Mellomrom mellom bedside og foreldreseng

Bkno7647020

Første møte med forumet
Hei!

Er det noen av dere som skal bruke sprinkelseng som bedside crib og som har høy Malm-seng eller annen seng med bred sengeramme? Hva gjør dere eventuelt for å tette mellomrommet mellom madrassene?
 
Hei!

Er det noen av dere som skal bruke sprinkelseng som bedside crib og som har høy Malm-seng eller annen seng med bred sengeramme? Hva gjør dere eventuelt for å tette mellomrommet mellom madrassene?

Vi har brukt IKEA sprinkelseng som bedside og har vel egentlig ikke fått noe særlig mellomrom mellom madrassene, men det kommer kanskje an på hvordan senga deres ser ut. :)
Vi festet sprinkelsenga til rammen på vår seng med bagasjestropper og det blir ikke mer enn et par tre cm mellomrom mellom madrassen på sprinkelsengas madrass og vår seng da.
Har ikke satt opp senga til babyen igjen her enda ellers kunne jeg slengt inn et bilde.
Om det blir stort mellomrom kan du feks rulle et håndkle og putte i sprekken
 
Hei!

Er det noen av dere som skal bruke sprinkelseng som bedside crib og som har høy Malm-seng eller annen seng med bred sengeramme? Hva gjør dere eventuelt for å tette mellomrommet mellom madrassene?
Ingen erfaring med dette, men hva med å kjøpe en billig skummadrass på feks jysk som du klipper til?
 
Hei!

Er det noen av dere som skal bruke sprinkelseng som bedside crib og som har høy Malm-seng eller annen seng med bred sengeramme? Hva gjør dere eventuelt for å tette mellomrommet mellom madrassene?
Sniker.. jeg har høy malm seng (med sånn du drar opp madrassen til et stort rom under senga)... jeg har kun satt sprinkelsengen inntil senga... jeg har vurdert bedside men prøver meg først med sprinkelsenga jeg har skaffet allerede!
Er det denne sengen du har? Kan du evt ta bilde da du har fikset med skumgummi madrass? Skal du ha sprinkelseng eller bedside?
 
Jeg rullet et laken og dytta ned i sprekken ☺️
 
Ruller et badehåndkle og legger mellom :)
 
Hei!

Er det noen av dere som skal bruke sprinkelseng som bedside crib og som har høy Malm-seng eller annen seng med bred sengeramme? Hva gjør dere eventuelt for å tette mellomrommet mellom madrassene?
Jeg skar opp en billig madrass og stappet ned i mellomrommet eller rullet sammen et helseteppe, brukte ikke sprinkelseng, men hadde samme problemet med bedsidecrib.
 
Jeg skar opp en billig madrass og stappet ned i mellomrommet eller rullet sammen et helseteppe, brukte ikke sprinkelseng, men hadde samme problemet med bedsidecrib.

vi hadde for liten madrass med første ungen, så da ble det rull av teppe mellomværende seng og bedside crib. For neste unge kjøpte vi skummadrass og skar til slik at det ikke ble noe glippe mellom sengene:) vi har kjøpt ny seng nå som er høyere, men regner med det går bra å tilpasse høyden på bedside criben. Det er den fra troll mener jeg.
 
Hei!

Er det noen av dere som skal bruke sprinkelseng som bedside crib og som har høy Malm-seng eller annen seng med bred sengeramme? Hva gjør dere eventuelt for å tette mellomrommet mellom madrassene?
Sniker. Og svarer i tilfelle andre googler, regner med at du har funnet en løsning nå.
Vi har bedside fra babybay og der kan man kjøpe en forlenger som dekker mellomrommet og man kan kjøpe bred madrass. Vi snekret en sånn forlenger selv (synes den originale var så dyr:hilarious:) og klipte til en madrassbit i riktig bredde. Har den originale madrassen og den ekstra inni et vanlig laken, det er bare litt stramt.
 

Vedlegg

  • FA324873-9CEB-4365-A92F-A6DEDCAE5D87.jpeg
    FA324873-9CEB-4365-A92F-A6DEDCAE5D87.jpeg
    24,1 KB · Visninger: 44
Back
Topp