Menierè og graviditet

Endelig :-)

Blir kjent med forumet
Noen som har erfaring med Meniere og graviditet? Jeg er i 22 uke, og har plutselig begynt å lure på om det er grunnet sykdommen at jeg føler meg så dårlig og utenfor for tiden. Natt til i dag fikk jeg et nytt anfall, og mener å merke at symptomene faktisk er verre når jeg er i aktivitet. Har forsøkt å google, men det står lite om dette på nettet. Merker at jeg også har begynt å bekymre meg kraftig for fødselen også i forhold til dette. Og legen min har tydeligvis ingen erfaring med dette. Så, er det andre der ute som har erfaringer fra å være gravid med denne sykdommen? :-)

Desverre ikke, men du burde jo få mer informasjon fra legen slik at du slipper å bekymre deg hele tiden! Hvis fastlegen din ikke har noen erfaring med det kanksje han kunne henvise deg til en spesialist eller hjelpe deg å organisere en samtale med noen andre som kan hjelpe deg? Kunne også snakke med jordmor (hvis du har en?) å få råd om hvordan/hvem du burde ta kontakt med for å få mer informasjon...?

jeg kan ikke noe om dette og hadde ikke hørt om sykdommen før, men med bruk av logisk tankegang tenker jeg at det kan jo absolutt gjøre det værre, siden svimmelhet er vanlig i svangerskapet. da blir det kanskje verre om man har det fra før også.

men hør med legen eller kanskje en forening om det fins

Vet ikkje koss det er med gravide og miniere, men faren min hadde denne sykdommen da han levde.. Han fikk anfall av lite søvn, lavt blodsukker og stress-(Økende øresus og epileptisk anfall)

Eg tenke du må iallefall passe på å få nok hvile og spise regelmessig.

Ang fødsel så aner eg ikkje, både naturlig fødsel og keisersnitt er en påkjenning på kroppen. Spør legen ka de har anbefalte  andre kvinner som har epilepsi-lignenede sykdommer.?

Takk for fine svar alle sammen :-)

Jeg har hatt Meniere siden jeg gikk i 6 klasse, så jeg har lært meg hva som funker og hva som ikke funker for meg. Men har følt et par års tid at sykdommen hadde roet seg, og så kom den for full styrke tilbake nå. Men ved nærmere ettertanke er det vel fordi jeg har litt nedsatt allmennhelse nå under graviditeten - skal ikke mere til for meg. 

Har snakket med jordmor som har henvist meg videre til føde - poliklinikken. Ser ikke helt hva de kan gjøre for meg der, men tenker at det kan være positivt for meg at disse opplysningene kommer med i "gravid-journalen" min -  spesielt med tanke på fødsel. 

Back
Topp