MeMyself

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Kan du fortelle litt om mandel oprasjonen din?
ALT. Vet du fikk veldig vondt etterpå, men jeg vil heller være forberedt enn uvitende.
Du fjernet på gode gamle måten sant? ikke laser?

Eg gjorde det på Natland.. Med sånn "nymotens" metode.. Var sikkert noe àla laser.. Samme dag som operasjonen kjente eg ikkje nåkke særlig smerte! Bare litt ubehag.. Var vel rundt 4. dagen at det virkelig begynte å bli vondt! Då var det sånn at eg sleit med å svelge mitt eget spytt... Så gale var det sikkert i 3-4 dager!

Alt i alt hadde eg vondt i 4 uker (Ikkje sånn kjempevondt altså, men kjente at det ikkje var heilt som det skulle, siste ukene), men det var pga infeksjon (mest sansynlig)! Var nok litt uforsiktig med ka eg spiste.. Harde skorper og sånn.. Så på kontroll, etter 3 uker, var sårene fortsatt ikkje grodd.. Trur det er vanlig at de er det etter 2 uker..

Men det er glømt no altså.. Så kan ikkje ha stukket SÅ djupt.. [8|][8D] Nett som med fødselen.. [:D]

Tipset er vel å gå i konstant paralgin-rus.. [:-][8D]

ORIGINAL: MeMyself

Eg gjorde det på Natland.. Med sånn "nymotens" metode.. Var sikkert noe àla laser.. Samme dag som operasjonen kjente eg ikkje nåkke særlig smerte! Bare litt ubehag.. Var vel rundt 4. dagen at det virkelig begynte å bli vondt! Då var det sånn at eg sleit med å svelge mitt eget spytt... Så gale var det sikkert i 3-4 dager!

Alt i alt hadde eg vondt i 4 uker (Ikkje sånn kjempevondt altså, men kjente at det ikkje var heilt som det skulle, siste ukene), men det var pga infeksjon (mest sansynlig)! Var nok litt uforsiktig med ka eg spiste.. Harde skorper og sånn.. Så på kontroll, etter 3 uker, var sårene fortsatt ikkje grodd.. Trur det er vanlig at de er det etter 2 uker..

Men det er glømt no altså.. Så kan ikkje ha stukket SÅ djupt.. [8|][8D] Nett som med fødselen.. [:D]

Tipset er vel å gå i konstant paralgin-rus.. [:-][8D]

åh[&:]
eg trudde du hadde fjerna dei heilt eg[&:]
Men men. Då veit eg no vertfall korleis da va for deg. Trur eg skal ta tipset ditt om pillerus dei første dagane vertfall. Heldigvis har mamma sagt at eg kan vera inne hos dei, dei første dagane. Sånn at Felix skal slippa å sjå meg......fæl.....[;)]
Fekk beskjed om at det var heilt vanlig å kaste opp blod nåken daga etter oprasjonen[&o]

Er visst ganske forskjellig kordan folk reagerer.. Snakka med ei, ho hadde knapt klart å stå på beina første 11 dagane.. Så, over natta, kjente ho ingen verdens ting! [8|]

Eg var oppegåande fra dag 1.. Lagde middag og sånn.. Meeen.. Kanskje òg derfor infeksjon og treg groing av sår..? [:-] Sikkert lurt å ta det heilt med ro med andre ord.. [:)]

Godt du har ein plass å vera i fred første tio då.. [:)]

Har forresten ikkje hørt det med oppkast før.. [8|][:)]

Er visst ganske forskjellig kordan folk reagerer.. Snakka med ei, ho hadde knapt klart å stå på beina første 11 dagane.. Så, over natta, kjente ho ingen verdens ting! [8|]

Eg var oppegåande fra dag 1.. Lagde middag og sånn.. Meeen.. Kanskje òg derfor infeksjon og treg groing av sår..? [:-] Sikkert lurt å ta det heilt med ro med andre ord.. [:)]

Godt du har ein plass å vera i fred første tio då.. [:)]

Har forresten ikkje hørt det med oppkast før.. [8|][:)]

Vil tru at det er fordi mine skal fysisk vekk. så det blir 2 store åpne sår.. men men. Får bare ta det som det kommer[;)]

