Mengde fostervann

Marie80

Glad i forumet
Som jeg skrev i innlegget mitt om vekstkontrollen i sted, nevnte legen såvidt at det var litt mye fostervann. Ikke noe mer enn det og han sa at alt så fint ut. MEN som den hormonelle hønemor jeg er, var jeg så dum å google dette med mengde fostervann.. Da dukket det opp skrekkhistorier om dødfødsler, komplikasjoner, sykdommer og alt slags fæle ting.
 
Fikk helt noia og ble skikkelig redd. Ringte mamma og hun ba meg holde meg unna Internett..
 
Er det noen av dere som har fått beskjed om for mye eller lite fostervann? Bør jeg ringe JM eller undersøke dette mer, eller stole på at hadde det vært noe å bekymre seg for så hadde UL-legen på Ullevål sagt det??
 
 
 
Hør på mora di og hold deg unna internett!
 
Er nettopp dette som er problemet med internett jo, at man kan lese alt mulig der. Har legen vurdert mengden fostervann til innenfor normalen, så må du stole på det...
 
jeg fikk målt mitt i helgen, fikk vite det var bra.. Hadde da 127mm.. Uten at jeg skjønte det noe videre..
 
ORIGINAL: Marie80

Som jeg skrev i innlegget mitt om vekstkontrollen i sted, nevnte legen såvidt at det var litt mye fostervann. Ikke noe mer enn det og han sa at alt så fint ut. MEN som den hormonelle hønemor jeg er, var jeg så dum å google dette med mengde fostervann.. Da dukket det opp skrekkhistorier om dødfødsler, komplikasjoner, sykdommer og alt slags fæle ting.

Fikk helt noia og ble skikkelig redd. Ringte mamma og hun ba meg holde meg unna Internett..

Er det noen av dere som har fått beskjed om for mye eller lite fostervann? Bør jeg ringe JM eller undersøke dette mer, eller stole på at hadde det vært noe å bekymre seg for så hadde UL-legen på Ullevål sagt det??


[/quo
Stol på legen du! Hvis han sa at det så fint ut så mente han det! Hadde han vært noe som helst bekymra så hadde de nok gjort noe videre tiltak! Ta det evt opp igjen om du skal på en senere kontroll, men jeg syns ikke du skal gå rundt å engste deg! [:)]
Klem
 
Tror det er farligerer å ha for lite...
Men hold deg unna internett og all mulig lesing...
Det er nok det beste tipset...
 
Det er ihvertfall mye verre med for lite vann enn for mye, da for lite kan tyde på svikt i morkakefunksjonen.
Her fikk jeg idag beskjed om at "her er det godt med fostervann", og det var visst helt normalt. [:D]
 
Du kan nok slappe av, og som moren din sier: hold deg unna internett - Google er skummelt!
 
hold deg unna internett ja!!! hvertfall når det gjelder slike ting.. viss ikke så sildrer du ut det værste som står og stoler heller på magefølelsen din:)

da jeg var å fikk sjekket meg i uke 30 så hadde jeg mer enn nok fostervann, og det eneste jeg fikk beskjed om  var att jeg ville hvertfall kjenne att vannet gikk.. ingen tvil da..:P hehe.. .
 
Takk damer! Dere er kloke og snille asså! Hadde klart meg med bare dette forumet på Internett i svangerskapet tror jeg[:D]
 
Da er min bekymring for fostervannsmengde foreløpig lagt på is[:)]
 
Jeg fikk samme beskjeden for 3 uker siden om at jeg hadde masse fostervann,men han sa ikke noe mer enn det. regner med at hvis det hadde vært farlig,så hadde han nok sendt meg videre til en mer grundig undersøkelse.
 
Jeg fikk beskjed i dag om at jeg hadde litt lite fostervann... Det er ikke bra for babyen, så dersom det er like lite fostervann på fredag blir fødselen satt i gang! Den lille har det da bedre på utsiden enn inni magen! Legen din hadde nok sagt i fra dersom det var noe å bekymre seg for!!
 
Ta det helt med ro og vær glad for at du har nok fostervann [:D]
 
Jeg driver å lekker fostervann, så jeg har lite forstervann.
Men det finnes vist en "normalkurve" for dette også.
Jeg er i nedre grenseland der, og du er sikkert i øvre. Hadde du vært over hadde de sikkert gjort noe med det :)

Skal tilbake på kontroll for sikkerhetsskyld da. Men det skal kanskje du og?
 
ORIGINAL: Chicita

Jeg driver å lekker fostervann, så jeg har lite forstervann.
Men det finnes vist en "normalkurve" for dette også.
Jeg er i nedre grenseland der, og du er sikkert i øvre. Hadde du vært over hadde de sikkert gjort noe med det :)

Skal tilbake på kontroll for sikkerhetsskyld da. Men det skal kanskje du og?

 
Ja, vi skal tilbake om to uker igjen for å ny vekstkontroll[:)]
 
Back
Topp