Mengde MMA..

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Prøvde å amme.. fungerte i nøyaktig 3 dager bare dessverre :( Men, var forberedt, da det ikke fungerte med yngstemann heller..
(Pga brystreduksjon har ikke venstre pupp nok melkeganger åpne..)
Derfor begynte vi å gi lille Tindra kun morsmelkerstatning..
Hun får 90ml ca hver 3. time..!
Men det er tydeligvis ikke nok..!!! Hun sluker det :wacky: -og blir sulten igjen etter 1-2 timer!
Hun var 4kg da hun ble født, og er nå 5 dager gammel.
Noen andre som har så storspiste barn her?
Hadde vært interessant å høre hvor mye andres barn spiser på omtrent samme alder :)

Prøvde å amme.. fungerte i nøyaktig 3 dager bare dessverre :( Men, var forberedt, da det ikke fungerte med yngstemann heller..
(Pga brystreduksjon har ikke venstre pupp nok melkeganger åpne..)
Derfor begynte vi å gi lille Tindra kun morsmelkerstatning..
Hun får 90ml ca hver 3. time..!
Men det er tydeligvis ikke nok..!!! Hun sluker det :wacky: -og blir sulten igjen etter 1-2 timer!
Hun var 4kg da hun ble født, og er nå 5 dager gammel.
Noen andre som har så storspiste barn her?
Hadde vært interessant å høre hvor mye andres barn spiser på omtrent samme alder :)
Jeg ammer, men har en pupp som har en litt udugelig brystvorte, så innimellom pumper jeg den og hun får det på flaske. Da gir den ca 50ml. Hun spiser av begge puppene hvert måltid, spiser ofte, og jeg regner med hun klarer få ut mer enn pumpa, og at den velfungerende puppen gir mest. Så jeg tipper hun ligger på 120ml annenhver time. Men det er jo bare gjetting.

Prov å lag en flaske med 120, kan hende hen trenger 100-110 for å være fornøyd. Om hen sluker 120 også kan det være lurt å prate med hs :-) hvordan er bleiene?

Mye våte bleier, avføring ca 1 gang i døgnet hittil.. Ja, jeg kommer til å øke mengden pr måltid for å se.. Jeg syns bare det er helt utrolig med sånne mengder i en så liten kropp ;) Og i følge mengdetabellen på boksen skal 90ml pr måltid gjelde frem til 4 uker..!!
I går fikk hun 90ml x 9 måltider :joyful:

Jeg ammer, men har en pupp som har en litt udugelig brystvorte, så innimellom pumper jeg den og hun får det på flaske. Da gir den ca 50ml. Hun spiser av begge puppene hvert måltid, spiser ofte, og jeg regner med hun klarer få ut mer enn pumpa, og at den velfungerende puppen gir mest. Så jeg tipper hun ligger på 120ml annenhver time. Men det er jo bare gjetting.
Skjønner.. Frøkna di er jo også en stor jente :) Da prøver jeg meg på 120ml-måltider i dag ;)

Back
Topp