Mengde mm og varighet amming

Supa'Mama

September 2013 <3
Arrrrh!! Snuppa stiger i vekt (er en uke og to dager) men jeg føler ikke jeg har nok melk...
Jeg har prøvd det meste tror jeg. Nå ammer jeg hver 2.- 2,5 time og pumpet etterpå. Problemet er at hun kan ligge til og drikke i en time av gangen! :(
Om morgenen og natten er hun en engel men på ettermiddag/ kveld blir hun helt rabiat! Det jeg klarer å pumpe er kun 20-40 ml per gang. Dette gir pappan som ekstra på kvelden (innimellom når hun henger på puppen). Etter en uke med vræling er jeg allerede på randen med mine barselhormoner. I dag har hun kun vært fornøyd når hun har spist eller sovet, med en gang hun våknet klikker hun.
Har mye luft i magen så jeg prøver Minifom og sukkervann. Har nesespray for utdriving.
Hva pokker gjør jeg feil????
Et døgn kan være slik:
Våkner 07:00
Ammer en time
Pumper 20min
Sover to timer
Ammer en time
Pumper 20min
Sover to timer
Ammer en time
Pumper 20min

Holder på slik til 19:00
Da skal hun bare amme frem til ca 24:00
Sover til 03:00
Ammer en time
Sover til 07:00

Nettene er jo helt supre men kan ikke gjøre noe på kveldene.
Hun har vanskelig for å rape og blir urolig av det også.

What to do?? :( :( :(

vil tipse deg om ammehjelpen.no.. der står det litt om kveldsurolige barn.. min lille vil ofte ammes hver time på kvelden.. det er visst helt vanlig;) men skjønner at det er frustrerende..:)

Synes du får ut mye jeg da ;P er det ikke vanlig at de er litturolige på kvelden da? Det sies jo at melka man gir på kvelden er som H-melk, altså fet god melk, mn i mindre mengder enn midt på dagen, og den man har på morgenen er mer som skummet melk, og i litt mer rikelige mengder.. så følelsen av at du har lite er nok der, mn siden hun legger på seg så får hun jo nok:)

Synes du får ut mye jeg da ;P er det ikke vanlig at de er litturolige på kvelden da? Det sies jo at melka man gir på kvelden er som H-melk, altså fet god melk, mn i mindre mengder enn midt på dagen, og den man har på morgenen er mer som skummet melk, og i litt mer rikelige mengder.. så følelsen av at du har lite er nok der, mn siden hun legger på seg så får hun jo nok:)

Håper det :/ Hun er bare så urolig når hun er våken. Nå har hun hengt i puppen siden 15:30... Føler meg utilstrekkelig, tømt for energi og frustrert allerede... :(

Håper det :/ Hun er bare så urolig når hun er våken. Nå har hun hengt i puppen siden 15:30... Føler meg utilstrekkelig, tømt for energi og frustrert allerede... :(
Ville gitt litt tillegg jeg, slik at hun ikke bruker deg som smokk... Også så du får en pause og kan spise godt med mat å få litt påfyll av energi.. Skjønner du blir sliten, been there.. Men da jeg ville gi opp fikk jeg oppmuntrende ord av en venninne som også hadde slitt, så da orket jeg å stå på litt lengre.. Jeg brukte også helsestasjonen mye og fikk hjelp der også, og bv-forumet jeg var medlem av da ;) vil bare si at det blir bedre, uansett hva man velger å gjøre videre med tanke på hvilken melk man velger:)

Samme her!! Du er ikke alene. Her er det bare at hun ikke går tilstrekkelig opp i vekt. Pumper meg å sper ut melka mi med mme.. Det hjalp så utrolig på skuldrene når hun kunne ligge våken i vogga å lage deilig glad lyder ;)

Kan du ikke prøve en dag der du kun pumper ved annenhvert måltid? Kan jo hende puppen din ikke rekker å fylle seg opp igjen!

Kan du ikke prøve en dag der du kun pumper ved annenhvert måltid? Kan jo hende puppen din ikke rekker å fylle seg opp igjen!

Jo, det kan jeg prøve :)
Har ikke (hatt tid for hun henger bare på puppen) pumpet siden halv 4 i dag....

Men vurderer veldig sterkt nå å putte inn et måltid med mme på ettermiddag/ kveld.
Vet en uke ikke er lenge å prøve men er helt tappet.... :/

Jo, det kan jeg prøve :)
Har ikke (hatt tid for hun henger bare på puppen) pumpet siden halv 4 i dag....