Slenger meg på her jeg.... Jeg fjernet mandlene for fire år siden på gode gamle måten.
Det var ikke akkurat noe jeg anbefaler til alle for det var ganske vondt etterpå, men hos meg gikk det over etter to uker ca. Det jeg slet mest med var at det var så hovent inni munnen, jeg snorka fælt og kjente at drøvelen min lå nede på tunga.
Jeg brukte paralgin og en sånn betennelsesdempende pille de første to ukene og jeg brukte de jevnt,sparte ikke på dem og jeg brukte de bare som stikkpiller!
Jeg levde på is, yogurt og havregrøt ganske lenge før jeg turte å spise noe annet.
Jeg angrer ikke på at jeg fjernet mandlene for jeg har ikke hatt noe problemer med halsen i ettertid.
Lykke til, det er verdt det selv om det gjør vondt.....[:)][:)]

ORIGINAL: imase

Slenger meg på her jeg.... Jeg fjernet mandlene for fire år siden på gode gamle måten.
Det var ikke akkurat noe jeg anbefaler til alle for det var ganske vondt etterpå, men hos meg gikk det over etter to uker ca. Det jeg slet mest med var at det var så hovent inni munnen, jeg snorka fælt og kjente at drøvelen min lå nede på tunga.
Jeg brukte paralgin og en sånn betennelsesdempende pille de første to ukene og jeg brukte de jevnt,sparte ikke på dem og jeg brukte de bare som stikkpiller!
Jeg levde på is, yogurt og havregrøt ganske lenge før jeg turte å spise noe annet.
Jeg angrer ikke på at jeg fjernet mandlene for jeg har ikke hatt noe problemer med halsen i ettertid.

Blødde du mye i ettertid?
Kasta du opp blod?

Uff.. Kan ikke si jeg gleder meg til stikkpiller[&o]

ORIGINAL: ..christine..

Kasta du opp blod?

Jeg kastet opp en gang, det kom en del blod men det var samme dag som jeg fjenet mandlene og det kom nok mest av at jeg reagerte på narkosen.
Jeg tror ikke det blødde så mye,(kan ikke huske det hvertfal..) de brenner huden baki der så det blir ganske fort skorper. Det var ekkelt å se bak i halsen etter noen dager.....
Jeg tror du velger stikkpiller helt automatisk for du har nok ikke mye lyst til å svelge de store pillene.....[;)]
Det går nok så bra så, men jeg skjønner at du ikke gleder deg til det.

Kasta du opp blod?

Jeg kastet opp en gang, det kom en del blod men det var samme dag som jeg fjenet mandlene og det kom nok mest av at jeg reagerte på narkosen.
Jeg tror ikke det blødde så mye,(kan ikke huske det hvertfal..) de brenner huden baki der så det blir ganske fort skorper. Det var ekkelt å se bak i halsen etter noen dager.....
Jeg tror du velger stikkpiller helt automatisk for du har nok ikke mye lyst til å svelge de store pillene.....[;)]
Det går nok så bra så, men jeg skjønner at du ikke gleder deg til det.

Æsj! Dette hadde jeg helt glemt! [:o][X(] Ha ha.. Tok bilde av det jeg.. Vil du se, Christine?! [8D][8D][8D]

Æsj! Dette hadde jeg helt glemt! [:o][X(] Ha ha.. Tok bilde av det jeg.. Vil du se, Christine?! [8D][8D][8D]

Ja[:D]

Ja[:D]

Dissgøsting med alt det kvite "gugget" baki der! [&:][8D]

Ha ha.. Må ha STOOOOORT bilde!! [:D][:D][:D]

Det var ikke så gale. Og så fint og åpent det var der uten mandlene[;)]
Er streptokokker i halsen jeg har problemer med, er faktisk nesten likt ut som på bilde ditt[;)]
(Bildet er funnet på nettet)

By the way: Snaksye lipper[;)]

Ha ha ha.. Takk! Klarer ikke helt å se noe snaksy med det bildet da.. [8D][:D]

Det bildet "ditt" gjorde seg virkelig her med frokosten.. [8D][X(]

By the way: Snaksye lipper[;)]

Ha ha ha.. Takk! Klarer ikke helt å se noe snaksy med det bildet da.. [8D][:D]

Det bildet "ditt" gjorde seg virkelig her med frokosten.. [8D][X(]

Hoho...[8D] Litt forundra øver at ingen andre har hatt en fin kommentar til bidlet[;)]

Flotte bilder her ja...... [;)]
Klarte så vidt å se på sårene i speilet etter de var fjernet jeg, måtte få mannen til å test kikke før jeg ville se...... (litt pysete når det gjelder smerter på min egen kropp, syns det blir mer vondt når jeg ser hvor det gjør vondt....)

Back
Topp