Meninger om amming...

Bkno6264862

Flørter med forumet
Har ei svigermor med sterke egne meninger - om det aller aller meste.
Jeg måtte ikke finne på å bruke bh så lenge jeg skulle amme. Da kom melka til renne innover og bli borte..
Måtte også holde meg unna kål, druer, rosiner og sjokolade - babyen fikk jo diare av dette..

Prøver å si at nyere forskning viser andre resultater, men når det var sånn for 35 år siden var det slik i dag også...

Uten BH? Hadde jeg aldri klart! Puppene er fulle av melk, selv inni BH-en :P

De gir sikkert råd i beste mening, jeg har lært meg at det er greit å si jaja og så gjøre det jeg føler selv :P

Har ei svigermor med sterke egne meninger - om det aller aller meste.
Jeg måtte ikke finne på å bruke bh så lenge jeg skulle amme. Da kom melka til renne innover og bli borte..
Måtte også holde meg unna kål, druer, rosiner og sjokolade - babyen fikk jo diare av dette..

Prøver å si at nyere forskning viser andre resultater, men når det var sånn for 35 år siden var det slik i dag også...
Jeg hadde ignorert dama. Hun har ikke noe med hvordan du har tenkt å amme. Jeg hater bedrevitere. Melka "renner" innover? Hahaha, jeg håper du ikke tar det personlig. Noen mennesker bare prøver å få igjennom det de mener uansett. Selv om det er feil. Du gjør det du mener er riktig, ikke det svigemor vil tvinge deg til.

Jeg hadde ignorert dama. Hun har ikke noe med hvordan du har tenkt å amme. Jeg hater bedrevitere. Melka "renner" innover? Hahaha, jeg håper du ikke tar det personlig. Noen mennesker bare prøver å få igjennom det de mener uansett. Selv om det er feil. Du gjør det du mener er riktig, ikke det svigemor vil tvinge deg til.

Er godt vant, gjør som samboer: Jatter meg å gjør det på min måte uansett ;)
Synes bare det er vel mye rart som kommer fra den kanten innimellom

Er godt vant, gjør som samboer: Jatter meg å gjør det på min måte uansett ;)
Synes bare det er vel mye rart som kommer fra den kanten innimellom
Jeg hadde faktisk sagt hardt ifra om at det IKKE var greit. Det dumme med å jatte med er at hu får fortsette å seile sin egen sjø.
Folk kommer "alltid" med fine råd om graviditet eller andre ting.

Jeg hadde faktisk sagt hardt ifra om at det IKKE var greit. Det dumme med å jatte med er at hu får fortsette å seile sin egen sjø.
Folk kommer "alltid" med fine råd om graviditet eller andre ting.

Har prøvd å si ifra, mange ganger. Men jeg gidder ikke bruke energi på det mer, blir bare dårlig stemning av det. Bortsett fra henne er det ingen andre som kommer med råd, så skal nok klare å leve med det :)

Mormoren til mannen hadde masse meninger om ammingen min. Men det verste var virkelig når hun mente at vi burde bytte navn på lille fordi HUN ikke likte det, hun var jo "tross alt ikke døpt enda".. DA måtte jeg sette foten ned! :p

Mormoren til mannen hadde masse meninger om ammingen min. Men det verste var virkelig når hun mente at vi burde bytte navn på lille fordi HUN ikke likte det, hun var jo "tross alt ikke døpt enda".. DA måtte jeg sette foten ned! :p
Uææh da hadde jeg blitt sint!! Navnet er det da virkelig ingen som har noe med.

Her er svigermor ganske okei sånn sett, blander seg lite, utenom at hun sier jeg aldri må finne på å la babyen sovne ved brystet, for da lærer hun seg aaaaldri å sovne selv.. :-P og så kommenterer hun stadig hvem hun mener lille ligner på. Greit det, men når hun begynner med at frøkna har samme tær som onkelen sin f.eks blir jeg litt lei, det får være måte på å lete etter likheter altså! Hun er lik seg selv, ferdig med det.

Hu hørtes veldig koselig ut :P jeg hadde blitt så sinna!

Æææ skjønner ikke hvordan folk ikke skjønner at tidene forandrer seg :-P

Her er mormoren til samboer irriterende. Hver gang frøkna lager et lite knirk eller sutrer sier mormoren at det er mageknip og det er jo helt klart min feil fordi jeg har spist noe hun ikke tåler. Når vi er på besøk der blir jeg ikke tilbudt noe kaffe/brus/sjokolade osv kun vann og brød... Mens alle andre blir tilbudt. Var sånn når jeg var gravid og.
Holder på å sprekke og vil si i fra men hun har nylig fått kreft så alle tripper på tærene rundt henne for å holde henne glad.
Nå går jeg bare ut av rommet når jeg blir sur og sitter sjeldent i samme rom som henne... Litt teit men ellers tror jeg at jeg eksploderer en dag eller begynner å gråte. Litt hormonell :)

Det var myyye bedre før i tida, skjønner du. :p
Ja jeg skjønner tydeligvis detta :-P gud bedre så fæl jeg er som følger dagens anbefalinger og informasjon i stede for den fra 70tallet - for de overlevende jo de og :-P

Back
Topp