.min dritepause før det er discovery fra klokken 22.00 til legge tid rundt midnatt, for å så syte og klage at han må opp så forbanna tidlig.[>:]

her så hjelper han til med oppvasken eller han lager mat til oss.. vi bytter alltid på det. men jeg tar alltid oppvask hvis han lager mat eller omvendt! Etter det så trener han, sover kanskje 1 times tid, tja.. sitter på datan og ser på tv. Barna legger jeg hver kveld selv fordi det er noe jeg alltid har gjort [:)]

Kunne ikke hatt en bedre mann. Han hjelper til hver da med det meste. Han legger gutten vår annen hver da og hjelper til med middag og rydding.

Eks. Nå har jeg vært borte fra de i 2 uker, men kom hjem på perm helgen som var. Da hadde han shinet hele huset , vasket klær og middagen var på bordet...[:)]

Så nei jeg synes ikke du forlanger mye

når min kjem heim fra jobb, så legger han seg på sofaen med dataen og etterkvert sovner han.. det er det min hjelper til, å holde god sofaen opptatt... han har støvesugd 2 ganger på 11 måneder og aldri tatt i oppvaskkosten eller vaskemaskina.. uansett hvor masse eg maser og styrer på, er det ingen hjelp å få i heimen..
men han holder Benjamin med selskap menst eg vasker vist han har fri...  han jobber skift.

men han er med på legginga vist han er heime.. da mater han lillegutt menst eg rydder opp dagens rot.

jeg har som regel middagen klar når han ramler inn døra.. da spiser vi, han rydder av bordet og vasker opp det som skal vaskes opp.. så ser vi på barnetv sammen og rydder litt og sånn.. om kvelden tar han seg av dusjing og tannpuss, mens jeg lager kveldsmat - og så leser vi en bok hver før det er natta.. [:)]

ORIGINAL: Maliya!

Det var godt å høre at jeg ikke forlanger for mye, takktakk!

Han kommer riktignok seint hjem, i 6-7tida og er nok ganske sliten og det virker som onm det er et ork å leke bed barna etterpå, og oppvasken står til meg. Jeg er nok litt lat fortida også, men med bekkenprobl så er det ikke så mye jeg orker å gjøre...

Prøvde å si i fra en gang, men da svarte han med å spørre om det var galt at han slappet litt av etter jobben. jaja, hva sier man til sånnt?

Ville nok sagt ifra at man kan være like sliten av å gå hjemme med små barn, som det er å jobbe. Nå vet ikke jeg hva mannen din driver med, men dersom jeg har hatt en slitsom dag hjemme, der lillegutt har vært sur/lei så synes jeg det kan være mer slitsomt det enn å ha vært på jobben. På jobb kan man faktisk ta seg 5 minutt og snakke med en kollega, eller man kan sitte i fred i en hel halvtime å spise lunsjen sin i ro og mak.. er ikke alltid man kan gjøre det med barn i hus.

Jeg forstår jo at dersom han har lange dager så er han også sliten, men hva om du jobbet også? Da var dere jo begge slitne etter arbeidsdagen (og det er jo en fulltidsjobb å være hjemmeværende med små barn). Så jeg mener at man bør prøve å dele de arbeidsoppgavene som er på ettermiddagen.

Her i huset har sambo to ting som han alltid gjør; tar ut bosset og støvsuger. Jeg vasker alltid klær/henger opp/legge i sammen, samt lager stort sett alltid middag. Ellers deler vi på de andre oppgavene, og den som ikke gjør noe passer lillegutt. Funker for oss, og er sjelden vi krangler/diskuterer fordi den ene føler h*n gjør for lite/mye. [:)]

ORIGINAL: Rævvabakfram

Skyt meg den som vil..

MEN.. Hadde det vært JEG som hadde vært på jobb fra f.eks 9-16 og pappaen hjemme med barnet og kommet hjem i 16.30-tiden hver dag.. Hadde gubben krevd at jeg skulle vaska golv, tatt skittenklær, støvsugd, tørka støv ++ hadde jeg blitt irritert!

Mener ikke man ikke skal hjelpe til, men synes ikke vi kan forlange så mye av de.. Da jeg var med BF holdt det egentlig at han hjalp meg med ungen, tok oppvasken etter middagen og generelt var SAMMEN med oss på ettermiddagen til junior la seg.Om det var noe husarbeid som måtte gjøres, gjorde vi det sammen! I helgene gjorde han masse husarbeid om det var tid..

Helt enig med deg. Jeg går hjemme om dagen og han jobber fullt så jeg synes absolutt det er min plikt til åå holde det ryddig hjemme, vaske klær, lage middag osv.
Det skulle bare mangle.
Men han er veldig flink til å hjelpe til og han er veldig oppptatt av kvalitetstid med gutten vår når han kommer hjem fra jobb.[:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

her rydder alltid gubben etter middagen. og så leker han litt med minien.
og det er "hans oppgave" å bade han og legge han.

Snakker vi hver dag ?

ORIGINAL: Rævvabakfram

Skyt meg den som vil..

MEN.. Hadde det vært JEG som hadde vært på jobb fra f.eks 9-16 og pappaen hjemme med barnet og kommet hjem i 16.30-tiden hver dag.. Hadde gubben krevd at jeg skulle vaska golv, tatt skittenklær, støvsugd, tørka støv ++ hadde jeg blitt irritert!

Mener ikke man ikke skal hjelpe til, men synes ikke vi kan forlange så mye av de.. Da jeg var med BF holdt det egentlig at han hjalp meg med ungen, tok oppvasken etter middagen og generelt var SAMMEN med oss på ettermiddagen til junior la seg.Om det var noe husarbeid som måtte gjøres, gjorde vi det sammen! I helgene gjorde han masse husarbeid om det var tid..

Skyte deg var å ta litt hardt i, men må bare spørre om en ting [;)]

Ser at du er alenemor, dersom du jobber;  du må jo gjøre alle disse tingene selv om du jobber, må ikke du? Vil tro at det er travelt til tider å være alenemor, men uansett hvor sliten man er etter endt arbeidsdag, så må man jo rydde, vaske klær, sveipe over gulvet (ikke hver dag da [8D]), og gjøre alle disse nødvendige tingene..

Er jo ikke alltid man får gjort det selv om man går hjemme?

Men skjønner jo hva du mener altså.. å legge ukesvasken til helga er jo en god idé, da begge kan samarbeide om det [:)] Samt at da kan en passe barna slik at den andre faktisk kan få gjort litt uten forstyrrelser.. merker selv at noen dager får jeg nesten ikke gjort noe som helst, mens andre dager får jeg gjort "alt" [8D]

Jeg gjør jo det meste nå som jeg går hjemme, så det er ikke mye han behøver og gjøre..Men han koser seg sammen med snuppa, gir hun kveldsmat og steller henne for kvelden og legger henne..

Back
Topp