mener dere at *insp av "smarte barn"*

mohaha

Elsker forumet
siden jeg har en datter som gikk før hun var 10 mnd, snakket rent da hun var 2, synger sanger både på norsk og engelsk uten hjelp (til en viss grad) og er utrolig bra utviklet motorisk, så skal ikke jeg få fremheve dette, for da "håner" jeg de barna som ikke er så "fremme

Dette ble litt satt på spissen, for jeg bruker ikke å rope over meg ang. dette, men når noen spør, så svarer jeg, og er selvfølgelig ærlig og ikke mins utrolig stolt[;)]
MEN, jeg må tilføye at jeg har sagt ifra til besteforeldre flere ganger, da de sitter å sier "jeg er sikker på at hun leser og skriver før hun starter på skolen osv, for hun har jo alltid vært så flink".
Synes det er skummelt å sette store krav til barn, bare for at de er tidlig med noe, så trenger man ikke være tidlig med alt. Det er viktig å gi barn erkjennelse for det de lærer og det de kan og ikke ha forventninger til barn utover dette.. Og ikke minst lære de at uansett om de er tidlig ute eller ikke, så skal de være fornøyd med seg selv.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men følte at foreldre med barn som er tidlig ute blir stemplet som skrytere og at vi ser ned på andre barn.. Jeg gjør i allefall ikke det..

enig med deg også jeg [:)]

ORIGINAL: Tøsa

Jeg synes man skal få lov å skryte av barna sine!
Men jeg synes det blir litt spesielt hvis man begynner å legge ut om hvor intelligent ungen sin er og blablabla...
Finnes en grense i mine øyne.
Men å si "se hva hun kan!" osv er da bare koselig det [:)]

det finnes selvfølgelig en grense, men det var noen av svarene i den andre tråden som ga meg inntrykket av at de med "smarte" barn burde holde munn, istede for å se ned på de med barn som er "normale" vanskelig å finne riktig uttrykk føler jeg, for i mine øyne er det ene ikke mer vanlig enn det andre..

du skal ikke tro at du er noe vettu [;)]

ORIGINAL: Tøsa

Jeg synes man skal få lov å skryte av barna sine!
Men jeg synes det blir litt spesielt hvis man begynner å legge ut om hvor intelligent ungen sin er og blablabla...
Finnes en grense i mine øyne.
Men å si "se hva hun kan!" osv er da bare koselig det [:)]

Kan vel bare signere alt[8D]

nei, men skal ikke det[;)] men jeg VET at jeg er mor til 2 av verdens flotteste og flinkeste barn, både hun som gikk og snakket tidlig og til han som så vidt har tatt noen få skritt og ikke har lært seg å si mamma engang enda[;)] (han blir 1 år om 2 uker)

Hehe.. blir teit å ikke tåle at noen forteller hva barna dems er flinke til[:-]

Alle barn har sine interesser og ting de liker og er da ofte veldig flinke med det, i forhold til et annet barn med andre interesser[;)]

Vanskelig å si at en som er raskt ute som liten vil fortsette med det resten av livet..det kan være at den som var treig i starten plutselig blir beste i klassen[:)] Har man barn som gjør noe nytt, lærer seg ting osv så er de flinke uansett om det tok 1 time å lære eller 2 år og foreldrene er selvfølgelig kjempe stolte[:D]

JEg har egentlig bare ventet på en sånn tråd siden den andre kom ut hehe[8D].

Det blir jo alltid de som har flinke barn som føler at de blir utsatt for andres sjalusi og så de som har "vanlige" barn (imangel for et bedre ord) føler at de får det "rubbed in their noses" at ikke deres barn er like flinke. Noen blir redd for at kanskje noe er galt med deres barn, frykter at barnet blir mindre intelligent i senere tid, andre blir bare direkte irritert.

Personlig har jeg et ekstremt intelligent barn på to år og 3 mnd - som akkurat er begynt å sette sammen ord, som ikke synger, kan ikke bokstaver eller tall eller noe som helst annet. Hun begynte å gå tidlig da. Men for meg er hun reneste geni[8D].

Så jeg er veldig likegyldig om folk skryter av barna sine eller ikke. Noen har behov for det andre har det ikke. Jeg har det ikke så ofte. For meg er stoltheten som dannes inni meg når hun mester noe nok for meg[:)].

Men jeg blir virkelig glad på andres vegne som har flotte skrytehistorier å fortelle av sine barn. Fordi jeg vet at disse historiene er symbolerer uendelig mengde kjærliget [:D][:D][:D]

Cheezy men sant[:D]

ORIGINAL: 3xS

du skal ikke tro at du er noe vettu [;)]

regel nr.1  i norge.

Back
Topp