Men vurderer veldig sterkt nå å putte inn et måltid med mme på ettermiddag/ kveld.
Vet en uke ikke er lenge å prøve men er helt tappet.... :/
Hmmm så godt som hun sover på natta virker det på meg som hun får nok melk! Hun er jo ikke så gammel og det tar tid før melkeproduksjonen kommer skikkelig på topp! Jo mere du ammer jo mere melk får du. Hun bruker deg nok litt som sutt også. Mange som er veldig urolige på kvelden. Jeg har masse melk, alikevell er han urolig mellom 18-21 og våkner annenhver time på natta for å spise. Han er 5 uker på tirsdag. Det er slitsomt i starten. Sender deg en god klem!:) du er ikke alene:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Hmmm så godt som hun sover på natta virker det på meg som hun får nok melk! Hun er jo ikke så gammel og det tar tid før melkeproduksjonen kommer skikkelig på topp! Jo mere du ammer jo mere melk får du. Hun bruker deg nok litt som sutt også. Mange som er veldig urolige på kvelden. Jeg har masse melk, alikevell er han urolig mellom 18-21 og våkner annenhver time på natta for å spise. Han er 5 uker på tirsdag. Det er slitsomt i starten. Sender deg en god klem!:) du er ikke alene:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Tusentusen takk! Setter pris på gode klemmer for tiden. :)
Hva gjør du når han er urolig i den tiden? Jeg ender opp med å amme konstant, merker hun bruker meg som sutt ja men orker ikke griningen og at hun sutter på alt.

Sånn har vi hatt det her hele tiden og. To timer søvn og to timer våken og da har det stort sett vært amming. Både dag og natt. Men vært ekstra urolig på kvelden. De siste dagene har det kommet seg litt.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Tusentusen takk! Setter pris på gode klemmer for tiden. :)
Hva gjør du når han er urolig i den tiden? Jeg ender opp med å amme konstant, merker hun bruker meg som sutt ja men orker ikke griningen og at hun sutter på alt.
Jeg går å bysser på han mens han ligger i dyna. Prøver å ikke amme hele tiden. Han liker også å ligge på beina mine mens jeg gynger han. Tar hun sutt? Vår vill ikke ha, men hvis hun tar ville jeg prøvd det.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Sovner hun når du ammer så lenge? Hadde liten vektoppgang på min og når jeg lot han spise så lenge han ville. Nå når jeg kobler ham av når han begynner å sovne og byttet pupp får han i seg mer mat og produksjonen min har gått opp fordi han suger mer effektivt. Kanskje prøve det?

Hva gjør du når h*n er urolig på kvelden? Pumper du?
Nei pumper ikke. Stort sett så ammer vi
Prøver sutt hver dag og skulle ønske han ville ta den for han bruker nok meg litt som sutt. Jeg og far bytter litt på å gå og bære det roer han litt også. De siste dagene så har han vært våken på kvelden og samtidig ikke bare grene. Vi får mer blikk kontakt. Gutten vår er nå fire uker. Han ligger godt på seg

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg går å bysser på han mens han ligger i dyna. Prøver å ikke amme hele tiden. Han liker også å ligge på beina mine mens jeg gynger han. Tar hun sutt? Vår vill ikke ha, men hvis hun tar ville jeg prøvd det.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Hun tar sutt men klarer ikke holde på den alene så klikker da også. :P
Nyttet ikke å bysse henne heller, må skifte stilling hvert 2.min.

Sovner hun når du ammer så lenge? Hadde liten vektoppgang på min og når jeg lot han spise så lenge han ville. Nå når jeg kobler ham av når han begynner å sovne og byttet pupp får han i seg mer mat og produksjonen min har gått opp fordi han suger mer effektivt. Kanskje prøve det?

Hun sovner ja, men koser på kinnet og bena for å vekke henne. Tar jeg henne bort våkner hun og kaver for å komme til igjen.

Ja, det gjorde min og, og da la jeg han til det andre brystet igjen. Merker stor forskjell på måten han suger da, eller om jeg bare vekker ham med å stryke ham under haka osv. Nå får han nok når han har spist av begge puppene og har sluttet å kave når jeg tar ham av pupp nr 2..

Back
Topp