Meninger som gravid *inspirert*

*Labambie

Forumet er livet
Jeg er en av de som hadde meninger om det meste da jeg gikk gravid. Om hvordan tiden etter skulle bli og hva jeg skulle gjøre. Så da ungen kom, ble alt 99% annerledes enn jeg "planla"..

Mange førstegangsgravide som uttaler seg om f.eks hvordan det føles for mammahjertet å ha sykt barn, eller hvordan de skal gjøre det når det gjelder mat/sukker/tåteflasker osv..

Er det fler enn meg som faktisk har opplevd at mange prinsipper står for fall? [;)]

Næh.. Nå skjønner jeg ikke hva du snakker om! [8D]

Joda.. Jeg gikk nok i den fella der jeg også!

Jeg skulle lage all babymat selv!
-Ehh.. Nestle har jo allerede gjort det?

Jeg skulle bruke tøybleier!
-Ehh.. Libero er jo allerede ferdig?

Jeg skulle ikke la barnet mitt se på tv!
-Ehh.. Klokka er 4 på morningen, se litt på tv du jenta mi så skal mamma bare hvile seg litt! ;)

Jeg skulle ut på lekeplassen hver dag!
-Ehh.. Regn er fortsatt vått, vått er fortsatt kaldt og lekeplassen er rett og slett oppskrytt!

Jeg skulle ikke ha barnet i barnehage før hun var 2 år!
-Ehh.. Det finnes ikke nok vival i verden til at vi hadde klart det gitt! Superaktiv megasosial baby med enormt utforskertrang!

Huff.. Det finnes sikkert mye mer!

selvfølgelig, men prinsippene må en likevel få ha og holde de så lenge en selv ønsker uten at noen kommer til deg og sier :"bare vent til......" (sett inn det som passer)"det går ikke uansett" eller "en må ikke være for hysterisk da, alt med måte[;)]"

På et par områder har jeg måttet trekke tilbake mine ALDRI..

Feks det å lage babymaten selv..    Spise mye fisk...  Se på 7år's aldersgrene-film som 5-åring....

Men veldig mye, og det meste jeg sa ALDRI til har jeg klart å holde. :)  Og er kjempefornøyd med det!

Men mener at det er mye lettere å si aldri FØR man faktisk er blitt mamma og pappa. 

ORIGINAL: Black Beauty

selvfølgelig, men prinsippene må en likevel få ha og holde de så lenge en selv ønsker uten at noen kommer til deg og sier :"bare vent til......" (sett inn det som passer)"det går ikke uansett" eller "en må ikke være for hysterisk da, alt med måte[;)]"

Hehe! Ja.. Var inspirert av den tåteflasketråden.. Der barna ikke skulle gå rundt med tåteflaske.
Hva gjør man når barnet ikke vil bruke tutekopp før de er nesten 2?

Eller som jeg har akkurat nå, som har gitt snuppa saft på flaska og sjokolade i et desperat forsøk på å få i henne noe næring...? (hun er syk)

Det er det jeg mener, at det er ikke nødvendig å være så innmari bastant på akkurat sånne ting, man kan veeeldig fort ta feil.. Når ungen din ikke bruker tutekopp, så er tåteflaska helt greit så h*n faktisk får i seg noe.. [;)]

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Black Beauty

Hehe! Ja.. Var inspirert av den tåteflasketråden.. Der barna ikke skulle gå rundt med tåteflaske.
Hva gjør man når barnet ikke vil bruke tutekopp før de er nesten 2?

Eller som jeg har akkurat nå, som har gitt snuppa saft på flaska og sjokolade i et desperat forsøk på å få i henne noe næring...? (hun er syk)

Det er det jeg mener, at det er ikke nødvendig å være så innmari bastant på akkurat sånne ting, man kan veeeldig fort ta feil.. Når ungen din ikke bruker tutekopp, så er tåteflaska helt greit så h*n faktisk får i seg noe.. [;)]

ser den, jeg trodde og at jeg aldri ville la Mia bruke smokk til hun var 1 år, synes det såg teit ut, men hvem flyr rundt med smukken sin og det ser like naturlig ut som når hun var en uke[:)][:)][:)]

orket ikke lese gjennon flasketråden etter å ha lest HI, for jeg synes sånne utsagn er utrolig unødvendige, på lik line med de som kritisere oss som aldri gir saft eller noe for å være "hysteriske"

men det med prinsipper, gjelder ikke bare før graviditet, det gjelder jo hele livet ellers "nå jeg begynner på skolen til høsten SKAL jeg lese minst 4 timer hver dag" eller "fra mandag SKAL jeg ikke spise noe sjokolade og trene hver dag før jobb[8|] de fleste prinisppene faller jo, men en skal ha lov til å sette bunnlinjen litt høyt og heller ta det fra der 

ORIGINAL: thejohan

Noen blemmer har jeg nok gått på, men jeg hadde bestemt meg for å ta ting som de kom.
Samme her[:)]

- skulle ikke bruke våtservietter.. Bruker det daglig nå.

