mengde fast føde per måltid

Bkno5230072

Første møte med forumet
Jeg har nå lagd opp mos av søtpotet
og gulrot+ blomkål. Har en liten gutt født 9 uker for tidlig 6 august. Han spiser godt, men vanskelig å vite hvor mye jeg skal gi til middagsmåltid da det virker som han ikke eier magemål Hva er vanlig mengde for en gutt på 5/7 mnd alder?
 
Jeg har nå lagd opp mos av søtpotet
og gulrot+ blomkål. Har en liten gutt født 9 uker for tidlig 6 august. Han spiser godt, men vanskelig å vite hvor mye jeg skal gi til middagsmåltid da det virker som han ikke eier magemål Hva er vanlig mengde for en gutt på 5/7 mnd alder?
Hei!
Matinntaket er ofte svært forskjellig fra barn til barn. Friske barn vil normalt regulere dette selv ved å snu seg vekk og ikke lukke opp munnen når de er mette. Dersom du som mor ser tegn til at barnet spiser for mye og evt. får magesmerter eller gulper veldig mye, kan det være lurt å tilby flere og hyppigere måltider. Det er imidlertid ikke uvanlig at barn i vekstperioder kan spise forholdsvis store porsjoner sammenlignet med lader og kroppsvekt. Vekt - og lengde-percentilene er en god indikator på hvorvidt barnet får tilstrekkelig mengde mat. Hilsen Elin
 
Back
Topp