Mengde i mme flaske

Villa90

Betatt av forumet
Julibarna2014
Heihei damer :)

Jenta mi blir 4 mnd på mandag. Hun har alltid ligger litt før veiledningen på Hipp boksen.
Vi gir per dags dato 6 flasker med 200ml(når de er ferdigblandet). Siden hun sover hele natta(12timer) uten mat er alle disse flaskene på de 12 resterende timene. Dette resulterer i at det avogtil går 2t, kanskje under mellom hver flaske. Er redd hun ikke skal lære å kjenne på sulten.

Lurer på om jeg skal gå opp et hakk, altså 5 flasker med hakket mer mat?
Eneste jeg tenker på er at vi var så opphengt i at det skulle gå 3timer mellom mat før så er det egentlig så viktig?

Har regnet at det 6 flaskene vi har nå blir 1200ml, mens 5 flasker med 235ml blir 1175.

Rotete innlegg, men håper dere forstår noe av det. Er egentlig ute etter noen å diskutere dette med :p Hva gjør dere andre flaskemødre?

Jeg ammer hovedsakelig, så har ikke så mye å bidra med. Men kom til å tenke på flaskehjelpen.no, tror du kan finne gode tips der :)

Husk at de helst ikke skal ha mer enn en liter mme i døgnet, det kan skade nyrene deres.
Har du snakket med HS om mengden?

Delammer her. Gir ca 2 flasker pr døgn. En sjelden gang 3. Har nettopp gått fra 120ml til 150ml. Sjeldent han drikker opp 150ml. Dette er ublandet. Blir vel 180ml ferdig nan. Synes det høres ut som litt store mengder pr måltid. Ville gått for 6 flasker jeg og mindre porsjoner. Min spiser ihvertfall hver 2 time. Tror det regulerer seg selv etterhvert jeg assa. Er jenta di stor a?

Sent from my iPhone using BV Forum

Når min eldste fikk flaske var vi sjelden over 220 ml når hun var rundt året. Tror vi ga rundt 80-120 ml når hun var så liten som 3-4 mnd. 200 hørtes mye ut..

Tenker at man må jo se ann baby sin.. Store babyer trenger vel mer
? Men skal visstnok ikke overstige 1 liter. Har jeg lært av Mum2be ;/

Det er det eg og mener, ingen barn er like så da er det vel ikke vitsi å komentere at noen drikker 200 å andre 120 eller 80 :-) :-)

Villa90, dette vet jeg ALT om, jeg sender deg en PM. :)

Takk for mange fine svar :) Prøvde meg på 5 flasker med mer i idag, og hun sov iallefall godt på formiddagsluren.
Skal på 4 ukerskontroll på onsdag og tenker jeg tar det opp med hs da.

Fant forresten denne siden : http://www.klikk.no/forum/dinbaby/i...ktoratets-svar-ang-mengde-morsmelkerstatning/

Ser ut som om de har gått vekk ifra at nyrene kan bli ødelagte.

Skal begynne med introduksjon av fast føde imorgen, og håper at jeg med tiden kan få melkemengden ned :)

Takk for mange fine svar :) Prøvde meg på 5 flasker med mer i idag, og hun sov iallefall godt på formiddagsluren.
Skal på 4 ukerskontroll på onsdag og tenker jeg tar det opp med hs da.

Fant forresten denne siden : http://www.klikk.no/forum/dinbaby/i...ktoratets-svar-ang-mengde-morsmelkerstatning/

Ser ut som om de har gått vekk ifra at nyrene kan bli ødelagte.

Skal begynne med introduksjon av fast føde imorgen, og håper at jeg med tiden kan få melkemengden ned :)

Ihht min hs og lege gjelder dette med nyrene ennå altså.

Back
Topp