Mening om dette navnet?

Jannamor

Betatt av forumet
Hva synes dere om John-Bendik?

John- gave fra Gud- oppkalling etter min far john og min svigermormor Johanne som begge kjemper mot kreft. Jeg selv ble jo gravid midt i kreft så synes det blir spesiellt og hedre noen som ser ut til å vinne kampen, både meg selv og de andre to. Vi føler jo og at denne babyen er en gave, et mirakel noe utrolig som vi ikke visste at var mulig, så det er helt klart en gave fra Gud. John fungerer også veldig godt internasjonalt og det er et kongenavn

Bendik- Velsignelse. Mine to eldste har navn fra en søster og en bror, hvor av broren er gubbens farfar. Bendik er da lillebror i denne flokken, så det passer jo. Kronologisk så hører de tre navnene sammen i den flokken og i vår flokk tenkte vi. Bendik betyr og velsignelse, noe vi til de grader føler at babyen er. bendik fungerer ikke internasjonalt med benedikt benediktus osv er viden kjent. Dette er og godt kjent i det katolske miljøet. og min mann og mine barn er katolikker.

Storesøsknene
Edvardt Nikolai- Jeg lovte min farfar på døsleiet at om jeg fikk en sønn skulle jeg kalle opp han. Dermed ble det slik (Erling Nikolai) Gubbens farfar het Edvardt, og dermed ble det dobbel farfar oppkalling. Edvardt er kongenavn og fungerer godt internasjonalt

Ingrid Othelia Jenníe- Ingrid er søstra til Edvardtfarfar, og Ingrid heter min grandtante også, dermed dobbel grandtante oppkalling. Othelia er edvardtfarfars mor, så det er litt morsomt. Jenníe er min bestemor. Ingrid er dronningnavn og fungerer godt internasjonalt, det samme gjør både othelia og jenníe.

Så vi vil ha - oppkalling, betydning, internasjonalt, kongenavn, dobbeltnavn OG det skal matche storesøsknene

d var et fint navn :) kjempe koselig at dere kaller opp igjenn barna deres etter familie. Navna får en ekstra fin betydning som barna vil sette pris på senere :)

Så kjekt me oppkalling :-)) Synst d va eit flott navn eg :-) kjempe koseligt!

Min første tanke var at jeg ikke likte navnet. Ikke noe galt, bare ikke min stil. Men når jeg leste resten av innlegget ditt,synes jeg navnet er helt perfekt! Helt klart en velsignelser

Æ synes du har valgt to flotte navn,som virkelig gir mening Såg du at d va en liten tissemann på ul....eller sei magefølelsen d

bare magefølelse ja. Og jentenavnet er liksom ferdig, så vil ikke "kludre" det til med kommentarer. Det er et kompromissnavn i utgangspunktet, så er litt var på det hihihi

Jeg syns det passet godt til de andre

Syns det var eit flott navn eg. Ikkje heilt min smak, eg ville jo hatt John aleina, men passar veldig fint til situasjonen og resten av navna. Og, så var eg jo VELDIG nysgjerrig på jentenavnet no da..... :o))

Fint med navn med mening :-) har ikke så veldig mye å si hva vi andre syns hvis dere liker det og det betyr noe for dere :-) 

IngiManathingi skrev:
Min første tanke var at jeg ikke likte navnet. Ikke noe galt, bare ikke min stil. Men når jeg leste resten av innlegget ditt,synes jeg navnet er helt perfekt! Helt klart en velsignelser

Signerer denne :-)

Et så godt gjennomtenkt navn kan ikke bli annet enn fantastisk spør du meg! Og det viktigste er jo hva det betyr for dere! Med den bakgrunnen syns jeg at det ble et kjempefint navn :) Og det å kalle opp etter besteforeldre (eller familie da) liker jeg godt! Det vil jeg også.. Skulle bare ønske at min kjære likte navnet til farmor (Jenny)..
Utrolig herlig navn dere har valgt :D

mariol-- jenta mi er jo kalt opp etter min bestemor Jenny, så der er jeg heeelt enig med deg hihihi

Det høres fint ut. Fin sammensetning av to navn. :)

ved første øyekast likte jeg ikke navnet, kun fordi det ikke er min smak. men jeg syns det er veldig flott at dere er såpass gjennomtenkte og tradisjonelle når det gjelder hvorfor dere har valgt de navnene dere har. Men det aller viktigste med valg av navn er at dere som foreldre selv syns de er fine, så kan alle andre bare syns hva de vil, det er ikke deres barn :)

Vi velger å ikke si til noen hvilke navn vi ønsker å bruke, kun fordi vi ikke vil ha andres meninger. Det er alltid noen som vil syns det er fint og noen som syns det er stygt. Så det beste er å ikke bry seg om hva andre skulle mene om saken :)

Back
Topp