Meninger om disse navnene?

Mina91

Blir kjent med forumet
Vi har begynt å snakke så vidt om navn..
Er jo veldig lenge til enda, men gøy å se om man finner noen navn man liker..

Vi blir ikke helt enige med oss selv: Skal vi ha staute norske, tradisjonelle navn? Eller spesielle, «nye» og «kule» navn... vanskelig dette..
Føler også at navnet på første barnet setter standaren for eventuell søsken etterhvert. Må ha litt samme sjanger.

Kom gjerne med meninger rundt disse navnene. Hva assosierer du med navnene? Positivt/negativt tas i mot.

Guttenavn:
Felix
Isak
Joel
Oscar
Konrad
Aksel

Jentenavn:
Stella
Olivia
Luna
Wilma
Vilja

Forslag til andre navn i samme gate?

Vi blir ikke helt enige med oss selv: Skal vi ha staute norske, tradisjonelle navn? Eller spesielle, «nye» og «kule» navn... vanskelig dette..
Føler også at navnet på første barnet setter standaren for eventuell søsken etterhvert. Må ha litt samme sjanger.

Kom gjerne med meninger rundt disse navnene. Hva assosierer du med navnene? Positivt/negativt tas i mot.

Guttenavn:
Felix
Isak
Joel
Oscar
Konrad
Aksel

Jentenavn:
Stella
Olivia
Luna
Wilma
Vilja

Guttenavn; Viljar, Devin, Iben

Synes du har fine navn på lista di :)
Vi kommer til å slite litt om det blir gutt tror jeg, slet lenge med å finne navn på gutten vår for 4 år siden også. Fant til slutt navnet Leon og forelsket oss med en gang, heldigvis så passet han det navnet også :)
Når jeg var gravid med jenta mi i 2006 hadde jeg mange jentenavn og om det blir jente nå er et av de navnene på den lista veldig aktuell.
Hun endte opp med å først hete Kaisa men vi forbandt navnet for mye med en hund så da ble det Emilie etter et par dager :)

Elsker forøvrig også navn som Birk, Brage, Astrid, Frey :D

Synes du har fine navn på lista di :)
Vi kommer til å slite litt om det blir gutt tror jeg, slet lenge med å finne navn på gutten vår for 4 år siden også. Fant til slutt navnet Leon og forelsket oss med en gang, heldigvis så passet han det navnet også :)
Når jeg var gravid med jenta mi i 2006 hadde jeg mange jentenavn og om det blir jente nå er et av de navnene på den lista veldig aktuell.
Hun endte opp med å først hete Kaisa men vi forbandt navnet for mye med en hund så da ble det Emilie etter et par dager :)

Elsker forøvrig også navn som Birk, Brage, Astrid, Frey :D

Takk for svar Fine navn du har til barna dine.
Jeg synes Kaisa er nydelig men skjønner hva du mener med å forbinde det med hund.
Vi synes Luna og Felix er fine navnet, men vi forbinder de også litt med hund/katt.. så er ikke så lett

Hmmm.. smilefjesene ble vist borte her.. :p fant ut nå at jeg ikke kan bruke vanlig emoyes :)
Hehe, ny her...

Guttenavn:
Felix
Isak
Joel
Oscar
Konrad
Aksel

Jentenavn:
Stella
Olivia
Luna
Wilma
Vilja

Sniker. Liker best Aksel av guttenavnene, og synes at det passer godt både sammen med gamle og nye søskennavn, så dere ikke kjører dere fast :) Hva med Mons, Mikkel eller Theodor?

Likte alle jentenavnene, og hva med Hennie?

Takk for svar Fine navn du har til barna dine.
Jeg synes Kaisa er nydelig men skjønner hva du mener med å forbinde det med hund.
Vi synes Luna og Felix er fine navnet, men vi forbinder de også litt med hund/katt.. så er ikke så lett

Takk :) ja enig ift Felix og Luna også, har venner med katter som har de navnene. Nydelige navn da, elsker Luna. Jobbet i barnehage der det gikk ei jente med det navnet og jeg husker jeg ble skikkelig forelska. Da kjente jeg ingen katter som het Luna heller :wacky:

Sniker. Liker best Aksel av guttenavnene, og synes at det passer godt både sammen med gamle og nye søskennavn, så dere ikke kjører dere fast :) Hva med Mons, Mikkel eller Theodor?

Likte alle jentenavnene, og hva med Hennie?

Ja, enig. Aksel er en av de jeg liker best også :)
Likte Mikkel og Mons, kanskje litt for «søte», men skal ha de i bakhodet, takk for tips.

Så mange fine navn! :)Jeg liker godt Isak, Aksel, Olivia og Vilja! Jeg liker også godt Johan, Jonah, Tarjei, Signe, Thora og Oline ;)Der er så utrolig mange navn å velge mellom, så litt rart det skal være så vanskelig å velge! Selv har vi 3 gutter, så om det blir en til gutt nå blir valget utrolig vanskelig! Håper bare ikke det blir slik at vi bare velger ett bare for å velge! Lykke til med navn valget;)

Back
Topp