- Jeg kunne ikke skjønne at det var så mye å bekymre seg for syk unge, (ved feber , snue og sånn) men når Ronja ble

LITT snufsete første gangen, trodde jeg at jeg skulle svime av[:D]

- Jeg var lite bekymret under graviditeten , å skulle ikke bli no hønemor.. (klukk klukk, her kommer jeg)

- Jeg skulle ikke la bebisen sove i senga mi.. hun sov der til hun ble minst 6 mnd, å sover der innimellom enda.

Sikkert masse mer[:D]

ORIGINAL: Mrs Williams

- skulle ikke bruke våtservietter.. Bruker det daglig nå.

- Jeg kunne ikke skjønne at det var så mye å bekymre seg for syk unge, (ved feber , snue og sånn) men når Ronja ble

LITT snufsete første gangen, trodde jeg at jeg skulle svime av[:D]

- Jeg var lite bekymret under graviditeten , å skulle ikke bli no hønemor.. (klukk klukk, her kommer jeg)

- Jeg skulle ikke la bebisen sove i senga mi.. hun sov der til hun ble minst 6 mnd, å sover der innimellom enda.

Sikkert masse mer[:D]

Hihihihi!! Så herlig! [:D]

ORIGINAL: frøgen

For ingen mammaer i hele verden har noen gang klart å holde på prinsippene sine?

Diskuterte med svigerinna mi ang at barn slår sine foreldre.
Og ho finner dette HELT uakseptabelt for hennes datter på 4.
Og jeg har aldri opplevd mitt tantebarn slå noen.

Men da må jeg nesten bare si kjære svigerinne: bare vent, for du vet ikke åssen det er.... (du må komme deg ut av perfekt-mor-bobla di)

Jo, men ingen klarer å holde på absolutt alle prinsipper.. Dette er en morsom tråd man kan le litt av, så du trenger ikke være så sur. [;)]

Hadde egentlig ingen meninger, jeg [8|] Hehe.. Eller, jo, jeg hadde en mening om akkurat det med saft på tåteflasker.. Det skulle aldri min sønn få.. Det har han heller aldri fått [:)]

Jeg er ikke sur, blir engasjert bare[;)]

Jeg var rimelig ydmyk og sa at jeg helt sikkert kom til å svelge noen kameler, det er ikke det.
Men tråden handlet igrunnen ikke om syke barn og alt det der. Derfor blir jeg så engasjert!

Denne tråden er ikke for å hakke på noen som helst, jeg ble bare inspirert og fikk en tanke og en spn-off.. Det handler ikke om det i det hele tatt...

Neinei, men du skriver at du ble inspirert av min tråd, da er det naturlig (for meg hvertfall) å kunne si noe om det?

Generelt inspirert om temaet.. Snakket om det på jobben i dag også.. [;)]

For
ingen mammaer i hele verden har noen gang klart å holde på prinsippene sine?

Diskuterte med svigerinna mi ang at barn slår sine foreldre.
Og ho finner dette HELT uakseptabelt for hennes datter på 4.
Og jeg har aldri opplevd mitt tantebarn slå noen.

Men da må jeg nesten bare si kjære svigerinne: bare vent, for du vet ikke åssen det er.... (du må komme deg ut av perfekt-mor-bobla di)

trur det er ganske sjeldent at noen holder på absolutt alle prinsippene sine jeg[8D]
hvertfall til en hver tid.

ORIGINAL: Thunderella

Næh.. Nå skjønner jeg ikke hva du snakker om! [8D]

Joda.. Jeg gikk nok i den fella der jeg også!

Jeg skulle lage all babymat selv!
-Ehh.. Nestle har jo allerede gjort det?

Jeg skulle bruke tøybleier!
-Ehh.. Libero er jo allerede ferdig?

Jeg skulle ikke la barnet mitt se på tv!
-Ehh.. Klokka er 4 på morningen, se litt på tv du jenta mi så skal mamma bare hvile seg litt! ;)

Jeg skulle ut på lekeplassen hver dag!
-Ehh.. Regn er fortsatt vått, vått er fortsatt kaldt og lekeplassen er rett og slett oppskrytt!

Jeg skulle ikke ha barnet i barnehage før hun var 2 år!
-Ehh.. Det finnes ikke nok vival i verden til at vi hadde klart det gitt! Superaktiv megasosial baby med enormt utforskertrang!

Huff.. Det finnes sikkert mye mer!

+ Mamma trenger en liten pause fra den skrikinga di, så JAVEL, ta den mariekjeksen, da! Jeg orker ikke krangle om den lenger...

Å ja..... jeg husker jeg jobbet som ufaglært lærer, kun 19 år og var så bestemt på at sånn og sånn skulle jeg IKKE gjøre med mitt barn. Ung og naiv[:D]. Jobber nå som faglært, og ser ting med litt andre øyne, spesielt etter at jeg selv ble mamma. I teorien kan det virke som a piece of cake, men i praksis er det dessverre ikke så enkelt. Har svelget noen kameler ja[:D].

Back
Topp