Mengde melk ved pumping?

Bårg

Betatt av forumet
Hei!

Jeg har et spørsmål angående pumping.

Jeg fullammer, og har egentlig nesten ikke pumpet meg gjennom ammeperioden så langt, så vet ikke helt hva som er vanlig mengde å få ut.

Jeg har nå blitt syk, så pappaen er hjemme, så jeg pumpet meg nå sånn at pappaen kan gi flaske mens jeg sover litt. Og egentlig litt for å øve litt på at flaskemating også skal gå greit.

Jeg pumpet ut ca 60ml på det ene brystet etter å ha pumpet i ca 20 minutter. Jeg har elektrisk pumpe. Jeg synes det virket så lite. Er det det?

Jeg vet at man ikke får ut like mye som ved amming, men allikevel.

Når jeg ammer så ammer jeg på ett bryst til hvert måltid for hun vil sjeldent ha mer, og virker fornøyd og tilfreds etter hver gang. Gulper ofte hvis jeg gir mer.

Jeg begynner å lure på om det er nok melk?

Det må legges til at hun har gått opp 100 g i uken de siste 4 ukene, og på helsestasjonen har de sagt at det er litt lite, men ok. Vi er på noen ekstra veiekontroller. De er ikke bekymret siden hun virker tilfreds. Og det går nesten aldri mer enn 2 timer mellom hvert måltid. Bortsett fra på natten. Da kan det gå 5 timer mellom.

Hva tenker dere?

Hun blir 9 uker til tirsdag.

Hei!

Jeg fullammer, og har egentlig nesten ikke pumpet meg gjennom ammeperioden så langt, så vet ikke helt hva som er vanlig mengde å få ut.

Jeg har nå blitt syk, så pappaen er hjemme, så jeg pumpet meg nå sånn at pappaen kan gi flaske mens jeg sover litt. Og egentlig litt for å øve litt på at flaskemating også skal gå greit.

Jeg pumpet ut ca 60ml på det ene brystet etter å ha pumpet i ca 20 minutter. Jeg har elektrisk pumpe. Jeg synes det virket så lite. Er det det?

Når jeg ammer så ammer jeg på ett bryst til hvert måltid for hun vil sjeldent ha mer, og virker fornøyd og tilfreds etter hver gang. Gulper ofte hvis jeg gir mer.

Det må legges til at hun har gått opp 100 g i uken de siste 4 ukene, og på helsestasjonen har de sagt at det er litt lite, men ok. Vi er på noen ekstra veiekontroller. De er ikke bekymret siden hun virker tilfreds. Og det går nesten aldri mer enn 2 timer mellom hvert måltid. Bortsett fra på natten. Da kan det gå 5 timer mellom.

Hva tenker dere?

Jeg må også legge til at det ikke var tomt da jeg stoppet å pumpe, men tenkte 20 min var greit siden hun aldri ammer i mer enn 15 min:)

60ml har jeg lest er bra. Fulgt med på ammehjelpen på FB.

Hei!

Hva tenker dere?

Så lenge baby er tilfreds og går opp i vekt;er alt som det skal være[emoji3][emoji3]da trenger du ikke være bekymret[emoji5]!
Jeg hadde en sprengt pupp i går som jeg pumpa for å se hvor mye som var i...180ml! D e mye det[emoji23]va vondt...

Det er noen som tilogmed aldri får nevneverdig mengde ut, men fullammer fornøyde barn allikevel :)

Det jeg ville ha gjort annerledes først og fremst er evnt. å korte ned på den 5 timers søvnen hun tar på natta. Nattamming er veldig bra for melkemengden da man på den tiden av døgnet lettere produserer hormoner som står for melkeproduksjonen. Men igjen - som de sier, hun er jo tilfreds :) Og de 5 timene er sikkert gull verdt for deg, og det er også viktig for produksjonen så... Det gjelder å prøve seg frem :) Men i utgangspunktet tenker jeg at dette er som det skal være og kanskje hun er en baby som går sakte opp i vekt, uten at det er problematisk. Men ikke bruk pumping som "målestokk" i forhold til mengden du produserer ;)

Mulig at hun får ut dobbelt så mye selv, om ikke mer! Pumping kan rett og slett ikke sammenlignes med amming når det gjelder mengden du får ut, så jeg hadde ikke vært bekymret for at du har for lite melk - med mindre lille blir veldig frustrert etter amming og ikke sover godt etter mat. :)

Det er noen som tilogmed aldri får nevneverdig mengde ut, men fullammer fornøyde barn allikevel :)

Det jeg ville ha gjort annerledes først og fremst er evnt. å korte ned på den 5 timers søvnen hun tar på natta. Nattamming er veldig bra for melkemengden da man på den tiden av døgnet lettere produserer hormoner som står for melkeproduksjonen. Men igjen - som de sier, hun er jo tilfreds :) Og de 5 timene er sikkert gull verdt for deg, og det er også viktig for produksjonen så... Det gjelder å prøve seg frem :) Men i utgangspunktet tenker jeg at dette er som det skal være og kanskje hun er en baby som går sakte opp i vekt, uten at det er problematisk. Men ikke bruk pumping som "målestokk" i forhold til mengden du produserer ;)
Takk for svar :)

I natt sov hun faktisk 6 timer i strekk:woot: men tror nok jeg aldri kommer til å vekke for mat.. hun er 9 uker gammel, så da tenker jeg at hun før styre selv, men hadde muligens gjort det hvis hun var yngre. Helsesøster sa at siden hun sover så godt om natten så er det er tegn på at hun får nok mat i løpet av dagen. Er ikke bekymret for produksjonen etter å ha lest litt om det:) føler ikke jeg gjør annet enn å amme på dagtid;)

Storebroren var ganske lik selv om han ikke ble ammet. Tror bare ikke mine barn er så storspiste:rolleyes:

Men nattamming er jo det beste for produksjonen, så det er greit at hun noen netter våkner etter 3 timer :)

Back
Topp