VilSåGjerne
Forumet er livet
hehehehehehe[:D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Apple
Jeg synes det er mest logisk at man regner fra befruktningsdatoen, for det er jo da babyen starter livet sitt. [;)]
ORIGINAL: *ruge*babytutta
Jeg synes det er mest logisk at man regner fra befruktningsdatoen, for det er jo da babyen starter livet sitt. [;)]
ja men befruktningsdatoen er vel egentlig den i midten...??? skjer det med en gang man klesser de sammen i den skåla da?? bruker vel litt tid...om natta kanskje?
Våre egg ble i hvert fall befruktet den dagen de ble tatt ut. Hvor sent på dagen det skjedde vet jeg ikke, men det var den dagen.
ORIGINAL: pikolino
Det er jo litt dumt og regne fra uttaks dag. For da er jo egget mitt allerede blitt ett foster på 4 mnd i stedenfor en liten celle på under 1 uke siden det ble tatt ut i oktober. He he he... [:)]
ORIGINAL: AppleSyns teorien din høres mest logisk ut eg Apple! [:)] Da blir det jo litt mer sammenlignbart med et "vanlig" svangerskap.
ORIGINAL: Nesing
Både på Riksen og klinikken vi var på benytter man innsettingsdatoen for å beregne termin. Man har jo ikke sjanse til å være/bli gravid før eggene er INNE [;)]. Uansett, det er jo ikke så nøye, for sjansen for å få endret termin med noen dager er stor på rutine-UL. Forstår selvsagt at du ønsker å vite sånn omtrentlig. Brukte altså innsettingsdato, og den stemte nøyaktig med den jeg fikk på rutine-UL i uke 19 + 6. [:)]
Hehe, vi er ikke helt enige her vi, Nesing. [;)] I en normal syklus er man jo per definisjon heller ikke gravid før egget har festet seg, men man regner jo termin fra første dag i siste mens, som man antar er 14 dager før eggløsning. Og man er jo ikke gravid selv om man har fått satt inn et befruktet egg i forbindelse med IVF. Hvilken dag det fester seg, vet jo ingen, det kan variere med flere dager. Så da er det i følge min logiske sans bedre å regne fra den dagen egget ble befruktet, for det er da livet begynte.
Men en ting vi er enige i, og det er at UL-termin er det beste! [:D]
ORIGINAL: ~ Babysyk ~
Jeg har regnet ut i fra egguthentings dagen [;)]
ORIGINAL: *ruge*babytutta
Jeg har regnet ut i fra egguthentings dagen [;)]
er det du eller sykehuset som har gjort det??? er bare nyskjerrig
ja begge deler er visst rett. tror jeg forholder meg til hva mitt sykehus sier jeg ang termin,.. når den tid kommer.
så ingen her har rett eller feil.
Fikk beskjed av klinikken og gynokologen at det var det rette [;)]