men kossen regne termin egentlig på oss "vanskelige"?

[link=http://www.onskebarn.no/Termin]www.onskebarn.no/Termin[/link]

takk[:D]

e no i uke tre[:D]

først rekna jeg fra uttaksdagen, men nå har jeg rekna fra innsett jeg....fordi at når det ble snakka om her inne, så var det visst det man skulle gjøre...men jeg vil ha den 21 november jeg.hihi. men kanskje dagen i mellom da?? hmm.
så da blir det enten 21,22 eller 23 november på meg[;)] 
rart at de sier så forksjellig...
noen som veit på KK haukeland??? mener ei sa det var fra innsett.hmm

ORIGINAL: Apple

Jeg synes det er mest logisk at man regner fra befruktningsdatoen, for det er jo da babyen starter livet sitt. [;)]

ja men befruktningsdatoen er vel egentlig den i midten...??? skjer det med en gang man klesser de sammen i den skåla da?? bruker vel litt tid...om natta kanskje?

ORIGINAL: *ruge*babytutta

Jeg synes det er mest logisk at man regner fra befruktningsdatoen, for det er jo da babyen starter livet sitt. [;)]

ja men befruktningsdatoen er vel egentlig den i midten...??? skjer det med en gang man klesser de sammen i den skåla da?? bruker vel litt tid...om natta kanskje?

Våre egg ble i hvert fall befruktet den dagen de ble tatt ut. Hvor sent på dagen det skjedde vet jeg ikke, men det var den dagen.

ja kanskje mitt også...hmm.
men får vel svar så fort jeg blir gravid hehe.
er så spent......vil vite NÅ!

Det er jo litt dumt og regne fra uttaks dag. For da er jo egget mitt allerede blitt ett foster på 4 mnd i stedenfor en liten celle på under 1 uke siden det ble tatt ut i oktober. He he he... [:)]

ORIGINAL: pikolino

Det er jo litt dumt og regne fra uttaks dag. For da er jo egget mitt allerede blitt ett foster på 4 mnd i stedenfor en liten celle på under 1 uke siden det ble tatt ut i oktober. He he he... [:)]

[:D]hadde tatt seg ut[:D]

på St.olavs så regner man ut fra innsetting...samme mener jeg,er jo da det skal bynne i vår mage...men uanz så er det UL-termin som gjelder[;)]

ORIGINAL: Nesing

Både på Riksen og klinikken vi var på benytter man innsettingsdatoen for å beregne termin. Man har jo ikke sjanse til å være/bli gravid før eggene er INNE [;)]. Uansett, det er jo ikke så nøye, for sjansen for å få endret termin med noen dager er stor på rutine-UL. Forstår selvsagt at du ønsker å vite sånn omtrentlig. Brukte altså innsettingsdato, og den stemte nøyaktig med den jeg fikk på rutine-UL i uke 19 + 6. [:)] 

Hehe, vi er ikke helt enige her vi, Nesing. [;)] I en normal syklus er man jo per definisjon heller ikke gravid før egget har festet seg, men man regner jo termin fra første dag i siste mens, som man antar er 14 dager før eggløsning. Og man er jo ikke gravid selv om man har fått satt inn et befruktet egg i forbindelse med IVF. Hvilken dag det fester seg, vet jo ingen, det kan variere med flere dager. Så da er det i følge min logiske sans bedre å regne fra den dagen egget ble befruktet, for det er da livet begynte.

Men en ting vi er enige i, og det er at UL-termin er det beste! [:D]
Syns teorien din høres mest logisk ut eg Apple! [:)] Da blir det jo litt mer sammenlignbart med et "vanlig" svangerskap.

Jeg er enig der, det er det de fleste i USA og endel andre land gjør, men vi har jo lengre graviditet her i Europa da, husker ikke om det er 2-4 dager. Snodige greier det hvordan de regner ut, i USA har de akkurat 40 uker og her er det vel 40 uker + 2 dager. Men det spiller ingen rolle for det er svært få som føder på termin alikevel.

He he...dere er morsome, skal vi splitte gjengen her kanksje hvem står bak Nesing og hvem støtter Apple, he he.....jeg tror det er best å la vær, kanskje de blir skikkelig krangle tråd ut av dette

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Jeg har regnet ut i fra egguthentings dagen [;)]

er det du eller sykehuset som har gjort det??? er bare nyskjerrig

ja begge deler er visst rett.  tror jeg forholder meg til hva mitt sykehus sier jeg ang termin,.. når den tid kommer.
så ingen her har rett eller feil.

ORIGINAL: *ruge*babytutta

Jeg har regnet ut i fra egguthentings dagen [;)]

er det du eller sykehuset som har gjort det??? er bare nyskjerrig

ja begge deler er visst rett.  tror jeg forholder meg til hva mitt sykehus sier jeg ang termin,.. når den tid kommer.
så ingen her har rett eller feil.

Fikk beskjed av klinikken og gynokologen at det var det rette [;)]

okei da er det nok det for deg.
blir jo to dager lengre på veg hihi.

Back
Topp