Mellomnavn ...

Husmusa¤venter nr3¤

Flørter med forumet
Lillefrøkena i magen har allerede "fått" et navn som vi er veldig fornøyde med. Både pappaen & mammaen..
 <3 Gabriella <3 
Storebror og lillesøster har mellomnavn som begynner på M
Hvilken mellomnavn syns dere passer til Gabriella? 

Blir veldig glad for alle innslag her :-)

Mari eller Moni? Var ett vanskelig navn å lage mellomnavn på M til. Men kjempe fint navn! :)

Gabriella Madeleine/ Gabriella Madelen

Det er mange jentenavn på M som er korte, og syns det er fineste om det er nesten like langt som fornavnet, jeg da!

Gabriella Malene
Gabriella Malen

Lykke til :)

Jeg tenkte på Gabriella Madelen jeg og....

Synes at mellomnavnet skal være like langt eller lengre enn fornavnet..

Mari var det første som slo meg og:) Syns mellomnavnet burde være kortest mulig siden fornavnet er et langt navn, ellers vil det bli "tungt" å bruke tror jeg...

Stemmer også på Mari, men med trykk på "i"...   Så det blir Mariii liksom 
Vet ikke om dere har ett eller to etternavn, men to lange fornavn, pluss to etternavn blir langt og tungt tror jeg. 
Vi har valgt å kke bruke mellomnavn siden ungene har to etternavn... 

Her får ungen tre fornavn og to etternavn. Vi vet hva den skal hete, men siden vi ikke vet kjønnet, så vet vi jo på en måte ikke likevel :)

Også må dere vel bestemme litt om mellomnavnet skal være en del av fornavnet, eller om det skal være en del av mellomnavnet. Om man ikke har bindestrek mellom etternavnene, blir jo første etternavn et mellomnavn. Jeg har to etternavn som mellomnavn, men jeg skal slette det ene og bytte det siste fordi jeg ikke vil assossieres med navnene lenger, så da tar jeg samboeren sitt etternavn, men det vet han ikke enda ^^

Uansett så er det viktig at det er flyt i navnene. Jeg har et mellomnavn på M, men det er bare jeg i hele verden som har det som navn, så skal min potensielle datter få det som sitt siste fornavn. Jeg vet egentlig ikke om det er noen regler angående akkurat det, siden det bare er jeg som heter det, eller om hvem som helst bare kan finne det og bytte til det.

Mortania skrev:

Uansett så er det viktig at det er flyt i navnene. Jeg har et mellomnavn på M, men det er bare jeg i hele verden som har det som navn, så skal min potensielle datter få det som sitt siste fornavn. Jeg vet egentlig ikke om det er noen regler angående akkurat det, siden det bare er jeg som heter det, eller om hvem som helst bare kan finne det og bytte til det.

Vil tro det er ganske fritt frem å kunne et navn navnet og "ta" det..?Når det er lov å kalle seg Espen Thoresen Vær så god -Takk skal du ha,  så er nok ikke reglene så strenge :P

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger! Likte godt Gabriella Madelen. 
Jeg har mellomnavnet Mari,dette har også min mellomste datter. Vet ikke helt om det blir kjedelig å bruke dette på Gabriella? :-) Hva syns dere ? :-))

Jeg syns det er litt rart om mellomnavnet er mye kortere enn fornavnet, da burde det heller vært Mari Gabrielle isåfall.. Det er nå min mening da;) At mellomnavnet bør være like langt eller lenger enn første. Personlig syns jeg det er mer tungvint å si Gabrielle Mari, enn f.eks Garbrielle Madelen! Syns Mari blir malplassert som mellomnavn:P

Back
Topp