Mengde MME i døgnet.

Sinikka

Gift med forumet
Irja har begynt å overstige 1 liter MME i døgnet. Dette skjer ikke hver dag, men har skjedd 4 dager nå. Hun spiste skikkelig dårlig i en periode og da hun begynte å spise igjen var hun veldig glupsk i noen dager og spiste da over 1 liter. Så gikk hun ned til en 8-900 igjen i et par dager, men i går drakk hun 1100 ml igjen.
Hvor lenge bør jeg se an denne trenden før jeg kontakter HS for råd da? Noen som har noe råd? [:)]

Hs sa at det ikke har noe å si... [8|] men hun sa at hvis det er sånn hele tiden, kan man ta litt grøt i melka, så det blir velling.. men jeg vet ikke jeg, for mini får litt grøt, så blir han ikke så sulten på melk.. for ene uka drakk han bare 500ml i løpet av døgnet.. og de to ukene etter så drakk han 8 flasker med 160ml melk.. ble jo masse.. hehe.. men nå drikker han fem flasker med 160ml melk, og får en smaksprøve på grøt til lunsj.. turnuslegen anbefalt det, og hs sa; det er litt tidlig, men så lenge han trives med det og ikke har vondt i magen, så er det ikke noe problem.. og maisgrøt har ikke melk eller gluten i seg, så allergi var ikke noe problem der.. [:D][:D]

ORIGINAL: Ana82

Jeg spurte hs her om jeg måtte være obs på noe mengde, om det var en max han burde få i døgnet. Neida, bare å la han spise hva han vil. Syntes det var litt rart svar jeg [8|]

Nå vet jeg ikke særlig om din hs, men de vet jo ikke så mye om MME og flaskemating alle sammen. De skal helst ikke spise over 1 liter i døgnet, så mye har jeg fått med meg, men jeg tenker også som så at jeg kan ikke begynne å hive maisgrøt oppi melka bare fordi hun har spist over 4 ganger. Jeg må jo ha en tidsramme hvor jeg ser an glupskheten, men lurer litt på hvor lenge.
Kan jo tenkes jeg kan ta kontakt med hs allerede nå og spørre, men jeg føler jeg renner ned helsestasjonen med tanke på allergien og søvnproblemene vi hadde osv. [8D]
Hs kjenner oss godt for å si det sånn! [:D]

Her har vi samme problemet jeg ble tipsa om å prøve å gi han litt vann i løpet av dagen fordi det kan hende at han faktisk er tørst og ikke sulten hvergang det virker som han er veldig sulten. Så hvis det feks gikk kun 1-2 t etter siste måltid skulle jeg gi han litt vann. Og det har faktisk funka her. Man kan også prøve med nan2, dette skal visst være mer mettende og kan gis fra fødsel til barn som ikke ammes.

i boka flaskemating har jeg har lest at et barn trenger 150 ml pr kilo. Men det vil jo variere fra barn til barn hva de selv vil ha. Det er greit innimellom å overstige 1 liter mme, men blir det over en lengre periode, kan dette være skadelig for nyrene.  Så jeg tror ikke det er så veldig farlig, hvis det da ikke er at de drikker over en liter hele tiden.

Mini her drikker 960 ml nå, så jeg får håpe det holder til vi kan begynne med grøt.

ORIGINAL: Krølla82

Her har vi samme problemet jeg ble tipsa om å prøve å gi han litt vann i løpet av dagen fordi det kan hende at han faktisk er tørst og ikke sulten hvergang det virker som han er veldig sulten. Så hvis det feks gikk kun 1-2 t etter siste måltid skulle jeg gi han litt vann. Og det har faktisk funka her. Man kan også prøve med nan2, dette skal visst være mer mettende og kan gis fra fødsel til barn som ikke ammes.

Så bra at det funka!! [:)][:)][:)]

ORIGINAL: Krølla82

Jeg kan ikke gi nan2 fordi jeg gir Nutramigen. [;)]
Jeg skulle akkurat til å si at hun ikke krever mat imellom, hun spiser hver 4 time, 4-5 ganger om dagen, men at hun spiser så uhorvelig mye hver gang. Det er jo dette som er vanlig, hun bare spiser og spiser når hun får mat.
Men nå istad begynte hun å bælje så veggene ristet og ville tydelig ha mat selv om hun hadde spist 1 time tidligere. Så vann ble det, gikk godt ned og så falt hun helt sammen på armen min og sovnet. Nå er hun helt ute på viddene i drømmeland og vi skal bort om 30 minutter... Typisk! [8D]

Flinke deres er til å spise da[:)] Her ligger vi på ca 500ml i døgnet[8|] Han har ikke lagt på seg noe på to uker så skal til legen imorra å sjekke. Fikk ikke ta vaksinen idag pga det...

ORIGINAL: Ulldotten

Hvordan skal man kontrollere det med 1 liter hvis man ammer da? [8|] 

Det gjelder MME, ikke MM[:)]

Back
Topp