Meningsløst med matforbud på skoler og i barnehager

De fungerer ikke uten dymista, men om du er redd for dymista. Hvordan tør du å ta denne sprøyten? Jeg har hatt det slik hele livet jeg, så at jeg har litt funksjon så er jeg lykkelig og bruker som regel hver sommer for da er allergien min verst og hissigste.
Jeg har mest sannsynlig mastocytose, så her har jeg ikke positive ige-prøver. Jeg ønsker ikke å utsette meg for beinmargsprøve så jeg takket nei. Diagnose eller ikke spiller ingen rolle for meg behandlingen blir den samme
Tør å ta sprøyten? skal ikke akkurat settes i ryggvirvlene.
 
Kjenner at jeg er generelt skeptisk til matforbud så lenge det ikke er snakk om ekstreme tilfeller, og de er det få av. Så lenge man ikke isolerer barnet helt vil det omgås mennesker og steder hvor den aktuelle matvaren finnes. Mye bedre å lære barnet hvordan leve med sin allergi fra de er små enn å overbeskytte de. Jeg kunne aldri finne på å nekte barn på min sønns avd i barnehagen å ha med glutenholdig mat selv om han blir skikkelig dårlig av det minste inntak av gluten. Her har personalet et ansvar. Min sønn er kun 2,5 år men vet godt at han har sin mat og blir syk av andres mat.
 
Back
Topp