Men hva om..?

Heltplutselig

Betatt av forumet
Himmelbarn
Augustbarna2024
Jeg er nå på vei til første TUL og er 6+3. Er litt blandede følelser, og det eneste jeg vil sjekke er at det er på riktig sted da vi endte med en dramatisk EXU tidligere i år. Jeg har absolutt ikke hatt samme symptomer som ved EXU (hadde mørkt blod, vond korsrygg lenge før det sprakk, og det høyner jo håpet for at dette skal gå bra! Grunnen til at jeg tar det nå er fordi vi får gjester på nyttår og jeg vil ikke ødelegge alt ved å bli hasteinnlagt eller noe sånt

Men jeg har noen spørsmål.. la oss si at det ikke går bra om et par timer, og de ikke finner noe/det ikke er liv.
- sender privat gyn henvisning til sykehus for ekstrasjekk evt tabletter?
- må jeg gå gjennom tablettkur allerede nå? Eller er det vanlig å vente litt?


Er så full av bekymringer at jeg blir helt dårlig
 
Har ikke opplevd det samme, men oppdaget ma ved privatklinikk. Jordmoren tok en telefon opp til sykehuset og forklarte hva som hadde skjedd. Fikk time klokken 10 påfølgende dag. Da tok dem igjen ultralyd for å dobbeltsjekke- og jeg fikk tablett for å gjøre klar livmor. Reiste hjem, men fikk time igjen på sykehuset 2 dager senere for igangsetting. Hadde kommet til uke 16, så var på sykehuset under prosessen.

Masse, masse lykke til i dag :Heartred
 
Jeg er nå på vei til første TUL og er 6+3. Er litt blandede følelser, og det eneste jeg vil sjekke er at det er på riktig sted da vi endte med en dramatisk EXU tidligere i år. Jeg har absolutt ikke hatt samme symptomer som ved EXU (hadde mørkt blod, vond korsrygg lenge før det sprakk, og det høyner jo håpet for at dette skal gå bra! Grunnen til at jeg tar det nå er fordi vi får gjester på nyttår og jeg vil ikke ødelegge alt ved å bli hasteinnlagt eller noe sånt

Men jeg har noen spørsmål.. la oss si at det ikke går bra om et par timer, og de ikke finner noe/det ikke er liv.
- sender privat gyn henvisning til sykehus for ekstrasjekk evt tabletter?
- må jeg gå gjennom tablettkur allerede nå? Eller er det vanlig å vente litt?


Er så full av bekymringer at jeg blir helt dårlig
Forstår deg veldig godt :Heartred Har SA og exu i bagasjen selv, og dette påvirker jo selvsagt påfølgende graviditet.

Så tidlig som du er, vil de uansett vente.
Det er for tidlig til å konkludere med MA, så da hadde det blitt ekstra sjekk en uke senere eller noe sånt.
Men de kan absolutt se om fosteranlegget ligger riktig!

Nå kommer dette til å gå kjempefint, men skjønner godt at du vil forberede deg på worst case scenario. Gjorde det samme selv :Heartred
 
Forstår deg veldig godt :Heartred Har SA og exu i bagasjen selv, og dette påvirker jo selvsagt påfølgende graviditet.

Så tidlig som du er, vil de uansett vente.
Det er for tidlig til å konkludere med MA, så da hadde det blitt ekstra sjekk en uke senere eller noe sånt.
Men de kan absolutt se om fosteranlegget ligger riktig!

Nå kommer dette til å gå kjempefint, men skjønner godt at du vil forberede deg på worst case scenario. Gjorde det samme selv :Heartred
Tusen takk!! Setter skikkelig pris på deg. Måtte bare få ut noen tanker før jeg spinner helt avgårde.. oppdaterer om halvannen time ish!
 
Det gikk fint!!! Bittelite med blink og hjerte! Nå venter 6 uker til med nervøsitet og sånt, før forhåpentligvis et liv med bekymring! :joyful:
Så fint! Jeg hadde tidlig UL selv på fredag hvor jeg var litt stressa, de er så godt å bli beroliget på første UL.
 
Back
Topp